  • 1. Data: 2011-07-08 19:22:52
    Temat: Zawór nagrzewnicy - kolejny raz :-(
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam problem z moją (dotychczas bezawaryjną) Corsą B 1.2 16V (X12XE+Klima+LPG).
    Trzeci raz w przeciągu pół roku wymieniłem zawór nagrzewnicy i dziś znów płyn
    chłodniczy mi wyleciał (jeszcze nie jestem pewny w 100% czy to znów zawór ale
    to najbardziej prawdopodobne). Albo zamienniki są tak fatalnej jakości albo
    jest jakiś powód, że ten zawór strzela. Możecie poradzić co może być przyczyną
    padania tego zaworu? Co sprawdzić?

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-07-08 19:29:45
    Temat: Re: Zawór nagrzewnicy - kolejny raz :-(
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 8 Jul 2011, wrote:

    > Albo zamienniki są tak fatalnej jakości albo jest jakiś powód, że ten
    > zawór strzela. Możecie poradzić co może być przyczyną padania tego
    > zaworu?

    Jeśli mogę Ci coś poradzić, to odżałuj trochę więcej kasy i kup
    oryginalny, markowy zawór. Zakładanie zamienników zawsze przypomina
    "totolotek" i smutna prawda jest taka, że większość z nich nie wytrzymuje
    nawet niewielkiego ułamka tego czasu eksploatacji, co fabrycznie nowe
    elementy.

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 3. Data: 2011-07-08 19:33:54
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik

> [...]
    > albo
    > jest jakiś powód, że ten zawór strzela. Możecie poradzić co może być

    Hmm miałem chyba z 10 różnych Opli i pierwsze słyszę, że jest w ogóle
    jakiś zawór nagrzewnicy ( nie znaczy to, że go nie ma, ale nigdy nie
    zdażyła mi się usterka z tym związana, więc dla mnie cos takiego nie
    istnieje ;) chyba masz wyjatkowego pecha lub rzeczywiście jakość
    zamienników jest tragiczna, co jest wielce prawdopodobne biorąc pod
    uwagę, że np. tuleje metalowo gumowe potrafią kosztować od 7 zł wzyż, te
    po 7 zł wytrzymywały tydzień...

    Pozdrówki

  • 4. Data: 2011-07-08 19:40:35
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo
    > jest jakiś powód, że ten zawór strzela. Możecie poradzić co może być

    kup nowy oryginał, albo sprawną używke oryginał...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-07-10 08:38:37
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Spróbuje z oryginalnym zaworem. Zastanawiam się tylko czy nie ma jakieś
    usterki która powoduje, że zawór pada: może termostat nie otwiera albo za
    późno, albo nieoryginalna chłodnica odprowadza za mało ciepła.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 6. Data: 2011-07-10 09:41:10
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-10 08:38, m...@N...gazeta.pl pisze:
    > Spróbuje z oryginalnym zaworem. Zastanawiam się tylko czy nie ma jakieś
    > usterki która powoduje, że zawór pada: może termostat nie otwiera albo za
    > późno, albo nieoryginalna chłodnica odprowadza za mało ciepła.

    A co ma termostat do zaworu nagrzewnicy?
    Nastepny Majster Klepka.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2011-07-10 13:07:35
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *MarcinJM* w wiadomości news:ivbl2p$m38$1@news.onet.pl napisał(a):
    > A co ma termostat do zaworu nagrzewnicy?
    > Nastepny Majster Klepka.

    Ale chyba dobrze że szuka jakiejś innej przyczyny? Ja w jednym autku nie
    powiązałem rozszczelnienia chłodnicy z pierwotną usterką i dopiero
    uszkodzenie zbiorniczka wyrównawczego skłoniło mnie do zastanowienia czy w
    układzie nie panuje za wysokie ciśnienie, co jak się okazało miało miejsce.
    Oczywiście nie twierdzę że to na pewno uszczelka pod głowicą, ale jeśli ta
    sama usterka się powtarza to albo jakość części jest na prawdę podła, albo
    to tylko skutek niedomagania innego elementu w układzie.

    Pozdr