  • 1. Data: 2009-02-16 21:00:46
    Temat: Zwolnił pendrive :(
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    Witam !

    Posiadam Pendrive reporter XPress 4GB. Jak kupiłem go to miał zapis około
    15-17MB/s , odczyt około 30MB/s ...

    Pokusiło mnie jednak aby zrobić z niego bootowalny pendrive do HirenCD :(

    http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

    Efekt jest taki że się Hiren odpala z pendrive , ale zapis spadł do około
    8MB/s , odczyt także jest słabszy :(

    Sformatowałem pendrive ale nic to nie pomogło. Próbowałem formatowac jak fat
    , fat32 , ntfs , różne dawać wielkości klastera i nic ...

    Odpaliłem diskparta i poleceniem clean wyczyściłem pendrive i założyłem na
    nim partycję (logical primary) i też nic nie dało :(

    Zupełnie nie wiem jak "odzyskać" transfer :(

    Znajomy jeden który ma taki sam pendrive co ja nie robił z niego
    "bootowalnego pendrive z Hirenem" i u niego transfery są o wiele wyższe niz
    u mnie :(

    Nie ma już pomysłu :(

  • 2. Data: 2009-02-16 22:09:07
    Temat: Re: Zwolnił pendrive :(
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    /// kaszpir /// wrote:

    > Efekt jest taki że się Hiren odpala z pendrive , ale zapis spadł do
    > około 8MB/s , odczyt także jest słabszy :(

    Wsadz to do linuxa i za pomoca "badblocks -w -f -p 1 /dev/sdX" wyzeruj go
    porządnie, nastepnie złóż partycje zaczynajaca sie od 64 sektora (nie od 63
    jak czeto sie widzi!). Powinno pomoc ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-02-17 19:15:04
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    > Wsadz to do linuxa i za pomoca "badblocks -w -f -p 1 /dev/sdX" wyzeruj go
    > porządnie, nastepnie złóż partycje zaczynajaca sie od 64 sektora (nie od
    > 63 jak czeto sie widzi!). Powinno pomoc ;-)

    Niestety ciągle zapis max 9Mb/s :(

    Próbowałem diskpartem , używałem Clean ALL , założyłem partycję od 64sektora
    i nie pomogło ...
    Pod vistą próbowałem formatowac także i ciągle transfer taki sam :(

    Po wyzerowaniu diskpartem nie było na pendrive niczego (brak partycji i itd)
    , założyłem partycję i coągle niski transfer :(

    Zupełnie nie wiem co zrobić :(

  • 4. Data: 2009-02-17 19:43:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    /// kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Po wyzerowaniu diskpartem nie było na pendrive niczego (brak partycji
    > i itd) , założyłem partycję i coągle niski transfer :(

    Wyzerowałeś badblockiem?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-02-17 21:31:09
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    > Wyzerowałeś badblockiem?

    Bad blockiem nie , bo strasznie długo by to trwało :(

    Ale zerowałem diskpartem (clean all) , chyba nie ma żadnej różnicy ???

    Spotkałes się wogóle z takim problemem ?
    Jeśli badblock pomoże to zapuszczę kompa na noc i niech zrobi ...

    Czego to jest wogóle wina ?
    Zdejmuję partycję , zakładam i ciągle za niski transfer :(
    Co to za cholerstwo :(

  • 6. Data: 2009-02-18 18:59:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    /// kaszpir /// wrote:

    > Bad blockiem nie , bo strasznie długo by to trwało :(

    No to wyzeruj :| Nie musisz kibicowac - idz na spacer czy cos ;-)

    > Ale zerowałem diskpartem (clean all) , chyba nie ma żadnej różnicy ???

    Owszem. Badblock zeruje sektor po sektorze różnymi paternami 0x00, 0xFF,
    0xAA, 0x55 (nastepnie weryfikuje te dane). Diskpart zeruje tablice partycji
    (jeden sektor).

    > Spotkałes się wogóle z takim problemem ?
    > Jeśli badblock pomoże to zapuszczę kompa na noc i niech zrobi ...

    Owszem. Kiedyz zwolniła mi karta SDHC PQI z 12MB/s do jakiś 5MB/s.

    > Czego to jest wogóle wina ?

    Kontrolera i czegos tam. To by wiedzial moze producent.

    > Zdejmuję partycję , zakładam i ciągle za niski transfer :(

    Zakładanie kasowanie i partycji tu nie pomoze.
    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-02-19 10:02:45
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    /// kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Czego to jest wogóle wina ?
    > Zdejmuję partycję , zakładam i ciągle za niski transfer :(

    Użyj SDFormatter, czasem pomaga.

    miab