  • 201. Data: 2024-03-12 03:07:27
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Zasadniczo jedna z ewentualnym, fizycznym nadaniem bagażu. Potem
    > to masz co najwyżej różne kontrole, bezpieczeństwa, paszportową.

    Formalnie tak to wygląda, jednak rozważania te mają swój kontekst.
    Dotyczą pomysłu, by pasażerowie nie plątali się samopas po Okęciu,
    tylko odpowiednio posegregowani byli dowożeni wprost do samolotów
    z Alej Jerozolimskich. Bynajmniej nie chodziło nikomu o to, aby
    w obecnym hotelu Mariott (planowany był jako wieżowiec LOT) dawać
    ludziom świstki. Zawsze mówiono o tych wszystkich czynnościach jako
    o "odprawie". Ja też bym tak to zbiorczo nazwał. Jeśli ktoś się
    czepia tego słowa, to tak, jakby się awanturował, że na 40 piętro
    tego Mariotta jadę windą, a nie dźwigiem osobowym.

    > Podstawą do każdej z tych kontroli jest dokonana odprawa (check-in)
    > manifestująca się świstkiem karty pokładowej.

    To teraz ja się czepnę. Zdarzało się, że na tym Okęciu kontrolowali
    mnie bezpodstawnie. Bowiem zanim ktokolwiek zaintersował się tym,
    gdzie lecę i jakie mam kwity, to już mnie obmacali, czy jakiej bomby
    nie mam.

    Jarek

    --
    Nie chce pan do Tokio, więc ja radzę niech pan bierze do Melbourne...
    to bardzo rzadki bilet... jeszcze aktualny... samolot odleciał trzy

  • 202. Data: 2024-03-12 03:26:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-12, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > czepia tego słowa, to tak, jakby się awanturował, że na 40 piętro
    > tego Mariotta jadę windą, a nie dźwigiem osobowym.

    Dziekuje za kontekst. Własnie cos mi sie tu nie do końca zgadzało.
    Rozumiem, że te dowożenia to się działy ale już nie dzieją?

> [...]
    > mnie bezpodstawnie. Bowiem zanim ktokolwiek zaintersował się tym,
    > gdzie lecę i jakie mam kwity, to już mnie obmacali, czy jakiej bomby

    A później była jeszcze jakaś kontrola bezpieczeństwa na wejściu w tę
    strefę, nazwijmy chronioną? A jeśli nie, to jak dawno temu to było?

    --
    Marcin

  • 203. Data: 2024-03-12 06:44:16
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 09.03.2024 o 00:34, io pisze:

    > Jak się uczyłem na programistę to była mowa o tym, że raczej nie będzie
    > dla nich pracy.

    i uwierzyles/uwierzyliscie? ktory to byl rok?

  • 204. Data: 2024-03-12 06:48:01
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 11.03.2024 o 20:57, J.F pisze:

    > Juz wtedy granice bywały symboliczne.

    Z punktu widzenia Polski lat 70? Przeciez piszesz o LOT i Warszawie.

    > Ale ... odprawe mam zrobic sam przez internet, potem gdzies jeszcze
    > bagaz zdać, potem ktos mnie musi wpuscic do bezpiecznej strefy ... to
    > ile tych odpraw jest ?

    Jedna odprawa. Potem nadac bagaz. Potem przejsc security. Ktore slowa Ci
    sie zlewalaja i dlaczego?

  • 205. Data: 2024-03-12 06:52:25
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Zasadniczo jedna z ewentualnym, fizycznym nadaniem bagażu.

    Fizyczne nadanie bagazu, jest formalnie procesem rozlacznym od odprawy.
    Fizycznie tez czesto odbywa sie calkowice rozlacznie, w innym miejscu i
    czasie.

  • 206. Data: 2024-03-12 06:59:37
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Dziekuje za kontekst. Własnie cos mi sie tu nie do końca zgadzało.
    > Rozumiem, że te dowożenia to się działy ale już nie dzieją?

    Dowozenie ludzi z centrum miasta wprost do samolotu to oganizacyjnie
    dosc karkolomny pomysl. Pomijam, ze biznesowo z punktu widzenia portu
    lotniczeniego pozbawianie sie pasazetow by "nie plątali się samopas po"
    to strzal w stope.

    > A później była jeszcze jakaś kontrola bezpieczeństwa na wejściu w tę
    > strefę, nazwijmy chronioną? A jeśli nie, to jak dawno temu to było?

