  • 21. Data: 2010-05-29 10:47:03
    Temat: Re: Zabezpieczanie spawów przed korozją.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0982%209.pdf
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM
    > gg: 978510, marcinjm()op.pl
    Sprawdź w szeregu elektrochemicznym metali w jakim miejscu w stosunku do żelaza
    znajduje się cyna. A potem poproś żeby usunęli twoją odpowiedź. Od cynowania
    skuteczniejszy jest lakier do paznokci.

  • 22. Data: 2010-05-29 11:54:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 10:47:03 +0200, kogutek wrote:

    >Sprawdź w szeregu elektrochemicznym metali w jakim miejscu w stosunku do żelaza
    >znajduje się cyna. A potem poproś żeby usunęli twoją odpowiedź. Od cynowania
    >skuteczniejszy jest lakier do paznokci.

    Cynowanie tez zabezpiecza przed korozja, dopoki pokrycie
    nieuszkodzone. Jak uszkodzone - to masz racje - cynkowanie okazuje sie
    duzo lepsze.

    Cynowalo sie np blache na konserwy - i znow masz racje - w koncu
    okazalo ze sie lakiery lepsze. Ale konserwy sa znane od 200 lat, a
    epoksydy od 50 ..

    Jesli chodzi o cynkowanie to kiedys slyszalem o farbach z pylem
    cynkowym. A w domowych warunkach mozna pomyslec o cynkowaniu
    galwanicznym - przylozyc wate/gaze nasaczona elektrolitem, przycisnac
    druga elektroda, podlaczyc do pradu.

    J.

  • 23. Data: 2010-05-30 13:54:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    kogutek pisze:

    > Sprawdź w szeregu elektrochemicznym metali w jakim miejscu w stosunku do żelaza
    > znajduje się cyna. A potem poproś żeby usunęli twoją odpowiedź. Od cynowania
    > skuteczniejszy jest lakier do paznokci.

    Blache z reparaturki do polowy pocynowalem, polowa byla gola.
    Po poltora roku na zewnetrznym na cynowanym nie bylo najmniejszego sladu
    korozji. Oczywiscie gola czesc kompletnie skorodowala.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 24. Data: 2010-05-30 16:50:10
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    kogutek pisze:

    > Sprawdź w szeregu elektrochemicznym metali w jakim miejscu w stosunku do żelaza
    > znajduje się cyna. A potem poproś żeby usunęli twoją odpowiedź. Od cynowania
    > skuteczniejszy jest lakier do paznokci.

    Cyny jest malo, wiecej jest olowiu. A np. nadwozia porche byly
    olowiowane. Z tego co pamietam ok 9kg olowiu szlo na jedno nadwozie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 25. Data: 2010-05-30 20:06:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 13:54:13 +0200, MarcinJM wrote:

    >Blache z reparaturki do polowy pocynowalem, polowa byla gola.
    >Po poltora roku na zewnetrznym na cynowanym nie bylo najmniejszego sladu
    >korozji. Oczywiscie gola czesc kompletnie skorodowala.

    daj na moment do piaskowania, i zobacz potem jak bedzie rdzewiec,
    szczegolnie na mokro. Tu kogutek ma racje - cynk znacznie lepiej
    zabezpiecza.

    No i zwaz przed i po cynowaniu, moze po prostu polozyles za gruba
    warstwe.

    J.

  • 26. Data: 2010-05-31 12:53:41
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    MarcinJM wrote:

    > Blache z reparaturki do polowy pocynowalem, polowa byla gola.
    > Po poltora roku na zewnetrznym na cynowanym nie bylo najmniejszego sladu
    > korozji.

    Na samym nie musi być. Liczy się obok :)

    > Oczywiscie gola czesc kompletnie skorodowala.

    No właśnie :)

    pzdr
    \SK