  • 1. Data: 2020-10-07 21:30:21
    Temat: Zlecanie dziwnych pomiarów
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Powiedzmy, że mam potrzebę obejrzeć sobie coś nieliniowego dokładnie w
    paśmie 4GHz. Potrzeba zachodzi dwa razy na rok, więc kupowanie
    oscyloskopu 40GSa/s w cenie mieszkania jest średnią inwestycją. Gdzie z
    tym pójść, bym sam mógł pomierzyć, albo instruować osobę dokonującą
    pomiaru? Macie jakieś doświadcznia praktyczne tego rodzaju?

    Akademii nie posądzam o posiadanie sprzętu o podobnych parametrach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2020-10-07 21:37:06
    Temat: Re: Zlecanie dziwnych pomiarów
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Piotr Wyderski wrote on 07.10.2020 21:30:
> [...]
    > tym pójść, bym sam mógł pomierzyć, albo instruować osobę dokonującą
    > pomiaru? Macie jakieś doświadcznia praktyczne tego rodzaju?

    Myślę, że warto jeszcze podać jaki jest poziom tego sygnału (mV, czy kV)
    i jak go można obciążyć (sonda wysokoimpedancyjna czy 50?), czy sygnał
    jest okresowy, bo może się okazać, że sam oscyloskop to zbyt mało.

  • 3. Data: 2020-10-07 21:55:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbych wrote:

    > Myślę, że warto jeszcze podać jaki jest poziom tego sygnału (mV, czy kV)
    > i jak go można obciążyć (sonda wysokoimpedancyjna czy 50?), czy sygnał
    > jest okresowy, bo może się okazać, że sam oscyloskop to zbyt mało.

    Słuszna uwaga. Teraz na przykład interesują mnie efekty żyromagnetyczne
    w ferrytach i różne takie rezonanse spinowe. Poziom sygnału w
    okolicach wolta, a sygnał okresowy. Amplitudę umiem sobie zadowalająco
    oszacować metodami pośrednimi, ale myślenie nad pomiarem różnicy faz
    albo sprzężeń do podharmonicznych sygnału wzbudzającego kończy się bólem
    głowy.

    Albo dokładne scharakteryzowanie modułu SiC: jaki jest kształt sygnału
    na bramce MOSFETa przy włączaniu i wyłączaniu tranzystora? Wychodzi mi
    napięcie na nanosekundę poza dopuszczalny zakres, czy nie?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2020-10-07 21:59:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > pomiaru? Macie jakieś doświadcznia praktyczne tego rodzaju?
    >
    > Akademii nie posądzam o posiadanie sprzętu o podobnych parametrach.

    Po prostu pogadaj z firmami sprzedającymi ten sprzęt.
    A drugie podejście to dobre laboratoria EMC, mogą mieć dobry sprzęt
    "przy okazji".

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2020-10-07 23:26:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.10.2020 o 21:30, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    > pomiaru? Macie jakieś doświadcznia praktyczne tego rodzaju?
    >
    > Akademii nie posądzam o posiadanie sprzętu o podobnych parametrach.

    Uśmiechnij się do Andrzeja Kamienieckiego z Teka.

    Paweł

  • 6. Data: 2020-10-07 23:34:35
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.10.2020 o 23:26, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Uśmiechnij się do Andrzeja Kamienieckiego z Teka.
    >
    > Paweł

    Zapomniałem: Tespol we Wrocławskim Parku Technologicznym.

    P.P.

  • 7. Data: 2020-10-07 23:53:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Uśmiechnij się do Andrzeja Kamienieckiego z Teka.

    Wszelki duch! Nie wiedziałem, że Pan Andrzej dalej zajmuje się tym tematem.

    Pozdrawiam, Piotr