  • 1. Data: 2021-05-21 13:14:15
    Temat: Prad 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Uuu, jest grubo.

    TSUE wlasnie zakazal wydobycia wegla brunatnego w Turowie.
    Powodem rzekome obnizanie poziomu wod gruntowych w Czechach.

    No coz, ja bym tam atomowke postawil ...

    Szczesliwie to jedna z najstarszych polskich elektrowni, wegiel tam
    sie chyba konczy, bloki energetyczne pewnie tez - ale cos tam
    modernizowali, i jest jeden nowiusienki ...

    No i na elektryczne samochody przyjdzie poczekac :-P

    Ale Orlen moze wodorowe uruchomi - bynajmniej nie OZE :-)

    Zaraz, a jakby tak w Turowie wielka obore postawic i biogazownie :-P

    J.

  • 2. Data: 2021-05-21 13:41:27
    Temat: Re: Prad 2
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/05/2021 13:14, J.F wrote:
    > No coz, ja bym tam atomowke postawil ...

    50 lat temu trzeba było stawiać. Obecnie to już niewykonalne, co widać
    od czasu jak o niej mówią.

  • 3. Data: 2021-05-21 13:58:29
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > Uuu, jest grubo.
    > TSUE wlasnie zakazal wydobycia wegla brunatnego w Turowie.

    Pięknie kropki stawiasz, ale możesz napisać, co to wspólnego ma z grupą
    pl.misc.samochody?

    Że niby braknie prądu dla elektyrków w PL?

    > No coz, ja bym tam atomowke postawil ...

    Ja bym Ci w świński ryj dał, za te spacje przed wielokropkiem...

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2021-05-21 14:07:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2021 13:58:29 +0200, TomN napisał(a):

    > Ja bym Ci w świński ryj dał, za te spacje przed wielokropkiem...

    On to robi kompulsywnie i nałogowo. Szczególnie przed pytajnikiem.
    Dobrze choć że nie przed kropką.
    I nawet uważa to za swój urok osobisty :) Radzę olewać gościa.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-05-21 14:35:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/05/2021 12:14, J.F wrote:

    > Uuu, jest grubo.
    >
    > TSUE wlasnie zakazal wydobycia wegla brunatnego w Turowie.
    > Powodem rzekome obnizanie poziomu wod gruntowych w Czechach.
    >
    > No coz, ja bym tam atomowke postawil ...

    Gdyby to bylo takie proste szczegolnie w Polsce to juz by stala albo
    nawet kilka. A tu trzeba najpierw zalozyc spolke skarbu panstwa albo
    dwie, znalezc kilka potencjalnych lokalizacji, przeprowadzic konsultacje
    spoleczne, wybrac technologie, znalezc fundusze, rozpisac przetargi, a w
    miedzyczasie sie dwa razy wladza zmieni i powstanie kilka komisji sledczych.

  • 6. Data: 2021-05-21 16:14:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.05.2021 o 13:14, J.F pisze:

> [...]
    > sie chyba konczy, bloki energetyczne pewnie tez - ale cos tam
    > modernizowali, i jest jeden nowiusienki ...

    Nie po to Niemcy każą nam zamykać elektrownię węglową, żebyśmy im pod
    nosem atomówkę stawiali. Na bank oprotestują taki pomysł, bo im się, na
    przykład feng shui nie będzie kleić.

  • 7. Data: 2021-05-21 16:54:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/05/2021 15:14, nadir wrote:

    > Nie po to Niemcy każą nam zamykać elektrownię węglową, żebyśmy im pod
    > nosem atomówkę stawiali. Na bank oprotestują taki pomysł, bo im się, na
    > przykład feng shui nie będzie kleić.

    moga sobie protestowac.

  • 8. Data: 2021-05-21 17:27:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Powodem rzekome obnizanie poziomu wod gruntowych w Czechach.
    >
    > No coz, ja bym tam atomowke postawil ...

    To trochę bez sensu, chyba że po to żeby ją na złość sąsiadom
    wypierdolić w powietrze. Raz że woda do chłodzenia potrzebna, a tam
    akurat wyszła, dwa że eektrownie stawia się tam gdzie jest to
    ekonomicznie uzasadnione a nie na złość sąsiadom. Akurat Postawienie
    elektrowni w worku granicznym ma sens tylko w jednym przypadku - na
    złożu węgla do odkrywki.

    BTW - obstawiam, że polska będzie miała wyrok w dupie i okaże się
    dopiero ile ta unia warta naprawdę w obronie swoich wyroków. Obstawiam,
    że niewiele. Czesi muszą dużo kredy zakupić...

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-05-21 17:36:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, May 21, 2021, 1:14:15 PM, you wrote:

    > Uuu, jest grubo.
    > TSUE wlasnie zakazal wydobycia wegla brunatnego w Turowie.
    > Powodem rzekome obnizanie poziomu wod gruntowych w Czechach.

    Rzekome?

    > No coz, ja bym tam atomowke postawil ...

    A skąd byś wodę dla niej wziął? Nie zdajesz sobie sprawy ile idzie w
    chmury w jednej chłodni kominowej...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2021-05-22 12:26:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.05.2021 o 16:54, K pisze:

    > moga sobie protestowac.

    Myślisz, że ich protesty zakończą się tak samo jak nasze w sprawie Nord
    Stream-ów? Sądzę, że wątpię.