    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: KLoSS <n...@a...com.pl>
    Subject: Zasilacz na module HLK-PM01
    Date: Thu, 16 Sep 2021 21:22:35 +0200

    Chciałem sobie zrobić zasilacza do pracy ciągłej (zasilanie zegara)
    230V->5V o wydajności ok. 1W.

    Zastosowanie czysto hobbistyczne i domowe - ale zależy mi na
    długowieczności dlatego raczej odrzuciłem ładowarki do tel. bo tego
    chyba nikt nie projektuje na pracę ciągłą.

    Wiem, że nic nie przebije pod tym względem niezawodności transformatora
    ale całkiem niezłe opinie ma chiński moduł HLK-PM01 i mam kilka leżeć.

    W dokumentacji tego modułu
    http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=54
    jest opisane co należy dodać w celu zabezpieczenia i ograniczenia
    zakłóceń i w związku z tym mam pytania:

    1. Zalecany warystor: 10D561K - dlaczego na takie duże napięcie? Dla
    naszej sieci 230V nie lepiej dać na niższe napięcie np.10D431K?

    2. Dławik - 10-30mH - na ile ten dławik jest wymagany pod względem
    zakłóceń? Tak jak pisałem do użytku domowego tylko.

    3. Kondensator filtrujący 100nF/275Vac - przy 50Hz reaktancja tego
    kondensatora będzie jakieś 32k co dla 230Vac daje
    ponad 1,5W straty na samym kondensatorze - dobrze liczę?

    Aż taki duży musi być? I czy na pewno to ma sens, że kondensator
    filtrujący pobiera więcej nić sam zasilany układ?

    Jak to jest, że zasilacze stan-by w TV pobierają <0,5W a pewnie też są
    impulsowe?

    Czy ma sens dodanie samego kondensatora bez dławika lub odwrotnie samego
    dławika bez kondensatora?

    Czy brak kondensatora i/lub dławika może wpłynąć negatywnie na trwałość
    samego modułu?

    --
    KLoSS