  • 1. Data: 2011-09-27 12:34:02
    Temat: Złomowisko europy?
    Od: kamil <k...@s...com>

    Temat dość często poruszany na grupie, w końcu jakieś konkretne liczby:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10360466,Polacy_
    jezdza_autami_dwa_razy_starszymi_niz_srednia.html

    Krócej:

    http://tnij.org/nk4o

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 2. Data: 2011-09-27 12:45:59
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: z <z...@g...pl>

    kamil pisze:

    > Temat dość często poruszany na grupie, w końcu jakieś konkretne liczby:

    Ale czym tu się podniecać. Polacy mniej zarabiają a towary kupują po
    cenach europejskich to i starszymi samochodami jeżdżą. Niech się
    komisje, zespoły i inne darmozjady zajmą upraszczaniem prawa,
    zmniejszaniem podatków, mniejszą ilością państwa w państwie to i nie
    będzie powodów do takich durnych analiz.
    Co lobbing naciska żeby administracyjnie nakazać ludziom kupować nowe?
    Żeby te nowe cokolwiek jeszcze były warte :-(
    Koniec tematu.

  • 3. Data: 2011-09-27 12:47:06
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > http://tnij.org/nk4o

    cytata z atra:

    Auto, które ma 15 lat, jest odległe o dwie epoki od współczesnych
    samochodów pod względem bezpieczeństwa i ekologii

    koniec cytaty

    Taaaaa...jeszcze mógł napisać, że jest dwie epoki mniej awaryjne, cztery
    razy łatwiejsze w naprawie i z wnętrza widać zarówno do przudu, na boki
    i do tyłu :)

  • 4. Data: 2011-09-27 12:47:54
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-27, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Temat dość często poruszany na grupie, w końcu jakieś konkretne liczby:
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10360466,Polacy_
    jezdza_autami_dwa_razy_starszymi_niz_srednia.html

    Belkot jakiegos Farysia po to by kupowac nowe samochody naszpikowane
    elektronika, DPF-ami, kolami dwumasowymi i innymi cudami za ktore placi
    sie ciezkie pieniadze a przemysl motoryzacyjny ma sie dobrze.

    Do niektorych nie przemawia, ze dla sporej ilosci ludzi samochody to po
    prostu dupowozy.

    Po co mi w miare nowy samochod za spore pieniadze, jak za 1/10 mam cos
    co spelnia moje oczekiwania? W sensie - nie psuje sie, czesci
    eksploatacyjne tanie jak barszcz, jezdzi?

    --
    Artur

  • 5. Data: 2011-09-27 13:02:09
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "AZ"

    > Po co mi w miare nowy samochod za spore pieniadze, jak za 1/10 mam cos
    > co spelnia moje oczekiwania? W sensie - nie psuje sie, czesci
    > eksploatacyjne tanie jak barszcz, jezdzi?

    Ponieważ jesteś dwie epoki za.

    Gdybyś był trendi to miałbyś tak:
    http://millkaa777.wrzuta.pl/film/7HyRlNuzPwx/kabaret
    _neo-nowka_-_mam_wszystko

    :)

  • 6. Data: 2011-09-27 13:08:58
    Od: Michał Staszkiewicz <i...@f...pl>

    W dniu 2011-09-27 12:34, kamil pisze:

    > Temat dość często poruszany na grupie, w końcu jakieś konkretne liczby:
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10360466,Polacy_
    jezdza_autami_dwa_razy_starszymi_niz_srednia.html

    No wiesz, to żadna tajemnica. Sam jeżdżę starym autem (15letnim) z tego
    powodu, że na nowe mnie nie stać (nie dorabiam do tego żadnej ideologii,
    po prostu nie mam kasy na nowe i tyle, a przemieszczać się muszę).

    Odnośnie cytowanego artykułu:
    "Ale w jednym wyraźnie odstajemy od unijnych wskaźników. Już ponad 72
    proc. aut w Polsce ma dziesięć lat lub więcej, a zanim weszliśmy do
    Unii, tylko co drugie auto w Polsce było tak leciwe. Za oddanie na złom
    tak starego auta połowa rządów państw UE dawała niedawno kierowcom
    premie na nowy wóz."

