  • 51. Data: 2010-09-16 19:59:24
    Temat: Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    Test zrobiony na szybko, odkurzacz 1900W z pustym workiem

    1. Normalna praca ~1540W
    2. Zatkana rura ~1200W (tak 1200W)

  • 52. Data: 2010-09-17 05:05:48
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:
    > Jutro z
    > ciekawości zmierzę biurowego śmieciojada.

    Otwarty wlot: 1350-1380 W
    Zamknięty wlot: 1100- 1130 W.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 53. Data: 2010-09-17 05:23:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2010 07:05:48 +0200, PeJot wrote:

    >Otwarty wlot: 1350-1380 W
    >Zamknięty wlot: 1100- 1130 W.

    A model podstawowy ?

    Bo juz cos slyszalem o zabezpieczeniach w odkurzaczach - trzeba
    zmniejszac prad zeby chronic wirnik przed rozkreceniem ..

    J.

  • 54. Data: 2010-09-17 05:38:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Sep 2010 14:29:58 +0200, VSS wrote:
    >następna regulacją bedzie ograniczenie mocy pobieranej przez nadajniki
    >radiowe i telewizyjne.

    W trakcie realizacji.

    Telewizja bedzie cyfrowa, przez gesto ustawione nadajniki, wiec po co
    duza moc ?

    J.

  • 55. Data: 2010-09-17 06:10:40
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 09:57:30 -0700 (PDT), shg napisał(a):

    > Doprawdy, wyborny żart. Na przyszłość - rodzaj męski.

    > Rzuciłem tę wartość "na oko", pomyliłem się i tym razem to
    > przeliczyłem.
    > Typowe natężenie przepływu dla "mocnego" odkurzacza to jakieś 30 dm?/s
    > (te dane można znaleźć bez większego problemu), to daje ok. 100 m?/h,
    > tyle to ma mały wentylatorek łazienkowy. Różnica jest taka, że ten
    > pierwszy ma spręż 2, a drugi 1,001.

    Pozwolę sobie rzucić linkiem:
    http://www.profitech.pl/numatic/index.php?showprod=3
    259

    1100W, 45l/s, podciśnienie 2600mm

    --
    Yakhub

  • 56. Data: 2010-09-17 06:44:37
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A model podstawowy ?
    >
    > Bo juz cos slyszalem o zabezpieczeniach w odkurzaczach - trzeba
    > zmniejszac prad zeby chronic wirnik przed rozkreceniem ..

    Pisałem o tym - chyba wszystkie odkurzacze mają zawór w komorze worka.
    Jak się zatka wlot, ten zawór puszcza na silnik powietrze z zewnątrz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 57. Data: 2010-09-17 06:49:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:147912712.20100916182923@pik-net.pl...
    > Hello Jarosław,
    enisverletzungen_bei_Masturbation_mit_Staubsaugern.p
    df
    > Tylko dlaczego wśród ofiar aż tylu rzymskich katolików?

    Bo to katolicki kraj. Bawaria znaczy sie.

    Ktos sie wczytal - czy naprawde sa powazniejsze uszkodzenia od 0.04
    atm ?

    J.

  • 58. Data: 2010-09-17 07:44:36
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak w nawiązaniu do ostatnio rozrośniętego wątku o żarówkach: według
    > wiadomości podanych we wczorajszym Teleekspresie, Ónia zamierza ograniczyć
    > maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.
    >
    > Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    A o jaką moc chodzi?
    Znalazłem taki wzór dotyczący odkurzaczy:
    moc czyszcząca [waty powietrzne] = przepływ powietrza [m3/s] × ssanie [Pa]

  • 59. Data: 2010-09-17 09:59:17
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Wrz, 21:23, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Są indywidua męskie, są też żeńskie. Jedne i drugie
    > mogą być zdolne. A jak nie wiedomo jakie są, to są nijakie.
    W języku polskim jak nie wiadomo jakie są, to nie wiadomo, a jak nie
    są ani męskie, ani żeńskie, to są nijakie.

    > To nie ma większego znaczenia. Właściwie nie ma żadnego. Ważne
    > jest tylko to, że cała energia elektryczna zamienia się w ciepło
    > wydmuchiwanego powietrza (nie mylić z temperaturą). A przede
    > wszystkim to, że farelka lepiej grzeje od odkurzacza.

    Stwierdziłeś że odkurzacz musi przetłaczać tysiące razy więcej
    powietrza powołując się na moc silnika, chciałem się do tego odnieść,
    przy okazji zweryfikowałam też mój strzał, również nietrafiony.

    > Jak przytkany, to tak. Ale o tym było od samego początku -- to tylko
    > moc szczytowa, niespecjalnie długo się utrzymująca.

    Nie tylko jak się go przytka, często używałem odkurzacza do zasysania
    wiórów w trakcie wiercenia, pracował ponad pół godziny praktycznie nie
    zatkany i dmuchał bardzo ciepłym powietrzem. Zresztą koledzy
    zmierzyli, wychodzi grubo powyżej kilowata, to całkiem niezły
    grzejnik. To że nie dmucha ciepłym zaraz po włączeniu to zasługa dużej
    pojemności cieplnej.

  • 60. Data: 2010-09-17 11:48:11
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    J.F. wrote:
    > Telewizja bedzie cyfrowa, przez gesto ustawione nadajniki, wiec po co
    > duza moc ?

    gęsto? gdzie? w Polsce? kiedy? kto postawi? za czyje pieniądze?

    akurat maczam palce w dvb-t i kiepsko widzę ograniczenia mocy.
    --
    VSS
    http://vss.pl