  • 1. Data: 2021-01-14 12:21:05
    Temat: Energooszczędne LEDy
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W bogatszych częściach świata można kupić LEDy do użytku domowego
    dające dwa razy więcej światła niż normalnie spotykane,
    tzn. 200 lumenów z 1 wata zamiast 100 lm. Taki filmik znalazłem:

    https://www.youtube.com/watch?v=klaJqofCsu4

    Można coś podobnego kupić w Polsce?

    P.

  • 2. Data: 2021-01-14 13:12:25
    Temat: Re: Energooszczędne LEDy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrne" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >dające dwa razy więcej światła niż normalnie spotykane,
    >tzn. 200 lumenów z 1 wata zamiast 100 lm. Taki filmik znalazłem:

    Handel mamy globalny, ale ... to moze byc niedostepne nawet w
    dubajskich sklepach ... na razie.

    Jakies specjalne zamowienie ?
    https://www.mea.lighting.philips.com/consumer/dubai-
    lamp

    A ukrasc .. tam rece obcinaja :-)

    https://www.luluhypermarket.com/en-ae/philips-dubai-
    lamp-led-a60-3-60w-e27-cl-nd-865/p/1293912

    https://www.amazon.ae/Dubai-Lamp-Warm-White-3W/dp/B0
    7N7125GV
    Ciekawe gdzie im pakuja ... ale raczej w Chinach niz w Polsce :-)

    Przy czym:
    -moze troche naciagneli te lumeny ... ale raczej niewiele, Philips
    zobowiazuje ..

    -LED o wysokiej wydajnosci przybywa, wkrotce moze byc tego wiecej,

    -temperatura podobno pogarsza sprawnosc, a te "preciki" ... raczej
    kiepsko chlodzone,

    -dali tych precikow wiecej, wiec moze chlodniejsze ... ale cena
    rosnie, klient woli tansza.
    choc takie 3W oszczednosci ... po 60 gr to 5zl/rocznie przy 8h
    swiecenia dziennie, a przy 4h dziennie ... nie oplaca sie :-P

    -te duze sa "cool white", konwersja na zolty przynosi straty, a tu jej
    mniej. No ale mala jest "warm", a tez ma 200lm/W,

    P.S.
    https://www.philips.com/a-w/about/news/archive/stand
    ard/news/articles/20130411-details-of-the-200lm-w-tl
    ed-lighting-technology-breakthrough-unraveled.html
    i ani slowa o Dubai'u ..

    https://bridgelux.com/resources/bridgelux-achieves-2
    00-lmw-third-generation-eb-series-products

    J.