  • 1. Data: 2009-03-04 18:51:26
    Temat: Znikające bad sectory
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    Jest sobie dysk, ST3250310AS, pracujący jako C: i E: pod windows.
    Ze trzy dni temu windows zaczął twierdzić, że ma na tym dysku bad
    sectory. Potwierdził to zresztą HD Tune. Natomiast SMART wcale nie
    twierdził, że dysk jest niesprawny. Dziwne. No trudno, i tak była dobra
    okazja, żeby kupić nowy dysk ;->
    Podpiąłem sobie zatem nowy dysk do czwartego kanału SATA na płycie
    i przerzuciłem Ghostem dane na nowy dysk. Ghost też wykazywał błędy przy
    odczycie ze źródłowego dysku.
    Po przerzuceniu danych zamieniłem dyski miejscami (stary na czwarty
    kanał, nowy na pierwszy) i windows ładnie wstał i działa. Ale, co
    zabawne, ani SeaTools, ani HD Tune teraz nie pokazują mi bad sectorów na
    starym dysku przy skanowaniu. Oczywiście SMART też twierdzi, że wszystko
    w porządku. Ki czort? No nie mówcie mi, że nagle magicznie kable SATA mu
    się nie podobały i przetasowanie pomogło.

    --
    \------------------------/ Borg virus detected. (A)assimilate? (Y/y)
    | K...@e...eu.org |

  • 2. Data: 2009-03-04 21:39:31
    Temat: Re: Znikające bad sectory
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > w porządku. Ki czort? No nie mówcie mi, że nagle magicznie kable SATA mu
    > się nie podobały i przetasowanie pomogło.

    Polecam lekture
    http://www.hdsentinel.com/smart/index.php
    a w szczegolnosci #4
    Generalnie sprawdz wartosc smarta, ktora nazywa sie "reallocated sectors"
    Tak czy siak - jesli smart zwraca "cokolwiek" - nalezy zabezpieczyc dane i
    czekac na smierc dysku :)
    Nawet, jesli to beda dlugie lata...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-03-05 06:30:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal AKA Miki"

> [...]
    >a w szczegolnosci #4
    >Generalnie sprawdz wartosc smarta, ktora nazywa sie "reallocated sectors"

    No właśnie nic.
    HD Tune: ST3250310AS Health

    ID Current Worst Threshold Data
    Status
    (01) Raw Read Error Rate 115 98 6 85482601 Ok
    (03) Spin Up Time 98 97 0 0 Ok
    (04) Start/Stop Count 100 100 20 228 Ok
    (05) Reallocated Sector Count 100 100 36 0 Ok
    (07) Seek Error Rate 82 60 30 194542557 Ok
    (09) Power On Hours Count 91 91 0 8374 Ok
    (0A) Spin Retry Count 100 99 97 0 Ok
    (0C) Power Cycle Count 100 100 20 233 Ok
    (BB) (unknown attribute) 1 1 0 263 Ok
    (BD) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok
    (BE) Airflow Temperature 74 55 45 437714970 Ok
    (C2) Temperature 26 45 0 26 Ok
    (C3) Hardware ECC Recovered 95 53 0 109534259 Ok
    (C5) Current Pending Sector 100 100 0 0 Ok
    (C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 0 Ok
    (C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 0 Ok
    (C8) Write Error Rate 100 253 0 0 Ok
    (CA) TA Counter Increased 100 253 0 0 Ok

    Power On Time : 8374
    Health Status : Ok

    >Tak czy siak - jesli smart zwraca "cokolwiek" - nalezy zabezpieczyc dane i
    >czekac na smierc dysku :)
    >Nawet, jesli to beda dlugie lata...

    A to zupełnie inna sprawa.

    --
    \------------------------/ Cluster bombing from B-52s is very, very ac-
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 4. Data: 2009-03-05 07:24:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Mariusz Kruk pisze:

    > ID Current Worst Threshold Data
    > Status

    > (BE) Airflow Temperature 74 55 45 437714970 Ok

    Co jest z tą temperaturą? Nie za ciepło mu?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-03-05 08:03:01
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Rezmer"

    >Co jest z tą temperaturą? Nie za ciepło mu?

    To jakieś oszustwo jest z tym 74. Sam HD Tune raportuje, że to 43
    stopnie. Co by się zgadzało z organoleptycznymi testami.

    --
    [------------------------] Koniec Świata się zbliża wielkimi krokami.
    [ K...@e...eu.org ] Cytuję wypowiedź Pszemola na temat Hihota, i