  • 191. Data: 2024-03-11 20:32:02
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A danych sie nie wklepuje przy kupnie biletu?
    > Wyboru miejsca podobno w Ryanie nie ma ...

    Niekoniecznie. Przy kupnie mogą chcieć tylko imię i nazwisko, a potem
    jeszcze coś. W Ryannie podobno, ale ja Ryanem nigdy nie leciałem.
    W ogóle niczym, co nie ma numerowanych miejsc.

    > Przeswietlania od biedy tak. Moga zainstalować maszynę.

    Bardzo by to było nowatorskie, taki rentgen na kółkach.

    > Ale przy autoodprawie online?

    No więc ta "autoodprawa" jak dla mnie to tylko dobry sposób na wybór
    miejsca w samolocie. Wszystko inne jest raczej korzyścią dla rajanów,
    a nie dla pasażerów. Najlepiej dla mnie by było jak w pekaesie (choć
    niekoniecznie z płaceniem gotówką).

    > Rozbudować terminal.

    Tam nie ma miejsca. A to co jest, drogie jak diabli.

    > Jak tylko część wybierze, to może starczy.

    Dla Joe Bidena na przykład. Dla towarzyszących mu vipów też może starczy.

    > Przy czym wrocławskie lotnisko chyba juz nie ma nic w centrum miasta
    > - za Gierka i Jaruzela było biuro Orbisu ...

    Centra miast to nie jest właściwe miejsce dla lotnisk. A bilety w Orbisie
    owszem, kiedyś się kupowało. W Warszawie przy Waryńskiego, w Krakowie
    gdzieś przy Plantach, we Wrocławiu nie pamiętam adresu.

    Jarek

    --
    Pić życia rozkosz, a cóż nam to szkodzi
    Nawet PKS do nas chodzi

  • 192. Data: 2024-03-11 20:54:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 20:32:02 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > W ogóle niczym, co nie ma numerowanych miejsc.

    > Bardzo by to było nowatorskie, taki rentgen na kółkach.

    Bez przesady - skaner w koncu nieduzy, znacznie mniejszy niż autobus
    ..

> [...]
    > niekoniecznie z płaceniem gotówką).

    > Tam nie ma miejsca. A to co jest, drogie jak diabli.

    Srebrna wynajmie :-P

    > Centra miast to nie jest właściwe miejsce dla lotnisk.

    Mozna by powiedziec, ze nie wiadomo do czego jest to własciwe miejsce.
    Dla Ratusza?
    A dworzec kolejowy i autobusowy się mieszczą :-)

    Lotnisko oczywiscie nie, ale jakies biura mogą mieć.
    Np na w/w dworcach ...

    > A bilety w Orbisie
    > owszem, kiedyś się kupowało. W Warszawie przy Waryńskiego, w Krakowie
    > gdzieś przy Plantach, we Wrocławiu nie pamiętam adresu.

    Wtedy to sie nazywało ... no patrz, zapomniałem. 30 lat wystarczyło.
    Swierczewskiego, obecnie Piłsudskiego.

    O popatrz pan ... Lot Travel
    https://maps.app.goo.gl/Pn5MNF7XVCExUmzSA

    https://r.pl/biura/wroclaw/pilsudskiego-36

    nie mylic z lottravel.pl ?

    Tylko dzis nie miałby autobus gdzie zaparkować :-)

    Orbis miał jeszcze kasy/biura na dworcu głównym, oraz cały hotel,
    można by rzec, że w centrum miasta - a tam miejsca pełno.

    J.

  • 193. Data: 2024-03-11 20:57:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 19:28:23 +0100, Ghost wrote:

    > Odprawa jest tylko jedna, ale zeby wymyslic Schengen w latach 70 trzeba
    > miec tytul wariata albo proroka.

    Juz wtedy granice bywały symboliczne.

    Ale ... odprawe mam zrobic sam przez internet, potem gdzies jeszcze
    bagaz zdać, potem ktos mnie musi wpuscic do bezpiecznej strefy ... to
    ile tych odpraw jest ?

    J.

  • 194. Data: 2024-03-11 21:48:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Bez przesady - skaner w koncu nieduzy, znacznie mniejszy niż autobus

    No bez przesady. Jak już fantazjujemy, to może jednak pociąg lepszy do
    takich zabaw.

    > Srebrna wynajmie :-P

    To już bliżej Zachodniego. Niby dużo tam się zmienia, jednak ci od
    Srebrnej wybrali CPK.

    > Mozna by powiedziec, ze nie wiadomo do czego jest to własciwe miejsce.
    > Dla Ratusza?

    Dla Ratusza też. Ale generalnie do życia.

    > A dworzec kolejowy i autobusowy się mieszczą :-)

    Się wsiada, się wysiada. Nie ma odpraw. Inna przepustowość.

    > Lotnisko oczywiscie nie, ale jakies biura mogą mieć.

    Biura to co innego. Lotniska również bywają, London City na przykład.
    Przed wojną warszawskie lotnisko też było w zasadzie w centrum miasta.
    Ale to wyjątki. Warszawskie Okęcie też wyjątek -- duże, nie w centrum,
    jednak blisko, z dobrą komunikacją. Ogromny atut miasta.

    --
    Jarek

  • 195. Data: 2024-03-11 21:52:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > On Mon, 11 Mar 2024 19:28:23 +0100, Ghost wrote:
    [...]
    > Juz wtedy granice bywały symboliczne.