    Okolo dziesiec lat temu - Istambul, security check juz w bramie do budynku.

  • 207. Data: 2024-03-12 07:13:47
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 11/03/2024 21:23, Piotr Gałka wrote:

    > Trochę zależy od 'definicji celu' :)

    to jasna sprawa. W zasadzie można by uznać, że nigdy nie zrealizowałbyś
    swojego celu, bo jeśli byłyby nim dochody bez pracy, to tuż przed
    osiągnięciem pojawiłby się następny ;)

    współczuję :(

    Lukasz

  • 208. Data: 2024-03-12 09:23:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Mar 2024 03:07:27 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > Dotyczą pomysłu, by pasażerowie nie plątali się samopas po Okęciu,
    > tylko odpowiednio posegregowani byli dowożeni wprost do samolotów

    Jest to jakis pomysł, jak nie ma terminala z "rękawami",
    tylko co z bagażami?

    > Bynajmniej nie chodziło nikomu o to, aby
    > w obecnym hotelu Mariott (planowany był jako wieżowiec LOT) dawać
    > ludziom świstki.

    Ale jakie świstki - "karty pokładowe" ?

    > Zawsze mówiono o tych wszystkich czynnościach jako
    > o "odprawie". Ja też bym tak to zbiorczo nazwał.

    Tylko ze dzis:
    -trzeba zobaczyc kto sie zgłosi na lot ... a nie 24h wczesniej?
    -są pasażerowie w tranzycie ... zdążą, nie zdążą ...
    -sprawdzic dokumenty ?
    -trzeba zobaczyc, dla kogo zabraknie miejsca,
    -trzeba zebrac bagaż,
    -zważyc i załadować do samolotu,
    -przeładować bagaż tranzytowy ?
    -pasażerów chyba nie ważą, a moze powinni,
    -zadbać, aby pasażer nie wysłał bagażu bez siebie,

    Co z tego nazywamy "Odprawą" ?

> [...]
    > mnie bezpodstawnie. Bowiem zanim ktokolwiek zaintersował się tym,
    > gdzie lecę i jakie mam kwity, to już mnie obmacali, czy jakiej bomby

    Moze i na wejsciu do budynku powinni ...

    J.

  • 209. Data: 2024-03-12 09:33:09
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 12.03.2024 o 09:23, J.F pisze:

    > Jest to jakis pomysł, jak nie ma terminala z "rękawami",
    > tylko co z bagażami?

    Faktycznie, obecnie jak terminal nie ma rekawow, to pasazer nie moze
    miec bagazu. A nawet jak ma, to Ci ktorych samolot nie podjezdza pod
    rekaw tez nie moga miec bagazu.

  • 210. Data: 2024-03-12 10:02:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Dziekuje za kontekst. Własnie cos mi sie tu nie do końca zgadzało.
    > Rozumiem, że te dowożenia to się działy ale już nie dzieją?

    Nigdy się nie działy, były tylko jednym z rojeń o Drugiej Polsce czasu
    późnego Gierka. LOT inwestował w wieżowiec w centrum miata, miało być
    pięknie, a wyszło jak zwykle -- długie lata stał tam betonowy kikut.
    Z punktu widzenia tamtych czasów pomysł trudny do realizacji. Oddanie
    się w ręce przewoźnika międzynarodowego było tożsame z przekroczeniem
    granicy, za którą wtedy odpowiadało wojsko. Autobusy pod eskortą ludzi
    z kałachami? Tak wyglądał przejazd pociągiem z Przemyśla do Ustrzyk
    Dolnych -- kaprysem Stalina tory zostały po radzieckiej (obecnie już
    ukraińskiej) stronie. Formalnie też to słabe -- na płocie lotnieska
    da się wywiesić tabliczkę "granica państwa", ale jak to zrobić
    w przypadku autobusu jadącego aleją Żwirki i Wigury? Jakaś lipa
    (nomen omen).

    > A później była jeszcze jakaś kontrola bezpieczeństwa na wejściu w tę
    > strefę, nazwijmy chronioną? A jeśli nie, to jak dawno temu to było?

    W okresie wzmożenia po którymś spektakularnym zamachu. Tak z dziesięć
    lat temu. Kontrole już na wejściu, niewpuszczanie osób towarzyszących.
    Tak więc najbliższy czynny taras dla odprowadzających znajdował się
    już nie we Wrocławiu, ale może gdzieś w Afryce.

    --
    Jarek