  • 31. Data: 2021-04-09 00:52:56
    Temat: Re: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 08/04/2021 19:40, Budzik wrote:
    > Użytkownik Atlantis m...@w...pl ...

    > Nie rozsiewajmy plotek... Bitcoinów w sensie stricte nie kopie sie
    > kartami graficznymi. Za to inne coiny i owszem.

    Zapomniales o Nicehash. Na tej gieldzie mocy wydobywczej kopie sie na
    GPU i placa w Bitcoinach. Tysiace gornikow kupuja GPU i kopia w ten
    sposob Bitcoiny, pomijajac inne kryptowaluty zupelnie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 32. Data: 2021-04-09 02:05:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-08, zhbick <n...@s...pl> wrote:
    > A tu przykład tego, jaki zestaw (CPU + mobo + RAM) można nabyć w cenie
    > kilkuset PLN
    > https://www.aliexpress.com/wholesale?trafficChannel=
    main&d=y&CatId=0&SearchText=Xeon+E5+2620v3&ltype=who
    lesale&SortType=price_asc&page=1&groupsort=1

    To jest bardzo kusząca alternatywa z tym, że jak walczyłem z tego typu
    pokusami jakieś 6-12 miesięcy temu to jednak wyszło mi więcej minusów
    niż plusów. Wtedy, podzespoły były jednak duzo tańsze i kupiłem markową
    płytę do uzywki R1700.

    A te minusy (pórównując do ww zestawu z R1700) to głownie:

    3x droższa, nonejmowa płyta o ograniczonej liczbie róznorakich slotów
    (jesli potrzeba)

    3x (prawie) wiekszy pobór prądu przez te 2x cpu - droższy zasilacz, 2x
    chłodzenie.

    Wydaje mi się, że nawet dzisiaj może być to na granicy... Owszem, fajnie
    mieć zestaw na 2ch Xeonach ale nie jestem przekonany czy sens jest jakiś
    duzy.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2021-04-09 11:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pioruns w...@w...com ...

    > Zapomniales o Nicehash. Na tej gieldzie mocy wydobywczej kopie sie
    > na GPU i placa w Bitcoinach. Tysiace gornikow kupuja GPU i kopia w
    > ten sposob Bitcoiny, pomijajac inne kryptowaluty zupelnie.

    To jest jakis promil tego co sie dzieje w btc.
    Po co kopac nieopłacalne bitcojny gdzie wyspecjalizowane maszyny i tak
    zgarniaja wiekszosc puli skoro mozna kopac wiele innych walut z
    ethereum na czele gdzie rzeczywiscie karty graficzne graja główna role?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 34. Data: 2021-04-09 12:08:23
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Wydaje mi się, że nawet dzisiaj może być to na granicy... Owszem, fajnie
    > mieć zestaw na 2ch Xeonach ale nie jestem przekonany czy sens jest jakiś
    > duzy.

    Ja też uważam podobnie. Dawniej była to opcja warta uwagi, gdyż cena
    była atrakcyjna. Połowicznie poszedłem tą drogą (kupiłem za grosze
    procesor do posiadanej płyty), przedłużając żywot platformy na LGA1155 i
    poprawiając sobie komfort pracy. Wystarcza mi to do dzisiaj.

    Ale każdemu wedle potrzeb: w domowych zastosowaniach zwykły użytkownik
    konsumujący treści nie zauważy różnicy między czterordzeniowym Ryzenem 3
    a jakimś 24-wątkowcem (za podobną cenę) wydłubanym z serwera, więc
    lepiej iść w rozwiązanie nowsze i bardziej energooszczędne.

    Do minusów, na które zwróciłeś uwagę, dodałbym jeszcze marną wydajność
    pojedynczego rdzenia.

