  • 11. Data: 2020-07-17 12:36:57
    Temat: Re: Zasilacz do ładowarki do wkretarki
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-17 o 12:12, Kris pisze:

    > Pytanie było "ile lat ma ta wiertarka" wiec odpisałem i wstawiłem jej facjate

    Nie doczytałem, przepraszam.

    Robert

  • 12. Data: 2020-07-17 12:50:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-17 o 12:34 +0200, Andrzej W. napisał:
    > Jeśli przez rezystor R3 płynie prąd i jest na nim spadek większy niż
    > ~2V to świeci czerwona dioda LED, jak prąd spada to czerwona przygasa
    > a potem przestaje świecić.
    > Zielony LED świeci cały czas.

    A czy nie mogło być tak, że dzięki R1 spadek napięcia pod obciążeniem
    uniemożliwiał zapalenie zielonej LED? Ze zdjęcia nie jestem w stanie
    odczytać wartości R1.

    Mateusz

  • 13. Data: 2020-07-17 12:53:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-17 o 03:09 -0700, Kris napisał:
    > Podejrzewam ze oryginalnie był tam własnie zwykły zasilacz
    > stabilizowany

    Nie musiał być stabilizowany. Ba, nawet prostowany nie musiał być,
    zielona dioda powinna znieść odwrotne napięcie a reszta układu jest za
    diodą prostowniczą.

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-07-17 13:52:46
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Nie musiał być stabilizowany. Ba, nawet prostowany nie musiał być,
    > zielona dioda powinna znieść odwrotne napięcie a reszta układu jest za
    > diodą prostowniczą.

    Dość niebezpieczne to rady, szczególnie, że pytający określa swoją
    wiedzę w temacie jako "nie znam się".
    Napięcie przebicia LEDy mają dość niskie, kilka woltów, zielona może
    przeżyje a może nie.

    --
    AWa.

  • 15. Data: 2020-07-17 14:00:44
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > A czy nie mogło być tak, że dzięki R1 spadek napięcia pod obciążeniem
    > uniemożliwiał zapalenie zielonej LED? Ze zdjęcia nie jestem w stanie
    > odczytać wartości R1.

    Praca na wewnętrznej rezystancji zasilacza bez precyzyjnego układu
    wykrywania progu?
    R1 ma na końcu czerwony, napięcie pracy mieści się w granicach 10-12,6V,
    naprawdę myślisz na na jednym rezystorze kilka k i diodzie LED w takim
    zakresie napięć da się zrobić detekcję progu napięcia?

    --
    AWa.

  • 16. Data: 2020-07-17 14:09:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2020 11:41, Kris wrote:
    > Nie znam się na tym myślałem ze do "ładowarki" której fotki wstawiłem wystarczy
    podłączyć zasilacz o odpowiednim napięciu i będzie git

    Bedzie git, ale ta ładowarka jest bardzo kiepska. Można wypatroszyć
    obudowę na stałe przylutować wprost do pinów do baterii to co podesłałem
    w linku.

    > Czym grozi podłączenie do tej "ładowarki" zasilacza 9v np?

    Przeładowanime ogniw, spaleniem rezystora, wyciekiem/wybuchem baterii,
    skracaniem pojemności itd itp.

    Co prawda NiCd nie takie numery potrafią przetrwać, ale raczej nie
    spodziewaj się że będzie im łatwo.

    Rozwiązanie: kupujesz ładowarkę z allegro, wypierniczasz całą płytkę ze
    środka tej ładowarki co była na zdjęciu, wpinasz sie przewodami wprost z
    ładowarki z allgro do pinów ładujących baterię. Troche roboty, ale
    pewniejsze.

  • 17. Data: 2020-07-17 15:16:29
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > A czy nie mogło być tak, że dzięki R1 spadek napięcia pod obciążeniem
    > uniemożliwiał zapalenie zielonej LED? Ze zdjęcia nie jestem w stanie
    > odczytać wartości R1.

    Nie, wtedy potrzebna byłaby jeszcze przynajmniej szeregowo zenerka i to
    ona robiłaby za element "detekcyjny". I trzeba byłoby wtedy włączyć to
    równolegle do baterii, a nie do zasilania. Ale to taki sobie pomysł,
    chociaż przy odpowiedniej tolerancji zenerki mógłby jakoś działać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2020-07-17 16:54:13
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-17 o 14:00 +0200, Andrzej W. napisał:
    > Praca na wewnętrznej rezystancji zasilacza bez precyzyjnego układu
    > wykrywania progu?

    To pytanie zupełnie otwarte było - moja wiedza w temacie jest na
    poziomie licealnym (dawnego liceum).

    > R1 ma na końcu czerwony, napięcie pracy mieści się w granicach
    > 10-12,6V

    Z ciekawości: jak wyliczyłeś próg 10V?

    > naprawdę myślisz na na jednym rezystorze kilka k i diodzie
    > LED w takim zakresie napięć da się zrobić detekcję progu napięcia?

    Miałem nadzieję na nieco szerszy zakres napięć - typu 6V przy
    ładowaniu, 12V na luzie. No i "detekcja" to duże słowo, celowałem
    bardziej w coś, co ma deterministyczne stany krańcowe (aku puste vs aku
    naładowane), a w stanach pośrednich diody mogę różnie wyglądać.

    Mateusz

  • 19. Data: 2020-07-17 16:59:19
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-17 o 13:52 +0200, Andrzej W. napisał:

    > Dość niebezpieczne to rady

    Bo ja wiem, czy niebezpieczne. Kilkanaście volt nikogo nie zabije. No,
    zieloną diodę może upalić przy braku szczęścia.

    > Napięcie przebicia LEDy mają dość niskie, kilka woltów, zielona może
    > przeżyje a może nie.

    Stąd użyłem słowa "powinna"... Zakładając optymistycznie, że chińczyk to
    miał na myśli i w taki sposób dobrał elementy. Ale oczywiście masz
    rację - żadnej gwarancji na nic nie można dać, nie znając szczegółów.

    Mateusz

  • 20. Data: 2020-07-17 17:14:34
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Z ciekawości: jak wyliczyłeś próg 10V?

    Tak trochę z d.. :).
    Jeśli nie znamy rezystancji wewnętrznej zasilacza nie jesteśmy w stanie
    powiedzieć właściwie nic o napięciu w tym punkcie poza tym, że nie
    powinno być większe niż ok. 12V + Vf użytej diody przy małym prądzie (<1mA).

    --
    AWa.