  • 11. Data: 2010-05-28 13:12:33
    Temat: Re: Zabezpieczanie spawów przed korozją.
    Od: "tor" <t...@t...pl>

    > jako, że cienki ma wymieniane teraz progi zastanawiam się jak zabezpieczyć
    > spawy przed korozją? Mam takie jakieś głupie i chyba uzasadnione wrażenie,
    > że to walka z wiatrakami, ale może jest jakaś nadzieja? Lakiernik znając,
    > życie pewnie by od razu pomalował bo mu zwisa czy skoroduje czy nie, ale
    > dla mnie to sprawa priorytetowa.

    Z wierzchu progi pomaluj minia albo innym tego typu preparatem, a na to
    baranek i bedzie spokoj. Wazniejsze jest zabezpiecznie od srodka. Tutaj to
    najlepiej by bylo miec kompresor i kupic cos gotowego (boll i itp), albo
    zrobic preparat samemu :).U mnie tak blacharz zrobil. Od zewnatrz baranek,
    natomiast do srodka wstrzyknieta mikstura (zmieszane -towot, olej i bitex ).
    Auto jest juz 6lat po blacharcei nie ma sladu zeby cokolwiek wylazilo.
    Pomijam jakies zew obicia od kamieni i itp. Ta mieszanka jest sprawdzona, bo
    w ciagu 2x lat, jak gosc auta robi, nikt nie wrocil z reklamacja ,ze cos
    rdzewieje. Nieraz przyjezdzali cos robic do niego, ale juz w innych
    miejsach.
    Od siebie moge dodac, ze ostatnio robilem drugie auto ( u innego speca) i
    akurat przy mnie odcinal stary prog. normalnie fabryczne zabezpieczenie to
    obraz nedzy i rozpaczy (w zasadzie gola blacha ). Progi i nadkola zezarlo od
    srodka,a z zew nic sie nie dzialo. Odplywy sprawne, zadnej wody w progach
    nie bylo. Teraz profile znow zabezpiecze mikstura, bo widze ze jest
    najtrwalsza :)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 12. Data: 2010-05-28 13:39:46
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    tor pisze:
> [...]
    > obraz nedzy i rozpaczy (w zasadzie gola blacha ). Progi i nadkola zezarlo od

    tak samo miałem w cc dlatego zdecydowałem się na wymianę progów i
    piaskowanie całej podłogi oraz podproży. Ale co wymagać to tylko fiat i
    poza tym montowany w polsce na polski rynek wiec zaoszczędzili na tym
    szczególe, co ciekawe wersje eksportowe miały już lepsze zabezpieczenie.
    Teraz jak widzę, ogłoszenie ciqnuecento bez korozji, to dzwonie do
    takiego człowieka i mówię,żeby sobie boczek tylny zdjął to zobaczy, że
    jest w błędzie.

    --
    krzysiek82

  • 13. Data: 2010-05-28 13:47:45
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jak dobrze wyczyścisz, to spokojnie wytrzyma dużej.
    Niestety łatwiej pisać o porządnym wyczyszczeniu powierzchni przed
    malowaniem, niż ją wyczyścić.
    Jacek

  • 14. Data: 2010-05-28 13:53:45
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jacek pisze:
    > Jak dobrze wyczyścisz, to spokojnie wytrzyma dużej.
    > Niestety łatwiej pisać o porządnym wyczyszczeniu powierzchni przed
    > malowaniem, niż ją wyczyścić.
    > Jacek

    wszystko jest wypiaskowane, chyba lepiej się już nie da :)

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-05-28 14:35:49
    Od: "tor" <t...@t...pl>

    > Teraz jak widzę, ogłoszenie ciqnuecento bez korozji, to dzwonie do takiego
    > człowieka i mówię,żeby sobie boczek tylny zdjął to zobaczy, że jest w
    > błędzie.

    Kumpel ma jakies 2-3 lata cienkiego i nie ma zadnej rdzy na nim. Zdazyl juz
    cale auto do blachy rozlozyc i rudego brak . Kupil auto przypadkiem, bo
    szukal jakiegos jezdzidla za nieduze pieniadze. Na obecna chwile calosc jest
    solidnie zabezpieczona antykorozyjnie i raczej szybciej to sprzeda niz sie
    rozsypie ;)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 16. Data: 2010-05-28 16:52:30
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    ok. Racja.
    Lepiej się nie da.
    Jacek

  • 17. Data: 2010-05-28 18:41:47
    Od: p...@a...pl

    Witam
    polecam dyskusje na forach young/oldtimerow. Z tego co pamietam to
    piaskowanie, potem najlepiej cynowanie (tylko kto to potrafi...), do
    profili fluidol.
    Jest na YT pare fajnych filmikow z cynowania - zabawa polega na
    nakladaniu drewniana (?) szpatulka roztopionego palnikiem gazowym
    metalu na spaw. Potrzebne do tego sa jakies dodatkowe plyny (kwas?)
    majace oczyscic blache.

    Aha, - metalu nie oczyscisz ze rdzy szczotka druciana (tak slyszalem).
    Piaskowanie albo tarcza.

    pozdr
    Piotr

  • 18. Data: 2010-05-28 19:53:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Agent0700 wrote:

    > Na forum4x4 polecają przepiaskować spawy a potem malowanie Interplusem
    > 356. lub innym epoxydem antykorozyjnym. Podobno działa.
    >
    > Nie mam tylko pojęcia jak to robią od wewnątrz.

    Też podają, ale mniej precyzyjnie i trzeba się lepiej wgryźć w to co
    wypisują. Jakieś coś "na fosforze", wiążące się z rdzą a potem "na
    tłusto" (czyli jak tor radzi, ale najpierw wpuścić coś co zwiąże rdzę).

    To co idzie na wierzch musi być po pierwsze odporne samo w sobie (dobrze
    się trzymać, być wytrzymałem itd) i dobrze położone.

    To co idzie do środka profili musi przede wszystkim przyczepić się do
    źle oczyszczonej powierzchni (czyli tylko umytej) i musi się jej dobrze
    trzymać -- za to nie musi być twarde i odporne na ścieranie.

    pzdr
    \SK

  • 19. Data: 2010-05-28 19:57:35
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    p...@a...pl wrote:
> [...]
    > majace oczyscic blache.
    >
    > Aha, - metalu nie oczyscisz ze rdzy szczotka druciana (tak slyszalem).

    Oczyścić oczyścisz, ale przy tym tak wygładzisz że powłoki będą się
    fatalnie trzymać. MEtal ma być "zmatowiony", czyli pełen mikroskopijnych
    górek i dołków -- tego się będzie powłoka trzymała.

    pzdr
    \SK

  • 20. Data: 2010-05-29 08:29:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > nadzieja? Lakiernik znając, życie pewnie by od razu pomalował bo mu
    > zwisa czy skoroduje czy nie, ale dla mnie to sprawa priorytetowa.

    http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0982%209.pdf

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl