  • 1. Data: 2022-11-14 22:04:24
    Temat: Żarówki samochodowe LED z i bez "CANBUS"
    Od: M M <m...@g...com>

    Jak to dokładnie działa? Bo jeśli przez duży pobór prądu rezystorem (czyli
    wydzielając tyle samo ciepła co zwykła żarówka) to chyba trochę bez sensu.
    Auto mam dość stare bez kontroli stanu żarówek (poza kierunkowskazami, tam
    tradycyjnie szybciej miga jak któraś przepalona), za to z nieco kłopotliwą wymianą na
    drodze (rozkręcając tylną lampę łatwo zgubić małą śrubkę itp.) więc po prostu szukam
    trwalszych zamienników zwykłych żarówek by raz włożyć do tylnych lamp i zapomnieć na
    kilka lat.
    Jak szukam po alle... to sporo jest tych "CANBUS" a ja właśnie szukam bez tego (chyba
    że to działa jakoś inaczej, bez zbędnego grzania). Nawet jakieś markowe "świeci i
    grozi" czy inny Philips są ale z informacją że bez homologacji i nie używać na
    drogach (choć niby produkcji włoskiej). Jest też zalew chińszczyzny ale jak ma się
    psuć częściej niż zwykłe żarówki albo ledwo świecić to też bez sensu. Jakieś 10 lat
    temu kupiona "zamiennik P21W, świeci na czerwono, pobiera 2W" świeci te 10 lat bez
    przerwy jako lampka na szczycie masztu i nadal świeci, ale jak taką samą kupić teraz?
    (pozycyjne/stop czerwone, cofania białe)

  • 2. Data: 2022-11-14 23:59:57
    Temat: Re: Żarówki samochodowe LED z i bez "CANBUS"
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 22:04, M M pisze:
    > Jak to dokładnie działa? Bo jeśli przez duży pobór prądu rezystorem (czyli
    wydzielając tyle samo ciepła co zwykła żarówka) to chyba trochę bez sensu.

    No ale inaczej się nie da.

    > Jak szukam po alle... to sporo jest tych "CANBUS" a ja właśnie szukam bez tego
    (chyba że to działa jakoś inaczej, bez zbędnego grzania).

    Kup i wylutuj rezystory-grzałki. To właśnie tak działa. Tam nie ma
    żadnego CAN-BUS'a w żarówkach.
    Wymieniasz żarówkę 21W na LED'a 3W + rezystory ciągnące pozostałe 18W

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2022-11-15 02:28:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 22:04:26 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    przerwy jako lampka na szczycie masztu i nadal świeci, ale jak taką samą kupić teraz?
    (pozycyjne/stop czerwone, cofania białe)
    Kombinujesz jak koń pod górę. Problem jaki opisałeś nie istnieje. Żarówki
    samochodowe, te zwykłe, mają dostatecznie duża, liczona latami, żywotność. Coś widzę
    że frajerów do zrobienia w chuja szukasz.

  • 4. Data: 2022-11-15 07:10:01
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    samochodowe, te zwykłe, mają dostatecznie duża, liczona latami, żywotność. Coś widzę
    że frajerów do zrobienia w chuja szukasz.
    Te nowe ledowe maja mniejszą trwałość niż tradycyjne
    więc bez sensu takie akcje.
    Wszystko za parę zł po góra roku przegrzewa się lub
    koroduje.
    --
    pzdr,
    j.r.

  • 5. Data: 2022-11-15 08:56:38
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 15 listopada 2022 o 07:10:06 UTC+1 Rutkowski, Jacek napisał(a):
    samochodowe, te zwykłe, mają dostatecznie duża, liczona latami, żywotność. Coś widzę
    że frajerów do zrobienia w chuja szukasz.
    Żarówka w lewym świetle stopu nie wiedziała że problem nie istnieje i właśnie
    przestała świecić. Poprzednim razem kilka miesięcy temu nie wiedziała tego prawa
    pozycyjna, bańka była ciemna czyli włókno odparowało. Za każdym razem trzeba
    rozkręcać całą lampę, w końcu zgubi się śrubka albo wyrobi gwint w plastiku. Kiedyś
    w jeszcze starszym aucie można było wymienić żarówkę gołymi rękami bez narzędzi nawet
    po omacku w nocy. Nikogo nie szukam do zrobienia w cokolwiek.

    > Te nowe ledowe maja mniejszą trwałość niż tradycyjne
    > więc bez sensu takie akcje.
    > Wszystko za parę zł po góra roku przegrzewa się lub
    > koroduje.

    To gdzie kupię stare ledowe co się nie przegrzewają (pewnie za sprawą rezystora
    zwanego "CANBUS"), takie jak ta kupiona 10 lat temu co pobiera 2W i świeci na
    czerwono jak zwykła 21W (w nocy z kilometra widać) bez przerwy (przy tym poborze mocy
    nie chciało mi się robić zmierzchowego) do dziś (jakbym wiedział że tyle poświeci to
    bym ich kupił więcej).

  • 6. Data: 2022-11-15 12:59:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 08:56, M M pisze:
[...]

    Sprawdź regulator napięcia.

    P.P.

  • 7. Data: 2022-11-15 13:52:30
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 15 listopada 2022 o 12:59:29 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > Sprawdź regulator napięcia.
    Mam woltomierz, napięcie w normie. Raczej kiepska jakość żarówek.

  • 8. Data: 2022-11-15 14:10:20
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 15.11.2022 o 13:52, M M pisze:
    > Mam woltomierz, napięcie w normie. Raczej kiepska jakość żarówek.

    Poniższe bardziej dotyczy żarówek H7 ale może innych też.

    Sprawdzałem czas życia żarówek H7 bo mi się coś podejrzanie często
    przepalały.

    Przeszukawszy informacje producentów znalazłem, że żarówki dzielą się na
    dwie grupy :

    1. Nazywane : Ultra bright , Laser , Night cutting , etc z białym
    jasnym światłem.

    Czas życia 500h

    2. Nazwane ECO, Econo, etc z badziewnym żółtawym światłem

    Czas życia 2000-3000h

    Te pierwsze bardzo często dostępne na wszelkiej maści CPN-ach
    Te drugie trzeba się postarać żeby znaleźć.

    Różnica w czasie życia pokrywa się z moim doświadczeniem.

    Może tak samo jest z innymi żarówkami.

    Są heavy duty i są też takie , które mają za długo nie działać.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 9. Data: 2022-11-15 14:32:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 15 listopada 2022 o 08:56:39 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    nie chciało mi się robić zmierzchowego) do dziś (jakbym wiedział że tyle poświeci to
    Dalej uważam że pierdolisz zeby baranow w jałowa dyskusje wciągnąć.

  • 10. Data: 2022-11-16 11:41:55
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 15 listopada 2022 o 14:32:40 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > Dalej uważam że pierdolisz zeby baranow w jałowa dyskusje wciągnąć.
    Nie baranów tylko kogutów ale dobra, zdemaskowaliście mnie Towarzyszu. Okazało się
    że nie stykało złącze wiązki z lampą, po wyjęciu i włożeniu świeci. Przepraszam za
    kłopot.