    A ten tu jeszcze pisze, nie znudziło mu się?! Faktycznie jakiś Matuzalem,
    co dla niego "relatywnie niedawno" to są lata siedemdziesiąte.

    Jarek

    --
    Posłusznie melduję, panie feldkurat -- wtrącił Szwejk -- że ten pan jest taki
    wytrwały jak niejaki Bouszek z Libni. Osiemnaście razy w ciągu jednego wieczora

  • 196. Data: 2024-03-11 22:02:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 21:48:09 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No bez przesady. Jak już fantazjujemy, to może jednak pociąg lepszy do
    > takich zabaw.

    > To już bliżej Zachodniego. Niby dużo tam się zmienia, jednak ci od
    > Srebrnej wybrali CPK.

    I bedzie mogł być skaner w pociągu :-)

    > Dla Ratusza też. Ale generalnie do życia.

    Do zycia za drogie :-)
    Choc we wrocławiu cos sie pare lat temu stało, i teraz mamy Żabkę na
    Żabce :-)

    > Się wsiada, się wysiada. Nie ma odpraw. Inna przepustowość.

    Raczej od zawsze były.
    Tzn we wrocku:
    -był stary i nieduży autobusowy,
    -chyba jeszcze za komuny zaczeli budować nowy, dupny,
    -stary zburzyli, wybudowali wieżowiec.
    -nowy zburzyli, wybudowali dupną galerię handlową z dworcem ...

> [...]
    > Ale to wyjątki. Warszawskie Okęcie też wyjątek -- duże, nie w centrum,
    > jednak blisko, z dobrą komunikacją. Ogromny atut miasta.

    No i przez to problemy, bo wysokosc budynkow ogranicza, ryzyko rośnie
    ..

    No ale w linii prostej 9km od zamku królewskiego.
    Heathrow 20km od centrum Londynu.

    J.

  • 197. Data: 2024-03-11 22:22:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > I bedzie mogł być skaner w pociągu :-)

    Pierwszy w miarę rozsądny argument za tą lokalizacją.

    > Do zycia za drogie :-)

    Każdy sobie pożyje ile potrzebuje, jest rotacja.

    > Choc we wrocławiu cos sie pare lat temu stało, i teraz mamy
    > Żabkę na Żabce :-)

    Dużo macie wody w mieście, więc nie ma co się dziwić.

> [...]
    > -stary zburzyli, wybudowali wieżowiec.
    > -nowy zburzyli, wybudowali dupną galerię handlową z dworcem ...

    W okresie słusznie minionym koło Warszawy Zachodniej wybudowali
    taki spory szklany wieżowiec. Miało w nim być Coś, ale nikt chyba
    nie pamięta co. Nigdy nie było nic.

    > No i przez to problemy, bo wysokosc budynkow ogranicza, ryzyko rośnie
    [...]
    > No ale w linii prostej 9km od zamku królewskiego.
    > Heathrow 20km od centrum Londynu.

    Nikt na to specjalnie nie narzeka. Z tego na Polu Mokotowskim było 3-4
    kilometry. A ono jeszcze trochę działało po wojnie, choć nie dla ruchu
    masowewgo. London City w ogóle w centrum, wokół wysokie budynki. Ale tam
    nie wszystkim się lata, trzeba mieć power do wystartowania.

    --
    Jarek

  • 198. Data: 2024-03-11 22:23:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-03-09 o 11:52, ddddddddddd pisze:
    > a ja wybrałem drogę
    > 'poświęcę trochę więcej z nadzieją że jeśli nie ja, to chociaż dzieci
    > będą miały łatwiej'. Może się uda, może nie. Piotr niestety nie dotarł
    > do swojego celu, ja ciągle mam nadzieję.

    Trochę zależy od 'definicji celu' :)
    - np. udało mi się utrzymać rodzinę, przy olbrzymim obciążeniu 20 letnią
    opieką na sparaliżowaną teściową (ktoś, kto nie miał sam do czynienia z
    problemem nie będzie potrafił sobie wyobrazić go do końca, a o tym jak
    pomoc państwa w takich przypadkach wyglądała i wygląda - szkoda słów).
    Został tylko drobiazg :) - jak to zrobić, aby firma nadal przynosiła nam
    dochody już bez naszej pracy.
    P.G.

  • 199. Data: 2024-03-12 00:58:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Juz wtedy granice bywały symboliczne.
    >
    > Ale ... odprawe mam zrobic sam przez internet, potem gdzies jeszcze
    > bagaz zdać, potem ktos mnie musi wpuscic do bezpiecznej strefy ... to
    > ile tych odpraw jest ?

    Zasadniczo jedna z ewentualnym, fizycznym nadaniem bagażu. Potem to masz
    co najwyżej różne kontrole, bezpieczeństwa, paszportową. Podstawą do
    każdej z tych kontroli jest dokonana odprawa (check-in) manifestująca
    się świstkiem karty pokładowej.

    --
    Marcin

  • 200. Data: 2024-03-12 01:13:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bez przesady - skaner w koncu nieduzy, znacznie mniejszy niż autobus

    Obstawiam, że pewnie jest to kwestia bezpieczeństwa, czyli braku dostępu
    do mniejsca, gdzie się skaner znajduje, osób trzecich. Przy czym nie
    tyle chodzi, że ktos ma do pomieszczenia klucz, a że jest to wewnątrz
    jakiejś strefy zastrzezonej (tu "airside") do której dostep warunkowany
    jest specyficznymi regulacjami na odpowiednio wysokim poziomie.

    --
    Marcin