  • 1. Data: 2023-12-04 15:43:33
    Temat: aku padl
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    aku w samochodzie miał juz swoje lata, ale ciągle jeszcze kręcił,
    może nie tak żwawo, ale diesla odpalał bez problemu.

    postał 15 minut na światłach, juz nie był w stanie pokręcic, a teraz:
    -przy prądzie ładowania 4A szybko dochodzi do 14.5V.
    -po odłączeniu ładowania w miarę szybko spada do 12.8V.

    No i ciekawość mnie zżera - co mu sie stało.

    Na zuzyty ale jednak trochę sprawny nie wygląda, na zwartą celę też
    nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
    magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.

    J.

  • 2. Data: 2023-12-04 16:19:43
    Temat: Re: aku padl
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 December 2023 at 15:43:35 UTC+1, J.F wrote:
> [...]
    > nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
    > magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.

    Idź na złom i zobacz jak rozbity aku jest zbudowany.

    Cele są połączone taśmami, a w dole pełno syfu ołowianego, wypadającego z cel.
    Może się po prostu zasiarczył

    Ale to dobrze, że padł przed zimowymi mrozami, bo gdyby padł potem na trasie, to
    tylko holowanie

    W Hameryce obowiązuje zasada, że wszyscy kupują najtańszy aku zgodny z pojemnością,
    bo i tak wszystkie są od jednego producenta, niezależnie od metek i przed upływem
    3-letniej gwarancji, oddają go do sklepu i dostają nowy na wymianę gratis,
    bo nikt nie sprawdza czy sprawny, bo nie ma czym i jak

  • 3. Data: 2023-12-04 16:22:29
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
    > magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.

    Podłącz halogen i sprawdź czy napięcie spada
    Podłącz do samochodu i sprawdź czy odpali, a jak nie

    odpal z nim auto na klemy od innego samochodu i sprawdź napięcie ładowania na wolnych
    obrotach i gdy podgazujesz.

    Może był zawsze niedoladowany

  • 4. Data: 2023-12-04 16:27:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2023 o 15:43, J.F pisze:

> [...]
    > nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
    > magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.

    Zapewne mu się pojemność skończyła. Też tak mam. Kiedyś żarłem więcej i
    mogłem biegać maratony. Teraz źrę mniej ale mogę biegać tylko do kibla
    bo dalej nie dam rady, oczka też koloru nie zmieniły :) Kobieta mi mówi,
    że to zatłuszczenie i utrata sprawności (nie mylić z zasiarczeniem)
    Chyba chodzi jej o przemianę materii a w akumulatorze o przemianę
    chemiczną. Podobnie :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-12-04 19:05:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:gu4rz6l6hcov.11bspo2or5z97.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    >
    > postał 15 minut na światłach, juz nie był w stanie pokręcic, a teraz:
    > -przy prądzie ładowania 4A szybko dochodzi do 14.5V

    jak dochodzi to chyba przyjmuje.
    u mnie zawsze szybko dochodzi bo ładuję zasilaczem 14.4v 15A

    > -po odłączeniu ładowania w miarę szybko spada do 12.8V.
    > No i ciekawość mnie zżera - co mu sie stało.

    podłącz zarówkę 21W to się dowiesz czy szybko spada dalej do 12.0v

    > Na zuzyty ale jednak trochę sprawny nie wygląda, na zwartą celę też
    > nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
    > magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.

    na mrozie pojemność mocno spada.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne