  • 1. Data: 2009-01-01 18:27:47
    Temat: Wyjście spdif .
    Od: "tygryseek" <1...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym sie dowiedzieć dlaczego podłaczając led do wyjścia spdif
    w kompie nie uzyskuję takiego efektu jak na filmiku youtube ?
    http://pl.youtube.com/watch?v=XFpN3Duh6LQ
    Dlaczego autorowi filmiku swieci dioda.

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-01 19:58:36
    Temat: Re: Wyjście spdif .
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Ja mam śledzia spdif z wyjściem coaxial i toslink, gdzie siedzi zwykła
    dioda. Działa to dokładnie jak filmie.

    PC

  • 3. Data: 2009-01-01 20:13:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    tygryseek pisze:
> [...]
    > Chciałbym sie dowiedzieć dlaczego podłaczając led do wyjścia spdif
    > w kompie nie uzyskuję takiego efektu jak na filmiku youtube ?

    A wkładasz tą diodę do WEJŚCIA optycznego SPDIF? A polaryzację diody
    masz właściwą? A może wzmacniacza na tranzystorze potrzebujesz?

    Dlaczego dioda świeci? - Z tego samego powodu dlaczego optyczne wyjście
    SPDIF świeci. Po prostu zegar tego złącza jest na tyle szybki, że ten
    sygnał objawia się jako ciągłe świecenie dla oka ludzkiego.

  • 4. Data: 2009-01-01 21:48:46
    Od: "tygryseek" <1...@o...pl>

    > A wkładasz tą diodę do WEJŚCIA optycznego SPDIF? A polaryzację diody
    > masz właściwą? A może wzmacniacza na tranzystorze potrzebujesz?

    Diodę podłaczam do wyjścia spdif elektrycznego .
    Dioda nie swieci wcale .
    O jaki wzmacniacz chodzi ?
    pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-01-01 22:01:26
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    a zmierz oscyloskopem napięcie. jak będzie pooniżej 2V to nie ma szans aby
    zaświeciła.

    --
    VSS

  • 6. Data: 2009-01-01 22:03:59
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    tygryseek pisze:

    > Diodę podłaczam do wyjścia spdif elektrycznego .
    > Dioda nie swieci wcale .

    Po pierwsze - polaryzacja - dioda przewodzi prąd tylko w 1 stronę, więc
    spróbuj podłączyć odwrotnie.

    Po drugie - moc/prąd/napięcie - może dałeś za mocną diodę i amplituda
    sygnału jest za mała, żeby ją rozświecić? Próbuj z diodami o niskim
    amperażu.

    > O jaki wzmacniacz chodzi ?

    Taki zwykły na 1-2 tranzystorze(ach). Chodzi o to, żeby wzmocnić sygnał,
    ale nie odwrócić jego fazy. Od biedy bramka XNOR ze spiętymi wejściami i
    dużym fan out powinna dać radę, ale musi to być szybki scalak.

  • 7. Data: 2009-01-02 00:17:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    tygryseek pisze:

    > Diodę podłaczam do wyjścia spdif elektrycznego .
    > Dioda nie swieci wcale .

    A ja właśnie zaświeciłem diodę z tego wyjścia. U mnie na płycie są takie
    piny na wyjściu

    +5V pusty SPDIF masa

    wpięcie diody HDD LED między SPDIF a masę niczego nie dało niezależnie
    od polaryzacji (za mała amplituda?)

    wpięcie diody POWER (3 pinowa kostka) między +5V a SPDIF zaświeciło ją,
    chociaż nie dam głowy, że jakiś sygnał jest przesyłany, poza tym faza
    jest odwrócona i prawdopodobnie urządzenie nie zrozumiałoby sygnału.
    Niestety nie mam wejścia SPDIF, żeby przetestować czy to działa, poza
    tym, pewnie bym musiał podłączyć czerwoną diodę (POWER jest u mnie zielona).

  • 8. Data: 2009-01-02 08:13:55
    Od: "tygryseek" <1...@o...pl>

> [...]
    > nie mam wejścia SPDIF, żeby przetestować czy to działa, poza tym, pewnie
    > bym musiał podłączyć czerwoną diodę (POWER jest u mnie zielona).

    Własnie wykorzystywałem diodę HDD led i nie uzyskałem żadnych efektów,
    nawet zmieniając polaryzację.
    Wykorzysuję wyjście Spdif z płyty głównej komputera.
    Ale sprawdzałem też wyjście Spdif DVD i tez nie miałem efektu,
    Jezli potzebna jest jakas specjalna dioda ,to jakie powinna mieć parametry?

    pozdraiwam.

  • 9. Data: 2009-01-02 10:25:55
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "tygryseek" <1...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jezli potzebna jest jakas specjalna dioda ,to jakie powinna mieć
    > parametry? pozdraiwam.

    Wystarczy zwykła, ale podłaczona bezposrednio może za bardzo obsiążać
    wyjście.
    Ja podłaczyłem ja przez szybka bramkę ttl.
    Ale pierwsza rzecz, sprawdź oscyloskopem, jak podpowiadali koledzy, co masz
    na tym wyjściu. Byc może ono nie ejst wcale aktywne.
    Przem

  • 10. Data: 2009-01-02 10:26:43
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > Chciałbym sie dowiedzieć dlaczego podłaczając led do wyjścia spdif
    > w kompie nie uzyskuję takiego efektu jak na filmiku youtube ?

    Prawdopodobnie Twoje wyjście S/PDIF ma napięcie bliskie standardowi, czyli
    0,5Vpp (opieram się o informacje podane na
    http://www.hardwarebook.info/S/PDIF#The_interface ). U mnie jest to akurat
    1,5Vpp, z tego LED też się nie zaświeci.
    Na szybko możesz spóbować podłączyć szeregowo z diodą baterię 1,5V. Plus
    baterii do anody diody LED. Wtedy napięcie na diodzie powinno oscylować w
    granicach 1V (nie świeci) do 2V (lub troszkę mniej - świeci). Oczywiście mam
    na myśli LED o kolorze czerwonym, która w kierunku przewodzenia potrzebuje
    napicia ok 1,7-2V. Trzeba też spróbować obu polaryzacji sygnału z wyjścia.
    Lepiej jednak zrobić układ aktywny (kawałek z tego:
    http://www.hardwarebook.info/S/PDIF_to_AES3#Active_c
    ircuit ) lub wykorzystać
    wyjście TOSLINK, jeśli jest takie na karcie dźwiękowej.

    Michał