  • 1. Data: 2021-05-26 18:22:53
    Temat: Zakopianka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.onet.pl/informacje/onetkrakow/budowa-tun
    elu-zakopianki-nie-ma-szans-na-oddanie-inwestycji-w-
    terminie/y0yxrsn,79cfc278

    Tunel juz niby jest, ale zaawansowanie robot ... 62%.
    Planowanych bylo 52 miesiace, mial byc gotowy w grudniu 2021 ... duzo
    pracy ciagle zostalo :-)

    Termin grudniowy wydaje sie realny ... ale 2022 :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-05-27 10:23:05
    Temat: Re: Zakopianka
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-26 o 18:22, J.F pisze:
> [...]
    > pracy ciagle zostalo :-)
    >

    > Termin grudniowy wydaje sie realny ... ale 2022 :-)

    Problem jest w szacowaniu tych procentów. Można je szacować "rzeczowo" -
    na oko, lub finansowo. Nie wiem, jak jest w tym przypadku. Beton wyleją
    w kilka tygodni, więc nie jest to problem. Rozściełacz te 2 km zrobi w
    kilka dni, zakładając podwójny przejazd w każdym tunelu - chyba że nie
    korzystają z takiej maszyny.
    Jeśli te procenty były "po kosztach", to może się okazać, że te
    brakujące 37 procent to koszt ekranów w okolicy :-)
    Polecam porównanie z tunelem pod Ursynowem (i terminami) -
    https://www.skyscrapercity.com/threads/s2-po%C5%82ud
    niowa-obwodnica-warszawy-pu%C5%82awska-wilan%C3%B3w.
    639909/page-2435

    akurat na tej stronie są kolejne wykresy/schematy wykonanych robót.
    Takie schematy zdecydowanie są lepsze od procentów. A przy okazji
    zachęcam do poczytania całego wątku, choć to prawie 2500 stron :-)
    Wracając do Zakopianki - na tym etapie prac najdłużej trwają odbiory -
    może to być nawet kwartał. Podejrzewam, że ze względów politycznych
    postarają się otworzyć jeszcze w sezonie zimowym, nawet jeśli to będzie
    przejazd przez plac budowy (prace wykończeniowe typu stawianie ekranów,
    siatek, itp. mogą być prowadzone "pod ruchem".
    A po otwarciu Zakopianki w samym Zakopcu będzie horror... :-)
    T.

  • 3. Data: 2021-05-27 10:41:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 10:23, T. pisze:
> [...]
    > siatek, itp. mogą być prowadzone "pod ruchem".
    > A po otwarciu Zakopianki w samym Zakopcu będzie horror... :-)

    Znalazłem też wątek o Zakopiance:
    https://www.skyscrapercity.com/threads/s7-dk47-zakop
    ianka.120015/page-1071
    T.

  • 4. Data: 2021-05-27 11:25:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 10:23:05 +0200, T. wrote:
> [...]
    > w kilka tygodni, więc nie jest to problem. Rozściełacz te 2 km zrobi w
    > kilka dni, zakładając podwójny przejazd w każdym tunelu - chyba że nie

    Ale widzisz - tu jakies slupki, zbrojenia - i zamiast gonic termin, to
    kolejne obsuwy.

    > Jeśli te procenty były "po kosztach", to może się okazać, że te
    > brakujące 37 procent to koszt ekranów w okolicy :-)

    Kontrakt sprzed 5 lat, a tu inflacja.
    Jest jeszcze scenariusz, ze zrobia 65%, a reszta ... musi byc podwyzka
    :-)

> [...]
    > Takie schematy zdecydowanie są lepsze od procentów. A przy okazji
    > zachęcam do poczytania całego wątku, choć to prawie 2500 stron :-)

    Zachecasz :-)

> [...]
    > przejazd przez plac budowy (prace wykończeniowe typu stawianie ekranów,
    > siatek, itp. mogą być prowadzone "pod ruchem".

    Ewentulanie - poczekaja do wiosny, bo zima nie pozwala na prace na
    dworze/polu :-)

    > A po otwarciu Zakopianki w samym Zakopcu będzie horror... :-)

    Chyba taki sam, jak zwykle. Korek na zakopiance bedzie krotszy - bo na
    2 pasach beda stali :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-05-27 13:11:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > pracy ciagle zostalo :-)
    >

    > Termin grudniowy wydaje sie realny ... ale 2022 :-)

    Pewnie idzie o kasę, wszystko podrożało, brakuje betonu i nawet piasku,
    więc będzie obsuwa i bez dopłaty się nie obejdzie.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-05-27 13:25:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 13:11:49 +0200, Janusz wrote:
    elu-zakopianki-nie-ma-szans-na-oddanie-inwestycji-w-
    terminie/y0yxrsn,79cfc278

    > Pewnie idzie o kasę, wszystko podrożało, brakuje betonu i nawet piasku,
    > więc będzie obsuwa i bez dopłaty się nie obejdzie.

    Na razie robia, wiec albo koszta sa w normie, albo chca zamknac etap,
    wziac pieniadze i sie zmyc :-)

    J.