  • 1. Data: 2009-04-25 07:21:13
    Temat: Zewnętrzy dysk - zasilanie
    Od: dooh <d...@w...pl>

    Witam.

    Mam zamiar kupić zewnętrzny dysk twardy USB. Nie zależy mi zbytnio na
    szybkości transferu bo ma to być domowe archiwum zdjęć i dokumentów
    (backup).

    Lubię proste rozwiązania więc najbardziej odpowiadałby mi dysk z
    pojedynczym kablem USB (np WD My Passport). Czy takie rozwiązanie ma jakieś
    wady (poza ceną) w stosunku do dysków z osobnym zasilaniem drugim portem
    USB lub zasilaczem sieciowym (Np WD My Book) ?

    --
    by dooh
    Zawodowy Herold Złych Nowin

  • 2. Data: 2009-04-25 08:06:55
    Temat: Re: Zewnętrzy dysk - zasilanie
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    dooh pisze:
> [...]
    > wady (poza ceną) w stosunku do dysków z osobnym zasilaniem drugim portem
    > USB lub zasilaczem sieciowym (Np WD My Book) ?

    1) Większość kieszeni dyskowych 2.5" może pracować z zasi-
    laniem przez USB, bez zewnętrznego zasilacza.

    2) Wiele kieszeni z kablem USB Y do zasilania z dwóch por-
    tów może też pracować przy podłączonym tylko jednym wty-
    ku kabla Y.

    3) Dwa powyższe punkty zależą też od zastosowanego wewnątrz
    kieszeni dysku twardego.

    4) Zasilanie z jednego portu może być niemożliwe, bo stan-
    dard przewiduje max 0.5 A na jeden port, a dyski często
    potrzebują więcej (szczególnie w fazie rozruchu lub przy
    dużym obciążeniu).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-27 06:11:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 10:06:55 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > dard przewiduje max 0.5 A na jeden port, a dyski często potrzebują
    > więcej (szczególnie w fazie rozruchu lub przy dużym obciążeniu).

    Dodam jeszcze z praktyki:
    5) Bardzo często okazuje się, że punkt nr 2 zależy od tego do czego
    podłączamy. Zazwyczaj po podłączeniu do desktopa działa na jednym kablu
    USB, notebooki wymagają dwóch.

  • 4. Data: 2009-04-28 19:08:25
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Dodam jeszcze z praktyki:
    > 5) Bardzo często okazuje się, że punkt nr 2 zależy od tego do czego
    > podłączamy. Zazwyczaj po podłączeniu do desktopa działa na jednym kablu
    > USB, notebooki wymagają dwóch.

    Ja jeszcze nie trafiłem notebooka na którym nie działał by mi dysk USB 2.5"
    (zarówno chinczyk z 40-stką Seagate czy hitachi jak i Seagate Freeagent) za
    to trafiały się czasami dziwne desktopy ale marginalnie.

    --
    Irokez