    Te premie na nowy wóz - przy całym moim zdystansowaniu się do teorii
    spiskowych, to według mnie nabijanie kasy producentom. Gadanie o
    ekologii wg mnie to robienie ludziom wody z mózgu. 15 lat to nie jest
    okres, w którym dokonuje się jakiś gigantyczny skok w jakiejkolwiek
    dziedzinie techniki.

    Jeśli zaś dyskutować o bezpieczeństwie - warto byłoby poszukać
    rzeczowych wyników badań podających wpływ wieku auta na bezpieczeństwo
    na drodze - na przykład obrazujących zależność liczby spowodowanych
    wypadków w zależności od wieku auta.

    Z moich obserwacji młodego kierowcy, na drodze bardziej niebezpieczne są
    NOWE samochody i ludzie o uszkodzonej psychice, dlatego że ludzie często
    i gęsto obdarzają nowe technicznie produkty ogromnym zaufaniem. Na
    zasadzie "mam ESP - poślizg mi nie grozi", "mam dużego SUV-a - jeżdżę
    jak chcę bo i tak jestem lepiej chroniony niż inni", "mam 50 poduszek
    powietrznych - przy każdym wypadku mnie ochronią". A praw fizyki się nie
    oszuka :)

    Wracając do tematu ekologii - tutaj by trzeba zastanowić się czy
    ekologiczność samochodu jest określana przez emisję szkodliwych gazów
    (np. CO2) - wówczas można rzetelnie porównać samochody nowe i stare, czy
    też przez na przykład "emisję oleju i innych syfów na drogę" - ale wtedy
    rozmawiamy o tym, czy samochód (niezależnie od wieku) jest zadbany, czy
    jest jeżdżącym złomem.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 7. Data: 2011-09-27 13:15:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-09-2011 12:34, kamil pisze:

    > Temat dość często poruszany na grupie, w końcu jakieś konkretne liczby:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10360466,Polacy_
    jezdza_autami_dwa_razy_starszymi_niz_srednia.html

    Ciekawe dlaczego nie poruszyli kwestii standardu życia w PL, szczególnie
    na tle reszty cywilizowanej UE. Ile przeciętny Polak zarabia, a ile
    wydaje chociażby na paliwo (tu stosunek zarobki/cena paliwa jest
    kosmiczny), nieruchomości itp.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-09-27 13:22:16
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Staszkiewicz"

> [...]
    > czy też przez na przykład "emisję oleju i innych syfów na drogę" - ale
    > wtedy rozmawiamy o tym, czy samochód (niezależnie od wieku) jest

    Pozwolę sobie wyrazić moją opinię - np. jak się niechcący okazało,
    emisja gazów cieplarnianych w tym CO2 np. poprzez czynne wulkany
    ZMNIEJSZA objawy tegoż efektu - kuriozum a jednak prawdziwe. Co do
    olejów - ze starych aut które miałem pamietam, że tylko Record złopał
    olej, ale to był szrot z przełożonym silnikiem jeszcze od Manty - 14
    kolejnych aut nie "brało" oleju aż do Astry z silnikiem ECOTEC - eco to
    on był tylko w nazwie a im dalej tym gorzej. Dlaczego nikt nie mówi, nie
    pisze, ile surowców, energii materiałów trzeba zuzyć, żeby wyprodukować
    te wszystkie super systemy?
    Siedzę w domu w półmroku, bo żarówki 100W nie można kupić a obok kościół
    rozświetlony milionem Watt - paranoja!

  • 9. Data: 2011-09-27 13:24:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > nieruchomości itp.

    akurat nieruchomości wcale nie mamy takich drogich

  • 10. Data: 2011-09-27 13:34:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-27, szerszen <s...@t...pl> wrote:

    > akurat nieruchomości wcale nie mamy takich drogich

    W stosunku do zarobkow?

    --
    Artur