  • 1. Data: 2011-04-14 23:01:59
    Temat: Zadanie z testu gimnazjalnego
    Od: mye <m...@n...xxx>

    http://portalwiedzy.onet.pl/7136,1278639,33,1641773,
    tematyczne.html

    Zadanie 33. Jacek zastąpił baterię w obwodzie dwiema takimi samymi
    bateriami połączonymi szeregowo. Zauważył wówczas, że napięcie na
    oporniku wzrosło dwukrotnie.

    Uzupełnij zdania.

    Natężenie prądu elektrycznego [wzrosło].

    Opór elektryczny opornika [nie zmienił się].

    Moc opornika [wzrosła 4] razy.

  • 2. Data: 2011-04-14 23:31:07
    Temat: Re: Zadanie z testu gimnazjalnego
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    A właściwie to o co ci chodzi ?

  • 3. Data: 2011-04-15 01:54:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-15 01:31, sundayman pisze:
    > A właściwie to o co ci chodzi ?

    Cieszy się, że zna odpowiedź.

    MD

  • 4. Data: 2011-04-15 06:40:42
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    >A właściwie to o co ci chodzi ?

    Prawdopodobnie chodzi mu o cud: moc opornika wzrosła!

  • 5. Data: 2011-04-15 06:48:28
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    >A właściwie to o co ci chodzi ?

    Użyj ___mocy___ Luk.

    Marek

  • 6. Data: 2011-04-15 06:52:10
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Prawdopodobnie chodzi mu o cud: moc opornika wzrosła!

    Nawet pewne niż prawdopodobne.
    Wzrosła moc opornika czy moc wydzielona na oporniku?

  • 7. Data: 2011-04-15 06:55:39
    Od: "Lechu" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mye" <m...@n...xxx> napisał w wiadomości
    Ciach....

    > Uzupełnij zdania.
    >
    > Natężenie prądu elektrycznego [wzrosło].

    Ok

    > Opór elektryczny opornika [nie zmienił się].

    Generalnie też Ok.

    > Moc opornika [wzrosła 4] razy.

    Zastanowiliście się co sie kryje pod pojęciem "moc opornika" ?
    Gdyby napisali w pytaniu "Moc wydzielana na oporniku" chyba brzmiałoby to
    troche lepiej. Ale może tylko sie czepiam.

    Swoja drogą: na pewnej uczelni jest wykladowca ktory twierdzi że nie ma
    silników krokowych tylko skokowe. Pal licho, może mu bardziej pasowało ale
    bardzo nas tępił za te silniki krokowe, twierdząc że takowych nie ma. Wiem
    że nazw używa sie zamiennie, chyba jednak "krokowy" jakos częsciej się
    spotyka. Ale to może moje subiektywne odczucie.

    Pozdr.
    Lechu

  • 8. Data: 2011-04-15 07:09:13
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-04-15 08:55, Lechu pisze:
> [...]
    >>
    > Generalnie te? Ok.

    > Zastanowili?cie si? co sie kryje pod poj?ciem "moc opornika" ?
    > Gdyby napisali w pytaniu "Moc wydzielana na oporniku" chyba brzmia?oby to
    > troche lepiej. Ale mo?e tylko sie czepiam.
    >
    > Swoja drog?: na pewnej uczelni jest wykladowca ktory twierdzi ?e nie ma
    > silnik?w krokowych tylko skokowe. Pal licho, mo?e mu bardziej pasowa?o ale
    > bardzo nas t?pi? za te silniki krokowe, twierdz?c ?e takowych nie ma. Wiem
    > ?e nazw u?ywa sie zamiennie, chyba jednak "krokowy" jakos cz?sciej si?
    > spotyka. Ale to mo?e moje subiektywne odczucie.

    może miał jakiś problem (kompleks) związany z krokiem i wolał używać
    innego określenia

  • 9. Data: 2011-04-15 07:14:26
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Lechu" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Gdyby napisali w pytaniu "Moc wydzielana na oporniku" chyba brzmiałoby to
    > troche lepiej. Ale może tylko sie czepiam.

    "-Panie, ten tranzystor nie pasuje, jest za małej mocy przecież.
    -No to co? Zwiększysz Pan napięcie i masz pan już tranzystor o większej
    mocy"

    :)

    Marek

  • 10. Data: 2011-04-15 08:25:40
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > Wiem że nazw używa sie zamiennie, chyba jednak "krokowy" jakos częsciej
    > się spotyka. Ale to może moje subiektywne odczucie.

    Do sprawdzenia subiektywności tego typu odczuć sprawdza się Google:
    silnik krokowy - 910.000
    silnik skokowy - 1.360 i na czerwono, czy nie chciałeś przypadkiem wpisać
    silnik krokowy
    P.G.