  • 11. Data: 2010-10-17 14:03:48
    Temat: Re: Zastosowanie techniki w matematyce
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Oct 2010 14:20:49 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    >A są techniki aby zaprojektować taki mechanizm przegubowy mając krzywą,
    >którą ma wykreślić taki mechanizm?

    Tak wprost to chyba nie. Za duzo stopni swobody w rownaniach.

    >Np. obrać okręgiem o 45*. Ale aby nie było fizycznego punktu obrotu w
    >okręgu.

    A widziales przednie zawieszenie w BMW ?
    Uklad trapezowy z dwoch dolnych wahaczy i poprzeczka sie kreci.

    J.

  • 12. Data: 2010-10-17 15:32:21
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > A są techniki aby zaprojektować taki mechanizm przegubowy mając krzywą,
    > którą ma wykreślić taki mechanizm?
    > Np. obrać okręgiem o 45*. Ale aby nie było fizycznego punktu obrotu w
    > okręgu.

    Polecam program Watt firmy heron technologies
    http://www.heron-technologies.com/watt/
    Kiedyś bawiłem się darmową okrojoną wersją wattdemosetup.exe
    Zaznaczało się współrzędne punktów trasy i ograniczenia,
    a program dobierał wymiary wybranego mechanizmu np. czworobokowego.

    Mechanizmem czworobokowym można pobawić się tutaj:
    http://www.mekanizmalar.com/fourbar01.html

    WM

  • 13. Data: 2010-10-17 15:56:24
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak wprost to chyba nie. Za duzo stopni swobody w rownaniach.

    Z odpowiednim programem tak to się robi :)

    http://www.heron-technologies.com/watt/motion.html
    http://www.heron-technologies.com/watt/howto_closedl
    oop.html

    WM