  • 1. Data: 2010-02-26 09:52:19
    Temat: Zdarcie lakieru i wystąpienie rdzy przed lakierowaniem
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Jest sobie autko, miało uszkodzoną karoserię, jakieś mechaniczne
    uszkodzenia, wgłębienia itp, blacharz wyprostował te wgłębienia, ale
    został zdarty lakier i po kilku dniach stania bez lakierowania na
    zewnątrz, pojawił się rdzawy nalot. Jeśli teraz lakiernik oczyści te
    powierzchnie, wygładzi szpachlą i pomaluje lakierem to jakie jest
    prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy w przyszłości? I po jakim czasie?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-02-26 12:49:21
    Od: "Marcus Wright" <x...@c...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powierzchnie, wygładzi szpachlą i pomaluje lakierem to jakie jest
    > prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy w przyszłości? I po jakim czasie?

    Moje doświadczenia pokazują, że jak kolo zrobi to dobrze, to rdza nie
    wystąpi zbyt szybko.
    Inne doświadczenia pokazują, że zazwczyaj po 1-2 latach zaczyna się
    pokazywać rdza. Widać to na jasnych lakierach głównie. :)

  • 3. Data: 2010-02-26 20:11:43
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > powierzchnie, wygładzi szpachlą i pomaluje lakierem to jakie jest
    > prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy w przyszłości? I po jakim czasie?
    Nie prawdopodobieństwo a pewność ze rdza będzie po następnej zimie. Technologia
    lakierowania powinna wyglądać tak. Oczyszczenie papierem, pomalowanie farbą
    podkładową epoksydową, szpachlowanie, szlifowanie papierem, jak równe to podkład
    epoksydowy, matowanie drobnym papierem, lakierowanie lakierem nawierzchniowym.
    Blacha ma dwie strony. Jak prostował to uszkodził zabezpieczenie antykorozyjne
    po drugiej stronie. Technologia podobna, szpachlować nie trzeba. Jak element
    styka się bezpośrednio z otoczeniem to jeszcze jakiś bitex na koniec. Przy tak
    zrobione naprawie będzie to ostatnie miejsce w tym samochodzie w którym pojawi
    się rdza. Jak jest pewność że element był przez fabrykę cynkowany to na golą
    wyczyszczoną z rdzy blachę specjalny podkład - cynk w płynie czy jakoś tak się
    to nazywa. Ze starych preparatów poczciwy 70 procentowy Cynkal się nada.

  • 4. Data: 2010-02-27 08:18:17
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Prawdopodobieństwo wynosi 100% po 1-2 latach.
    Czas wystąpienia rdzy zależy od staranności wykonania roboty. Znam
    przypadki, gdzie wytrzymało pół roku i takie, gdzie ruda wyszła po 3 latach.
    Jacek