  • 1. Data: 2009-02-12 17:35:16
    Temat: Zakup korpusu na firmę, kto przerabiał?
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Chce kupić korpus na firme?
    Pytanie czy mi sie to oplaci? jak wygląda amortyzacja, zwrot VAT?
    czy to wogole ma sens, czy lepiej z kieszeni wyłozyć i kupic priv?
    Dzieki za gory za sugestie.
    Rakan
    zalozmy ze mowimy o 5dmk2

  • 2. Data: 2009-02-12 18:28:25
    Temat: Re: Zakup korpusu na firmę, kto przerabiał?
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Chce kupić korpus na firme?
    > Pytanie czy mi sie to oplaci? jak wygląda amortyzacja, zwrot VAT?
    > czy to wogole ma sens, czy lepiej z kieszeni wyłozyć i kupic priv?

    Zawsze się opłaci o ile jesteś VAT-owcem (zwrot całości od razu).
    Jak wykazujesz dochód, to również pomniejszasz swoje przychody. Przy tym
    korpusie musisz już amortyzować, ale możesz to zrobić jednorazowo.
    Jednorazowa amortyzacja jest formą pomocy publicznej i trzeba ją wykazywać
    np przy przetargach.

    W zeszłym roku zakup na firmę był równie opłacalny co prywatne ściąganie z
    USA (o ile nie naliczyli cła). Teraz chyba jeszcze bardziej się opłaca.

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2009-02-12 19:09:32
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > USA (o ile nie naliczyli cła). Teraz chyba jeszcze bardziej się opłaca.
    ==
    Jesli jest VATowcem to fakt, że odpisuje od VATu, który co miesiąc
    ma pokrycie w fakturach oczywiście, ale gdyby przyszło sprzedac kiedyś
    to oczywiście też fakturą i VAT trzeba oddac (zapewne mniejszy niż w chwili
    kupna)
    Ponadto koszty napraw pogwarancyjnych idą w koszty działalności
    no i cały sprzęcior i szklarnie też można odpisywac.
    Jak nie ma aparatu na firmę to raczej trudno szkiełka kupowac.
    Przy małych dochodach to bym się jednak zastanawiał czy warto.
    Gdy zwijasz biznes to nie musisz się rozliczac ze środków trawałych.
    A tak musisz go sprzedac (nawet sobie) i zapłacic VAT i dochodowy
    Jeszcze jedno - do 3,5 tys zł netto można bez gadania odpisywac
    jednorazowo.
    Jeśli idzie na firmę to nie ma mowy o omijaniu cła i.t.p.
    ... chyba, że czegoś nie wiem a sie zmieniło...
    AdamCCS

  • 4. Data: 2009-02-12 19:12:44
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A tak musisz go sprzedac (nawet sobie) i zapłacic VAT i dochodowy

    A to nie moze "zatonąc w jeziorze w trakcie pleneru ślubnego" ?:)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-02-12 19:50:28
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > ma pokrycie w fakturach oczywiście, ale gdyby przyszło sprzedac kiedyś
    > to oczywiście też fakturą i VAT trzeba oddac (zapewne mniejszy niż w

    Sprzedając z FV na pewno zapłaci się mniejsze podatki niż odliczone. Taka
    oferta jest też atrakcyjniejsza dla części kupujących i można uzyskać lepszą
    cenę.

> [...]
    > Gdy zwijasz biznes to nie musisz się rozliczac ze środków trawałych.
    > A tak musisz go sprzedac (nawet sobie) i zapłacic VAT i dochodowy

    Można odsprzedać znajomemu lub zgubić ;)

    > Jeszcze jedno - do 3,5 tys zł netto można bez gadania odpisywac
    > jednorazowo.

    Można do 50 tys euro, ale jest to wtedy traktowane jako ulga i podlega
    pewnym restrykcjom.
    http://www.podatki.egospodarka.pl/21961,Nowa-amortyz
    acja-jednorazowa-nie-zawsze-korzystna,1,65,1.html

    Alternatywą jest zakup w koszty i odsprzedanie przed upływem roku.

