  • 41. Data: 2021-04-10 02:09:19
    Temat: Re: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-09, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Ja ciągle nie mogę się przekonać do tego typu ofert. W sensie nieraz mam
    > wrażenie, że są podejrzanie tanie. Prę razy do projektu elektronicznego
    > potrzebowałem elementu (kodek audio, CPLD), który w Mouserze kosztował
    > 90 zł + kolejnych kilkadziesiąt zł za wysyłkę Polski.
    > Na Alliexpress tymczasem zestaw 5 takich elementów to jakieś 60 zł z
    > przesyłką za darmo albo za jakąś symboliczną kwotę.
    >
    > Skąd się biorą te różnice? Oni sprzedają faktycznie to, co jest w
    > ogłoszeniu?

    Na ogół tak, ale trzeba uważać (jak ze wszystkim). Jesli akurat chodzi o
    różnorakie cpu z Alego, to w sumie kupiłem >10 różnych, wszystkie używki.
    Żadnych problemów. Tak samo zresztą z RAM (nowe moduły). Jesli pojawiają
    się problemy, to do arbitrażu Alego tez nie mogę w sumie wiele zarzuć - mam
    z nimi lepsze doświadczenia niż np. z paypalem.

    Natomiast jak coś jest drogie i podejrzanie tanie, to oczywiście rzecz
    śmierdzi - kiedyś była np. plaga kart graficzyn, które meldowały się tak
    jak oferta wskazywała, ale bebechy to była jakaś dużo słabsza rzecz.

    W zakresie cen niskich, tak powiedzmy do tych 100-200zł, to są często
    dokładnie te same produkty, które oferowane są ze sporym narzutem w tzw.
    sklepach renomowanych. Różnice zwykle obejmują naniesione logo, lepsze
    opakowanie, łatwość zwrotu i procedur reklamacyjnych (EU). Kupując z
    Alego zawsze trzeba się liczyć z koniecznością odesłania. Przy cięższych
    klamotach potrafią być to spore koszty.

    W każdym razie, kupuję od nich od jakiś 6 lat, będzie pod 300 różnych
    przedmiotów, głownie elektronika i podzespoły, kamery cctv, mini pc i
    sbc, kontrolery dysków, używane cpu, karty graficzne, akumulatory,
    drobne moduły typu usb-przekaźniki, usb - serial, konwertery dc-dc, inne
    mini moduły np. na ESP8266, światłowody i osprzęt, różne pierdy meblowe,
    wszystko w sumie poza ciuchami. Złych doświadczeń za dużo nie mam.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2021-04-10 20:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console ...

    > Nie każdy -- nie chcę...

    > Czy to szaleństwo skończy się kiedyś?
    >
    > BTC ma swe granice, ale czy ogólnie kryptowalut może być dowolnie
    > dużo? Czy kopalnie kryptowalutowe będą rozwijały się czy padną?
    > Jeśli zaś padną -- czy nagle, czy powoli?...

    Tak. Ethereum planuje przejsc na system proof of stake.
    Beda płacic tym którzy stake'uja coiny a nie tym którzy kopia.
    Tyle plany.
    A mnostwo innych tokenów opiera sie na ETH.
    Inne juz teraz sa proof of stake.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 43. Data: 2021-04-11 10:50:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-09-kwietnia-2021 o 16:30, PiteR pisze:
    > nie trzeba od razu kupować mercedesa żeby mieć
    > jutubka 3840 x 2160 60fps

    Dlatego nie proponuję zakładania dedykowanego GPU wątkotwórcy.
    I ze względów opłacalności i przydatności.

  • 44. Data: 2021-04-11 10:53:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-05-kwietnia-2021 o 20:13, Atlantis pisze:
    > aż takim stopniu w przypadku konsol

    Bo konsole są dla lamerów. Poważni gracze grają na blaszaku ;-) (jak
    mawia mój Młody)

    A kopacze kopią też ;-)

  • 45. Data: 2021-04-11 10:58:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-08-kwietnia-2021 o 20:40, Budzik pisze:
    > Nie rozsiewajmy plotek... Bitcoinów w sensie stricte nie kopie sie
    > kartami graficznymi. Za to inne coiny i owszem.

    To wszyscy wiemy ale faktycznie trzeba trzymać się terminologii

  • 46. Data: 2021-04-11 13:14:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6072b847$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > Dlatego nie proponuję zakładania dedykowanego GPU wątkotwórcy.
    > I ze względów opłacalności i przydatności.

    Rozumiem. Czytałem Twoje posty na pl.biznes.banki.
    Wiem czego można się spodziewać.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 47. Data: 2021-04-11 14:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > To wszyscy wiemy ale faktycznie trzeba trzymać się terminologii

    No nie gadaj? Masz czas na merytoryczna dyskusje?
    Nie kłopocz sie bo jeszcze trzeba bedzie zweryfikować jakies informacje
    i uczestniczyc w dyskusji dłuzej niz 2-3 posty.

    Nie kłopocz sie odpisywaniem na moje posty, idz sobie z Zenkiem i
    Runtem opowiadac o tym kto jest bardziej taki i owaki.
    Tam znajdziesz swój poziom dyskusji.
    ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 48. Data: 2021-04-11 22:28:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wycieczki personalne?

    Tak robisz jak nie udało się zabłysnąć? ;-)

    "Lepiej dokupić ramu i karte graficzną."