  • 1. Data: 2009-09-06 15:13:03
    Temat: Filtr przepuszczający tylko podczerwień
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Mam promiennik podczerwieni 850nm, który emituje słabe czerwone światło.
    Chciałbym to światło wyciąć, a przepuścić tylko podczerwień. Wszystkie
    szybki od pilotów jakie przeglądnąłem, mają za małe wymiary, bo ja
    potrzebuję 23mm x 23mm.
    Co wykorzystać, jak taki filtr zrobić?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 2. Data: 2009-09-06 16:34:43
    Temat: Re: Filtr przepuszczający tylko podczerwień
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
> [...]
    > Chciałbym to światło wyciąć, a przepuścić tylko podczerwień. Wszystkie
    > szybki od pilotów jakie przeglądnąłem, mają za małe wymiary, bo ja

    Może takie dla fotografików
    http://www.e-cyfrowe.pl/filtry-optyczne-k-175.html/t
    yp/infrared-153/

  • 3. Data: 2009-09-06 16:38:22
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
> [...]
    > Chciałbym to światło wyciąć, a przepuścić tylko podczerwień. Wszystkie
    > szybki od pilotów jakie przeglądnąłem, mają za małe wymiary, bo ja

    Udaj się do najbliższego punktu gdzie robią zdjęcia. Kup rolkę
    pozytywowego filmu (do slajdów) np. 6x9 i daj ją od razu do wywołania.
    Uzyskasz w ten sposób spory kawałek dobrego filtru podczerwonego.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-09-06 21:48:27
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Może takie dla fotografików
    > http://www.e-cyfrowe.pl/filtry-optyczne-k-175.html/t
    yp/infrared-153/

    To znalazłem wcześniej. Odpada.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 5. Data: 2009-09-06 21:48:56
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Udaj się do najbliższego punktu gdzie robią zdjęcia. Kup rolkę
    > pozytywowego filmu (do slajdów) np. 6x9 i daj ją od razu do wywołania.
    > Uzyskasz w ten sposób spory kawałek dobrego filtru podczerwonego.

    Hmmm, brzmi ciekawie.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 6. Data: 2009-09-06 21:51:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Na elektrodzie ktoś pisał, że ebonit.
    W wojsku były to szklane klosze zakładane do zwykłych lamp. Oświetlały
    tarcze na nocnym strzelaniu. Z tego co pamiętam to był polski wyrób.

    Robert

  • 7. Data: 2009-09-06 22:18:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Sep 2009 17:13:03 +0200, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
> [...]
    >Chciałbym to światło wyciąć, a przepuścić tylko podczerwień. Wszystkie
    >szybki od pilotów jakie przeglądnąłem, mają za małe wymiary, bo ja

    Szybki od pilotow nie blokuja.
    Wez pilota, posiedz pare minut w ciemnosci, spojrz w szybke.

    >Co wykorzystać, jak taki filtr zrobić?

    http://www.pgo-online.com/intl/katalog/curves/optica
    l_glassfilters/RG715_RG9_RG780_RG830_850.html

    Ewentualnie
    http://amasci.com/amateur/irgogg2.html#deeper

    Albo szukac producentow filtrow interferencyjnych.

    J.

  • 8. Data: 2009-09-07 08:18:42
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Hmmm, brzmi ciekawie.

    Popatrz najpierw na cenę slajdu na rolce typ 120 :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-09-07 18:14:17
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Popatrz najpierw na cenę slajdu na rolce typ 120 :>

    W zeszłym roku kupiłem rolkę filmu właśnie w celu wykonania filtrów
    podczerwonych za około 30 zł. Jednak z rozmiarem 6x9 był jakiś problem.
    Nie pamiętam już czy nie chcieli tego rozmiaru wywołać czy nie można
    było go kupić. Jednak po odwiedzeniu kilku miejsc udało mi się wszystko
    załatwić. Choć trochę dziwnie się na mnie popatrzyli, gdy oddałem do
    wywołania zakupiony przed chwilą film.

    Paweł