  • 1. Data: 2021-04-18 19:51:52
    Temat: agila świeci jedną lampą. pomocy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    agila 1.3 diesel 2004r

    światła mijania działają tak:
    żarówka lewej lampy przedniej ma zaświecone dwa włókna.
    żarówka prawej lampy przedniej - żarzy się włókno mijania, napięcie 6V
    długie, (drogowe) - są dobre. nawet na wyłączonej stacyjce można
    "mignąć" długimi.

    Agila na postoju, ma na tych żarówkach +12 V na stałe, podczas
    załączania "daje" minus. Po wyłączeniu na wszystkich pinach żarówki jest
    12 wolt. co za cymbał to wymyślił.....

    Załącznik świateł po lewej, obrotowy,3 pozycyjny, sprawny, zero objawów
    stopienia, zużycia. przełącznik przy kierownicy -
    długie/krótkie/kierunki - też podejrzany o współudział - nie wykazuje
    objawów zużycia, nieprawidłowego działania, nietrybienia, nieciągłości w
    pracy.

    Bezpieczniki dobre, przekaźników w układzie zasilania świateł nie ma.
    masy wokół reflektorów sprawdzone, ale to nie z tamtej okolicy jest
    brana masa. dostęp do prawej lampy jest po wyjęciu filtra paliwa, do
    lewej po wyjęciu akumulatora. Więc walka na ślepo - to strata czasu.
    Schematu nie mam. na elektrodzie coś znalazłem, ale czytelność bardzo
    słaba (kolorów już nie rozpoznam) i nie ma opisu skąd jest brana ta
    zasrana masa do świateł.

    na postoju (w nocy) nie ma poboru prądu z akumulatora

    Pacjent stary, podobno zgodny z którąś corsą, może ktoś miał taki lub
    podobny przypadek i poratuje radą?

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-04-18 21:11:37
    Temat: Re: agila świeci jedną lampą. pomocy
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.04.2021 o 19:51, ToMasz pisze:

    > Bezpieczniki dobre, przekaźników w układzie zasilania świateł nie ma.
    > masy wokół reflektorów sprawdzone, ale to nie z tamtej okolicy jest
    > brana masa.
    Podłącz na chwilę masę "lokalną" i jak działa to zostaw.