  • 35. Data: 2021-04-09 13:01:33
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 08.04.2021 17:50, zhbick wrote:

    > A tu przykład tego, jaki zestaw (CPU + mobo + RAM) można nabyć w
    > cenie kilkuset PLN

    Ja ciągle nie mogę się przekonać do tego typu ofert. W sensie nieraz mam
    wrażenie, że są podejrzanie tanie. Prę razy do projektu elektronicznego
    potrzebowałem elementu (kodek audio, CPLD), który w Mouserze kosztował
    90 zł + kolejnych kilkadziesiąt zł za wysyłkę Polski.
    Na Alliexpress tymczasem zestaw 5 takich elementów to jakieś 60 zł z
    przesyłką za darmo albo za jakąś symboliczną kwotę.

    Skąd się biorą te różnice? Oni sprzedają faktycznie to, co jest w
    ogłoszeniu?

  • 36. Data: 2021-04-09 13:23:26
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 09.04.2021 o 13:01, Atlantis pisze:

    > Skąd się biorą te różnice? Oni sprzedają faktycznie to, co jest w
    > ogłoszeniu?

    Jakieś dwa lata temu faktycznie było bardzo tanio, teraz już nie jest,
    ze względu na rosnący popyt. Ale to są normalne ceny. W PL natomiast
    często ceny kart graficznych, procesorów i innych podzespołów są z sufitu.

    W 2016 roku debiutował GTX 1060 w cenie 249$ Kilka miesięcy później
    kupiłem używkę za 800 zł. Minęło 6 lat - zobacz ceny tej karty na rynku
    wtórnym.

  • 37. Data: 2021-04-09 14:47:26
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 09/04/2021 10:59, Budzik wrote:

> [...]
    > zgarniaja wiekszosc puli skoro mozna kopac wiele innych walut z
    > ethereum na czele gdzie rzeczywiscie karty graficzne graja główna role?

    To nie tak :) Nicehash dziala tak, ze kopiesz Ethereum, ale Ci placa w
    BTC. Ktos inny odbiera moc obliczeniowa Ethereum, bo sobie kupil ta moc
    od Ciebie. Tam nikt nie kopie Bitcoinow na GPU bezposrednio, oczywiscie,
    ze nie.

    I na moim przykladzie:
    Karta 5700 XT w moim PC pali 100W i wydobywa 5700zl rocznie, sprawdzalem
    pare dni temu aktualna stawke. Platne wlasnie w Bitcoinach, a nie w
    Ethereum czy innych shitcoinach.
    Nic dziwnego, ze kazdy chce kopac i brakuje kart. Bilans finansowy
    kopania na GPU wlasnie tak wyglada. Kto ma 5700 XT czy podobna karte,
    moze zarobic 5 kola rocznie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 38. Data: 2021-04-09 16:30:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606af5e0$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > No fakt. Wątkotwórca może nie zważać na obecne ceny GPU ;-)

    może pracuje w Orlenie ;)

    nie trzeba od razu kupować mercedesa żeby mieć
    jutubka 3840 x 2160 60fps

    --
    Piter

    ramu naszego powszedniego
    daj nam dzisiaj

  • 39. Data: 2021-04-09 20:42:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 9 kwi 2021 o 14:47, pioruns pisze:

    > Nic dziwnego, ze kazdy chce kopac

    Nie każdy -- nie chcę...

    > i brakuje kart.

    Czy to szaleństwo skończy się kiedyś?

    BTC ma swe granice, ale czy ogólnie kryptowalut może być dowolnie dużo?
    Czy kopalnie kryptowalutowe będą rozwijały się czy padną? Jeśli zaś
    padną -- czy nagle, czy powoli?...

    --

  • 40. Data: 2021-04-09 20:47:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 5 kwi 2021 o 20:32, PiteR pisze:

    > Jako przeglądarka internetu i jutuba nie jest to silna wada.
    > Przy 16gb ramu win rzadko korzysta z zapisu na dysk.

    Mam 12 GiB -- 64W10 nieustannie pisze po systemowym dysku.

    --