    > Jeśli idzie na firmę to nie ma mowy o omijaniu cła i.t.p.
    > ... chyba, że czegoś nie wiem a sie zmieniło...

    Porównywałem zakup na firmę w kraju do prywatnego importu z USA. W 2008
    wychodziło podobnie.

    --
    Radosny

  • 6. Data: 2009-02-12 22:19:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2009, Kane wrote:

    > A to nie moze "zatonąc w jeziorze w trakcie pleneru ślubnego" ?:)

    Tyle, że jakby się w czyichś rękach *jednak* znalazł mielibyśmy
    do czynienia z zastosowaniem dla KKS :>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-02-13 06:36:16
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał
    > Alternatywą jest zakup w koszty i odsprzedanie przed upływem roku.

    no i to chyba za mniejszą kwotę przeciez, wiec i podatek i cło
    mniejsze..........
    w koncu to rzecz uzywana, nie musisz przeciez sprzedawac za cenę
    katalogową.........

    --

    Sebastian

  • 8. Data: 2009-02-13 08:08:47
    Od: j...@a...at

    On 12 Feb., 18:35, "Rakan" <n...@p...fm> wrote:
> [...]
    > Pytanie czy mi sie to oplaci? jak wygląda amortyzacja, zwrot VAT?
    > czy to wogole ma sens, czy lepiej z kieszeni wyłozyć i kupic priv?

    formalnie zeby kupic na firme musi zakup ten byc uzasadniony czyli
    sluzyc pozyskaniu przychodu przez firme.
    formalnie w celach prywatnych uzywac nie lzja.

    vatu nikt nie zwraca . jesli jestes vatowcem i wystawiasz sam faktury
    z vatem to o te czesc vatu po stronie zakupu - odprowadzasz mniej
    vatu do US.
    oznacza to , ze masz oszczednosci na vacie jesli wartosc
    wystawionych faktur vatowskich jest wyzsza od tych ktore sam
    zaplaciles Jesli ovatowana sprzedaz jest nizsza od ovatowanego zakupu
    ( firma ma straty ) to zadnej oszczadnosci na vacie miec nie
    bedziesz.
    Wogle warunkiem , zebys skonsumowal korzysci podatkow z tytulu tego
    zakupu jest by firma miala zyski.
    Jesli firma ma straty poniesiesz takie same koszty jak prywatnie z ta
    roznica , ze jesli uzywalbys aparat do celow prywatnych to nie musisz
    go kupic z pensji czyli nie odprowadzasz podatku od tej czesci
    pensji , ktora wydales na zakup aparatu - ale to nie jest dozwolone.
    Zebys prywatnie mogl uzywac aparat , firma winna zadac za to jakiejs
    zaplaty za uzytkowanie czy cos w tym rodzaju.

  • 9. Data: 2009-02-13 08:50:27
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    basti78 pisze:

> [...]
    > mniejsze..........
    > w koncu to rzecz uzywana, nie musisz przeciez sprzedawac za cenę

    Jest jeszcze jeden niuans, o którym warto pamiętać:
    Sprzedaż sprzętu foto osobie fizycznej, także uzywanego we własnej
    firmie, musi przejść przez kasę fiskalną. Jeśli ktoś, z racji niskiego
    obrotu, jest z kasy zwolniony, będzie miał problem. Może sprzedać tylko
    firmie na fakturę (może być to np. "zaprzyjaźniony" pośrednik, który
    mając kasę, odsprzeda i wystawi paragon osobie docelowej :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 10. Data: 2009-02-13 08:59:11
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    ajt pisze:
    > Sprzedaż sprzętu foto osobie fizycznej, także uzywanego we własnej
    > firmie, musi przejść przez kasę fiskalną.
    Uściślenie: osobie fizycznej kupującej do celów osobistych, a nie do
    własnej działalności godpodarczej, jeśli akurat taką prowadzi.

    Andrzej
    www.album.radom.pl