  • 1. Data: 2021-04-18 09:28:38
    Temat: DSG
    Od: Peter <p...@o...pl>

    że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

    to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
    w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
    w DSG ma 11.2 do setki

  • 2. Data: 2021-04-18 09:29:35
    Temat: Re: DSG
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze:
    > że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
    >
    > to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
    > w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
    > w DSG ma 11.2   do setki

    A do DSG też ma 5 biegów?

  • 3. Data: 2021-04-18 10:46:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-18 09:28, Peter wrote:
    > że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
    >
    > to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
    > w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
    > w DSG ma 11.2   do setki
    Tak sobie strzelam, że w manualu do osiągnięcia 100 wystarczą dwie
    zmiany biegów. A może nawet jedna w autach, w których silniki kręcą się
    wysoko. Jakiegoś "trybu sportowego" w aucie z automatem nie ma? Tak, aby
    zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną
    zmianę i już może być lepszy od człowieka.

  • 4. Data: 2021-04-18 11:53:14
    Od: micol <1...@g...com>

    W dniu 2021-04-18 o 10:46, JDX pisze:

> [...]
    > zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną
    > zmianę i już może być lepszy od człowieka.

    Jest tryb sportowy automatyczny i dodatkowo jest tryb manualny w którym
    biegi przełącza się np. dwoma manetkami przy kierownicy + i - albo
    lewarkiem.

  • 5. Data: 2021-04-18 12:09:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.04.2021 o 09:28, Peter pisze:
    > że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

    Szybko przełącza, ale ma więcej biegów, to i tych przełączeń jest więcej.

    > to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
    > w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
    > w DSG ma 11.2   do setki

    A to już zależy od wielu czynników. Raz, że ta sama skrzynia
    współpracuje z różnymi silnikami, to ze względu na ich charakterystyki
    musi mieć też różne oprogramowania sterownika, a te często nie są
    doskonałe. Dwa, to w nawet w trybie Sport, DSG przerzuca biegi przy
    dosyć niskich obrotach i nie kręci silnika tak wysoko jak kierowca przy
    zmianie ręcznej. Poza tym w grę może wchodzić trakcja(wielkość i
    szerokość opon) lub coś jest po prostu skopane.

    Nie mierzyłem tego jakoś specjalnie, ale gdy przerzucam biegi ręcznie to
    samochód z DSG zbiera się żwawiej niż w trybie Sport.

  • 6. Data: 2021-04-19 07:43:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 18.04.2021 09:28, Peter wrote:
    > że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
    >
    > to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
    > w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
    > w DSG ma 11.2   do setki

    Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
    BPNMSP :)

    Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego
    nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po
    drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.
    Może przełożenie główne inne?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2021-04-19 08:03:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-04-2021 o 07:43, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po
    > drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.

    Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej
    wychodzi ciągnąć wyżej.

  • 8. Data: 2021-04-19 12:21:29
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote:

    > Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej
    > wychodzi ciągnąć wyżej.

    To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o
    emisję...), bo normalnie z kick down lub w trybie sportowym powinno
    ciągnąc prawie do odcięcia.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 9. Data: 2021-04-19 12:28:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-04-2021 o 12:21, Mirek Ptak pisze:

    > To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o
    > emisję...), bo normalnie z kick down

    Jaki kick down od zera?

  • 10. Data: 2021-04-19 12:38:04
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 18.04.2021 o 09:29, Cavallino pisze:

    > A do DSG też ma 5 biegów?

    Pewnie ten z DSG jest cięższy i dodatkowa masa te 0,4s urywa przy
    rozpędzaniu.

    M.