  • 1. Data: 2009-08-21 16:40:14
    Temat: a z innej beczki
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    Czy istnieje prosty i tani filtr światła koherentnego ? Taki co
    przepuści światło lasera, a światła niekoherentnego o tej samej
    częstotliwości ni hu hu ?
    Ja o czymś takim nie słyszałem, ale z drugiej strony jakoś te wykrywacze
    opromieniowania laserem na czołgach robią od z górką 30 lat, czyli
    skomplikowane to zbytnio nie może być.

    Pytanie nie ma związku ze świeczkami, ale cały czas o tym myślę.
    Nawiasem mówiąc to ciekawe że lampa naftowa była konstrukcyjnym regresem
    w stosunku do lampy Arganda.
    Adam

  • 2. Data: 2009-08-21 16:50:54
    Temat: Re: a z innej beczki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl>
    napisał w wiadomości news:h6mj86$k0j$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Czy istnieje prosty i tani filtr światła koherentnego ? Taki co
    > przepuści światło lasera, a światła niekoherentnego o tej samej
    > częstotliwości ni hu hu ?

    tak wprost to nie, ale z jakimis nieliniowosciami to kto wie co
    mogloby wyjsc.

    > Ja o czymś takim nie słyszałem, ale z drugiej strony jakoś te
    > wykrywacze opromieniowania laserem na czołgach robią od z górką
    > 30 lat, czyli skomplikowane to zbytnio nie może być.

    Ale wykrywac moze swiatlo w waskim pasmie szybko modulowane.

    > Nawiasem mówiąc to ciekawe że lampa naftowa była konstrukcyjnym
    > regresem w stosunku do lampy Arganda.

    Czyzby nowe paliwo wygralo, bo bylo tansze i nie wymagala az takich
    komplikacji ?

    J.

  • 3. Data: 2009-08-21 17:02:33
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    Adam Moczulski wrote:

    > Czy istnieje prosty i tani filtr światła koherentnego ? Taki co
    > przepuści światło lasera, a światła niekoherentnego o tej samej
    > częstotliwości ni hu hu ?

    Hm, interferencja przy duzej roznicy drog optycznych? Dla swiatla
    spojnego zachodzi, dla niespojnego jest niezauwazalna.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 4. Data: 2009-08-21 17:24:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Sie, 17:40, Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>
    wrote:
> [...]
    > Ja o czymś takim nie słyszałem, ale z drugiej strony jakoś te wykrywacze
    > opromieniowania laserem na czołgach robią od z górką 30 lat, czyli

    Nie znam się, ale "metamateriały" gdzieś mi dzwonią. O te:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Metamaterials
    Konrad

  • 5. Data: 2009-08-21 18:33:57
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    J.F. pisze:

    > Czyzby nowe paliwo wygralo, bo bylo tansze i nie wymagala az takich
    > komplikacji ?

    Też tak podejrzewam.

    Adam

  • 6. Data: 2009-08-21 18:34:14
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    myszek pisze:

    > Hm, interferencja przy duzej roznicy drog optycznych? Dla swiatla
    > spojnego zachodzi, dla niespojnego jest niezauwazalna.

    Niestety jak wynika z poczytania opisów patentowych, różne
    interferometry są jedynym poważnym rozwiązaniem. Myślałem, że w
    antyradarach coś stosują łatwiejszego, ale najwyraźniej tylko filtry
    monochromatyczne.

    Adam

  • 7. Data: 2009-08-21 18:34:23
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > Nie znam się, ale "metamateriały" gdzieś mi dzwonią. O te:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Metamaterials

    O metamateriałach wszystko można powiedzieć, ale nie to że są tanie i
    łatwo dostępne.
    Adam

  • 8. Data: 2009-08-22 00:15:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 21, 7:34 pm, Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>
    wrote:

    >         O metamateriałach wszystko można powiedzieć, ale nie to że są tanie i
    > łatwo dostępne.

    Nieprawda. Wszystko kwestia wysokości pensji naukowców których
    słuchasz.
    Jak ktoś im za dużo płaci to potem ma wyobrażenie że to alchemia.
    Konrad

  • 9. Data: 2009-08-22 10:16:04
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> napisał(a):
    > Nawiasem mówiąc to ciekawe że lampa naftowa była konstrukcyjnym regresem
    > w stosunku do lampy Arganda.

    Ta współczesna zaawansowana konstrukcyjnie lampa naftowa z całą pewnością nie
    http://www.petromax.de/website/anleitung/Instruction
    s_Petromax_GB.pdf

    WM

  • 10. Data: 2009-08-23 18:17:36
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    >Czy istnieje prosty i tani filtr światła koherentnego ?

    Tak sobie myślę, że jeśli wiązkę jednego lasera wpuścić do rury drugiego
    lasera gazowego to ulegnie ona wzmocnieniu. Na wyjściu więc uzyskamy
    różne sygnały w zależności od rodzaju wiązki pobudzającej. Czyli będzie
    to coś w rodzaju filtru aktywnego.
    Oczywiście mogę się całkowicie mylić.

    Paweł