  • 1. Data: 2009-01-01 18:02:45
    Temat: Zabezpieczenie ESD w układzie modem karta SIM
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    W dokumentacji modemu napisali, że sugeruje się zabezpieczenie karty SIM
    elementem uClamp0504A (http://www.semtech.com/pc/downloadDocument.do?id=64
    )
    Zastanawiam się czy jest to konieczne a jeżeli tak to czym zastąpić ten
    element ale nie w sensie zamiennik tylko jakieś elementy dyskretne, które
    mam w szufladzie.

    PC

  • 2. Data: 2009-01-01 21:59:33
    Temat: Re: Zabezpieczenie ESD w układzie modem karta SIM
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zastanawiam sie czy jest to konieczne

    Jak masz raz wlozyc te karte i potem dlugo uzywac, to nie, wystarczy sie
    rozladowac przed majstrowaniem. ALe jesli to robisz dla jakiegos
    uzyszkodnika, to raczej konieczne.

    > element ale nie w sensie zamiennik tylko jakie? elementy dyskretne, które
    > mam w szufladzie.

    Klasycznie - 2 diody zaporowo, jedna do masy, druga do Vcc z kazdego
    wejscia. Najlepiej szybkie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-01-04 15:50:50
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > Zastanawiam się czy jest to konieczne a jeżeli tak to czym zastąpić ten
    > element ale nie w sensie zamiennik tylko jakieś elementy dyskretne, które

    takimi mini transilami jednokierunkowymi ew. dwu-kierunkowymi na napiecie ok 5V
    problem moze byc taki ze nie dostaniesz tego w malych obudowach

  • 4. Data: 2009-01-04 20:25:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nenik pisze:

    > takimi mini transilami jednokierunkowymi ew. dwu-kierunkowymi na napiecie ok 5V
    > problem moze byc taki ze nie dostaniesz tego w malych obudowach

    W małych jest jak najbardziej do kupienia. Stosujemy w firmie takie
    transile ESD (po kilka w jednej obudowie, chyba 4 czy 8) właśnie przy
    złączu karty SIM. Obudowa super mała, na oko tak z 3x2 mm.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-01-05 19:29:09
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > W małych jest jak najbardziej do kupienia. Stosujemy w firmie takie
    > transile ESD (po kilka w jednej obudowie, chyba 4 czy 8) właśnie przy
    > złączu karty SIM. Obudowa super mała, na oko tak z 3x2 mm.

    #define PRODUCENT ?????
    #define SYMBOL ?????

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-01-05 20:27:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > #define PRODUCENT ?????
    > #define SYMBOL ?????

    NXP i ST ma tego sporo. Wystarczy poszukać "esd protection", np.:
    http://www.nxp.com/acrobat_download/datasheets/PESDX
    L5UF_V_Y_2.pdf
    http://www.nxp.com/#/homepage/cb=[t=p,p=/56902/56910
    /56912,f=PESDXL5UF_V_Y_2]|pp=[t=pip,i=PESDXL5UF_V_Y_
    2]
    Próbki można dostać od dystrybutorów, ale kupować trzeba już całymi
    rolkami (3..4kszt)

  • 7. Data: 2009-01-09 23:03:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > #define PRODUCENT ?????
    > #define SYMBOL ?????

    Przy złączu karty SIM używamy NZQA5V6AXV5T1G a w innych miejscach m.in.
    NUP5120X6T1G i NUF4403 oraz NUF2116 na liniach audio.
    http://www.onsemi.com/PowerSolutions/product.do?id=N
    ZQA5V6AXV5T1G
    http://www.onsemi.com/PowerSolutions/product.do?id=N
    UP5120X6
    http://www.onsemi.com/PowerSolutions/product.do?id=N
    UF2116MNT1G
    http://www.onsemi.com/PowerSolutions/product.do?id=N
    UF4403MN

    Polecam przy okazji zintegrowany pull-up plus filtry do USB:
    USBUF02W6 - bardzo fajne, małe i skuteczne, zastępują od razu kilka
    elementów biernych:
    http://www.st.com/stonline/stappl/productcatalog/app
    ?path=/comp/stcom/PcStComOPNTableView.onTheClickOfOP
    NLink&code=51454&producttype=product

    Nie każdemu oczywiście te układy będą pasować, bo są w naprawdę małych
    obudowach i sam bym ich ręcznie nie przylutował. Raczej tylko do
    lutowania automatem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-01-10 15:58:50
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > elementów biernych:
    > http://www.st.com/stonline/stappl/productcatalog/app
    ?path=/comp/stcom/PcStComOPNTableView.onTheClickOfOP

    O, dzieki - tego mi bylo trzeba ;-)

    > Nie każdemu oczywiście te układy będą pasować, bo są w naprawdę małych
    > obudowach i sam bym ich ręcznie nie przylutował. Raczej tylko do
    > lutowania automatem.

    Zartujesz chyba? Toz to sot323-6, nogi jak u slonia!
    Ja juz myslalem ze beda jakies micro-bga na 0.5mm, a tu normalka - w
    zasadzie cos mniejszego by sie przydalo ;-)

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-01-10 20:48:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Zartujesz chyba? Toz to sot323-6, nogi jak u slonia!
    > Ja juz myslalem ze beda jakies micro-bga na 0.5mm, a tu normalka - w
    > zasadzie cos mniejszego by sie przydalo ;-)

    No wiesz, akurat ten NZQA5V6AXV5T1G jest w SOT-553, obudowa 5-nóżkowa ma
    1,6mm x 1,2mm a wyprowadzenia o szerokości 0,22mm wystają z plastiku
    na 0,2mm.
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/463B-01.PD

    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-01-10 21:00:49
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > No wiesz, akurat ten NZQA5V6AXV5T1G jest w SOT-553, obudowa 5-nóżkowa ma
    > 1,6mm x 1,2mm a wyprowadzenia o szerokości 0,22mm wystają z plastiku na
> [...]

    Nogi wystaja? To mnie nie przeraza ;-)
    Niedlugo, za miesiac-dwa, (trzymac kciuki) niewystajace nogi tez mnie
    nie beda przerazac - ale powiem cos wiecej tylko jak sie uda.

    --
    Jerry1111