  • 1. Data: 2017-07-24 10:19:00
    Temat: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Albo kierowcy zaczęli nagle dużo jeździć, albo poprzednia ekipa
    pozwalała na gigantyczne przewały...
    A to już jakieś kosmiczne liczby: "zysk netto za I kwartał tego roku
    wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym".

    T.

  • 2. Data: 2017-07-24 10:31:26
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 10:19, T. pisze:

> [...]
    > A to już jakieś kosmiczne liczby: "zysk netto za I kwartał tego roku
    > wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym".

    Jeżdżą tyle samo. To były przekręty na olbrzymią skalę. Teraz masowo
    kontrolują cysterny co wpływa na finanse i spółek i państwa. Przecież w
    obecnym półroczu mamy nadwyżkę budżetową, co się aż nierealne wydaje,
    ale jest. Te wszystkie protesty ktoś nakręca, ktoś komu interesy szlag
    trafia.

  • 3. Data: 2017-07-24 11:07:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 Jul 2017 10:31:26 +0200, w
    <5975b05f$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>, szod <b...@a...pl>
    napisał(-a):

    > Przecież w
    > obecnym półroczu mamy nadwyżkę budżetową, co się aż nierealne wydaje,
    > ale jest.

    A to akurat są manipulacje wydatkami i przychodami + manipulacje przy
    podatkach w celach propagandowych. Tak jak w zeszłym roku.

  • 4. Data: 2017-07-24 11:17:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Jul 2017 10:31:26 +0200, szod

    > Przecież w obecnym półroczu mamy nadwyżkę budżetową, co się aż nierealne
    > wydaje, ale jest.

    To jest tak samo realne, jak że w Smoleńsku był zamach bompą termobaryczną
    (i ża samoloty mogą latać bez skrzydeł). Albo że bezrobocie spadło. Masz
    znajomych w dużych firmach? To zapytaj się ile im państwo wisi zwrotu VATu
    blokując notorycznie wypłaty (bo przecież tylko komuchy i złodzieje się
    ubiegają o zwrot).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-07-24 11:48:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie tylko wplywa na kondycje legalnie dzialajacych firm. Wplywa rowniez na kieszenie
    posiadaczy samochodow. Oszusci nie kupuja towarow najwyzszej jakosci zeby je
    przemycic i sprzedac z zyskiem. Kupuja najtansze i najgorsze. Po wynikach legalnej
    sprzedazy widac ze minimum 1/3 paliw w Polsce byla z przemytu. Czesc kasy panstwo
    stara sie odzyskac. Ale kto nam szaraczkom zwroci za to ze jezdzilismy ma gorszym
    paliwie co wiazalo sie z jego wiekszym zuzycie. Gorsze paliwo nie mialo zbawiennych
    dla naszych silnikow wlasciwosci. A to ze bylo gorsze wiem bo z musu kupilem na malej
    nie markowej stacji benzyne i samochod jezdzil tak ze pozal sie Boze. Na markowych
    stacjach tez lewizna musiala byc bo nie da sie takich ilosci paliw jakie tutaj
    trafialy sprzedac w szarej strefie. Tylko jak cysterne zlego zmieszali na duzej
    stacji z czterema cysternami dobrego to lepiej to dla silnika i kieszeni bylo jak
    zmieszanie dobrego i zlego 1:1. W PRL na stacjach mieszali benzyne z ropa bo ropa
    byla duzo tansza. Jak nie przegieli i nie dali wiecej niz 15% ropy to malo kto w
    czasie jazdy to zauwazyl. Jak dolali za duzo to oleju nie ubywalo a w zuzytych
    silnikach potrafilo przybyc. Silniki wtedy byly troche odporniejsze na marna benzyne.
    Warszawianka czy inny Zuk z dolnozaworowym silnikiem potrafily pojechac jak w
    benzynie bylo ze 30% ropy.

