  • 1. Data: 2010-05-27 14:07:31
    Temat: Zabezpieczanie spawów przed korozją.
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witajcie
    jako, że cienki ma wymieniane teraz progi zastanawiam się jak
    zabezpieczyć spawy przed korozją? Mam takie jakieś głupie i chyba
    uzasadnione wrażenie, że to walka z wiatrakami, ale może jest jakaś
    nadzieja? Lakiernik znając, życie pewnie by od razu pomalował bo mu
    zwisa czy skoroduje czy nie, ale dla mnie to sprawa priorytetowa.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-05-27 14:54:21
    Temat: Re: Zabezpieczanie spawów przed korozją.
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > życie pewnie by od razu pomalował bo mu zwisa czy skoroduje czy nie, ale

    Masy bitumiczne, które potem nadają sie do malowania?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-05-27 14:58:32
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2010-05-27 14:07, krzysiek82 pisze:
> [...]
    > nadzieja? Lakiernik znając, życie pewnie by od razu pomalował bo mu
    > zwisa czy skoroduje czy nie, ale dla mnie to sprawa priorytetowa.

    Na forum4x4 polecają przepiaskować spawy a potem malowanie Interplusem
    356. lub innym epoxydem antykorozyjnym. Podobno działa.

    Nie mam tylko pojęcia jak to robią od wewnątrz.

  • 4. Data: 2010-05-27 15:06:36
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Agent0700 pisze:
    > Nie mam tylko pojęcia jak to robią od wewnątrz.

    no właśnie :)

    bo tak zrobić zeby tylko zrobić i potem ruda za rok, to już wolę pociąć
    całość wyrzucić i zapomnieć o temacie :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-05-27 19:10:01
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Nie pisz Kolego, jak nie wiesz.
    Masy bitumiczne nie mają żadnych właściwości antykorozyjnych i nie nadają
    się na goły metal.
    To, że nie będzie widać, jak pod spodem ruda to świadczy o niczym.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-05-27 19:13:36
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie pisz Kolego, jak nie wiesz.
    > Masy bitumiczne nie mają żadnych właściwości antykorozyjnych i nie nadają
    > się na goły metal.
    > To, że nie będzie widać, jak pod spodem ruda to świadczy o niczym.

    Krzysiek pisał o zabezpieczeniu nowych spawów. Jeżeli nie ma tam teraz rudej
    i zostałoby to zabezpieczone to nie powinno być problemu. Zawsze można dać
    brunoxa epoxy dla świętego spokoju a dopiero na to kolejne warstwy.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2010-05-27 19:14:07
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    To, co radzi Agent 0700 jest dobre, ale trudne do samodzielnego wykonania.
    Jak nie możesz wypiaskować, to wyczyść porządnie i z zewnątrz psiknij
    preparatem typu "cynk z sprayu" a od środka jakimś wynalazkiem typu Boll do
    profili zamkniętych.
    Masz minimum rok bez rudej.
    Jacek

  • 8. Data: 2010-05-27 19:47:20
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Masy bitumiczne nie mają inhibitorów korozji i są tylko fizyczną barierą.
    To tak, jakby dany element zawinąć w folię. Jakikolwiek podkład
    antykorozyjny ma w składzie fosforan cynku albo inny podobnie działający
    składnik.
    Jacek

  • 9. Data: 2010-05-27 22:48:00
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zawsze
    > można dać brunoxa epoxy

    Brunoxa nie stosuje sie na goly metal - odpadnie. Musi byc troche rdzy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2010-05-28 10:14:53
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jacek pisze:
    > Masz minimum rok bez rudej.
    > Jacek

    w tym sęk, że chciałbym zachować auto w całości na dłużej, gdyż jest to
    taka zabawka raczej która ma się dobrze prezentować, a z purchlami na
    progach to raczej by ciężko było :)

    --
    krzysiek82