  • 1. Data: 2009-09-09 19:21:29
    Temat: Re: antena od radiobudzika
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-09-09 21:22, Atlantis napisał/a:

    > I stąd moje pytanie: jaki drut zastosować? Czy średnica, długość i
    > materiał mają wielkie znaczenie? Producent stosuje "co popadnie" czy
    > jednak jest to w jakiś sposób obliczona antena odbiorcza na to pasmo o
    > konkretnych parametrach, pomimo niezbyt ciekawego wyglądu?

    Tylko długość tego drutu ma znaczenie, mój radiobudzuk ma ten drut o
    długości około 80 cm. No i dobrze aby był elastyczny.

    --
    Cz.

  • 2. Data: 2009-09-09 19:22:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Mam taki radiobudzik Grundiga - proste urządzenie o takiej sobie jakości
    > dźwięku, ale przecież nie o jakość dźwięku chodzi w radiobudziku. Za
    > antenę robił w tym kawałek drutu. Robił, bo dzisiaj mój kot stwierdził,
    > że ten drut nie pasuje do mojego pokoju u nie dosyć, że go odgryzł, go
    > jeszcze odgryzioną część porozrywał na strzępy. :) Nie ma więc sensu
    > lutować tych kawałeczków - muszę je czymś zastąpić.
    >
    > I stąd moje pytanie: jaki drut zastosować? Czy średnica, długość i
    > materiał mają wielkie znaczenie?

    Mają znaczenie, i to ogromne. Najlepiej zastosować drut kolczasty.
    Tego kot nie pogryzie.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-09-09 22:05:02
    Od: Mateusz Adamczyk <mateusz.adamczyk_@_gmail.com>

    Czarek pisze:

    > Tylko długość tego drutu ma znaczenie, mój radiobudzuk ma ten drut o
    > długości około 80 cm. No i dobrze aby był elastyczny.

    Jeżeli radiobudzik ma także zasilanie bateryjne to przy okazji można
    drugi kawałem 80cm dołączyć do minusa baterii - odbiór z radia na pewno
    się poprawi.

    --
    Mateusz pozdrawia

  • 5. Data: 2009-09-10 19:22:10
    Od: mk <r...@m...remove>

    Mateusz Adamczyk pisze:

    > Jeżeli radiobudzik ma także zasilanie bateryjne to przy okazji można
    > drugi kawałem 80cm dołączyć do minusa baterii - odbiór z radia na pewno
    > się poprawi.

    Z antenami "random wire" można na pewno powiedzieć, że nie ma nic na
    pewno. ;-)

    pzdr
    mk