  • 6. Data: 2017-07-24 11:48:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > znajomych w dużych firmach? To zapytaj się ile im państwo wisi zwrotu VATu
    > blokując notorycznie wypłaty (bo przecież tylko komuchy i złodzieje się
    > ubiegają o zwrot).

    no ale na samych zwrotach by tego chyba nie uciągneli - zresztą wiecznie
    nie będzie mogło to wisieć. Może faktycznie ukrócenie wałków na paliwie
    dało tyle? Przyglądam się z zainteresowaniem i przecieram oczy ze
    zdumienia. Zobaczymy co na koniec roku wyjdzie, ale wiatr im dodatkowo
    sprzyja więc nie wiadomo co tu efektem uszczelniania a co konionktury.

  • 7. Data: 2017-07-24 11:52:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

    > no ale na samych zwrotach by tego chyba nie uciągneli - zresztą wiecznie
    > nie będzie mogło to wisieć.

    Będzie wisiało dopóki będzie się propagandowo opłacało.
    Dostają praktycznie podwójny VAT od budownictwa.
    Grecy byliby dumni z takich uczniów :)

  • 8. Data: 2017-07-24 11:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Albo kierowcy zaczęli nagle dużo jeździć, albo poprzednia ekipa
    >pozwalała na gigantyczne przewały...

    A skad te dane ?
    http://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/Skonsolid
    owane-wyniki-PKN-ORLEN-w-drugim-kwartale-2017.aspx

    "wzrost wolumenow sprzedazy o 10%".
    Z czego w Polsce 8%.

    No coz, ponoc wychodzimy z kryzysu, to i gospodarka rusza :-)

    Cysterny z ON z Niemiec to nawet TV pokazywala ... ale czy to przekret
    ?
    Jeszcze trzeba jakos faktury przekrecic ...

    O skali przekretow trudno mi mowic ... ale to poprzednia ekipa
    wprowadzila JPK ... obecna z tego korzysta.

    >A to już jakieś kosmiczne liczby: "zysk netto za I kwartał tego roku
    >wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym".

    A w II kw EBIDTA wynioslo 3.1mld wzrost o 0.5mld.

    ale patrzymy tu
    http://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/DaneFinan
    sowe.aspx

    wzrost sprzedazy o 19%. No chyba, ze 10% wiecej i 10% drozej.

    Jeszcze warto zauwazyc LIFO - czyzby efekt wzrostu cen ropy i duzych
    zapasow ?
    Bo EBIDTA bez LIFO - spadek o 10% ...

    Wynik netto tez jakis spadkowy - -2% ..

    J.

  • 9. Data: 2017-07-24 12:12:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z bezrobociem masz racje. Ono spadlo na papierze przez prosty myk. Objeli wszystkich
    ubezpieczeniem zdrowotnym i sie zrobilo na papierze 7%. Ludzie pracowali na czarno i
    sie rejestrowali zeby miec ubezpieczenie. Teraz maja ubezpieczenie i dalej pracuja na
    czarno. Do konca roku bezrobocie ma spasc do 5%, tak mowia w tv. Czyli nie bylo az
    tak duzego bezrobocia jakie w papierach wychodzilo. Jak by wyjechali ukraincy to by
    sie zrobilo jak za komuny. Wtedy przed posredniakami stali ludzie z dzialow kadr i
    zanim ktos dotarl do okienka to mial kilka ofert pracy. Pamietam te czasy. Co roku w
    szkole byly ogloszenia z ofertami pracy dla tych co konczyli szkole. I nie dwa czy
    trzy a ze sto. Pamietam jak ja konczylem technikum to policzylismy ile bylo ogloszen.
    Bylo wiecej niz nas wtedy konczacych szkole. I to nie byly jakies chujowizny za
    najnizsza stawke. W 1978 stawki na stazu to bylo nie mniej niz 12,50 za godzine albo
    2200 po stazu robilo sie 15-20% wiecej i do tego przerozne premie i swiadczenia
    socjalne.

  • 10. Data: 2017-07-24 12:14:27
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-24 10:31, szod wrote:

    > ale jest. Te wszystkie protesty ktoś nakręca, ktoś komu interesy szlag
    > trafia.

    Protesty nakrecila swoim dzialaniem partia rzadzaca, zatem z pewnoscia
    masz racje - szlag wlasnie trafia jej interesy.

    --

    memento lorem ipsum