  • 1. Data: 2021-09-17 16:23:06
    Temat: bez paragonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    pare razy mnie to ostatnio spotkalo przy tankowaniu,
    wczoraj juz znamiennie:
    -Faktura, paragon ?
    -paragon.
    -potwierdzenie z karty ?
    -nie.

    Patrze w domu ... potwierdzenie z karty dostalem.

    Oszukuja na podatkach? Oszukuja na paliwie
    Pracownik oszukuje pracodawce?

    Oczywiscie to jakies male stacje, na markowych sie raczej nie zdarza.

    J.

  • 2. Data: 2021-09-17 18:13:37
    Temat: Re: bez paragonu
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/09/2021 15:23, J.F wrote:

> [...]
    > Pracownik oszukuje pracodawce?
    >
    > Oczywiscie to jakies male stacje, na markowych sie raczej nie zdarza.

    Jak sie nie zapyta i ci nie da, a bedziesz chujem ze skarbowki pod
    przykrywka albo go podpierdolisz to wlasciciel/pracownik dostanie mandat
    albo bedzie ciagany po urzedach. Moze sie pomylil i ci dal potwierdzenie
    niechcacy.

  • 3. Data: 2021-09-20 14:05:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.09.2021 o 18:13, K pisze:

> [...]
    > przykrywka albo go podpierdolisz to wlasciciel/pracownik dostanie mandat
    > albo bedzie ciagany po urzedach. Moze sie pomylil i ci dal potwierdzenie

    Wnoszę że J.F. pisze iż dostał potwierdzenie zamiast paragonu i domniemuje że
    paragonu nie
    było.

    IMHO domniemanie błędne bo ciężko by to było ogarnąć mając wpłaty z karty, stacja
    musiałaby mieć spory obrót towarem na którym miałaby zero dochodu lub stratę, a taki
    stan
    może potrwać krótko, zwłaszcza w czasach jpk.

  • 4. Data: 2021-09-20 17:05:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 14:05:10 +0200, m4rkiz wrote:

> [...]
    taki stan
    > może potrwać krótko, zwłaszcza w czasach jpk.

    Skoro chce paragon, to jpk nie wysle :-)

    Kasa, nawet jak jest on-line, to tez nie wysle informacji, jesli
    paragonu nie wydrukuje :-)

    I dopiero jakis ambitny urzednik moglby porownywac wyciagi z platnosci
    kart z paragonami, i zauwazyc, ze kwoty nie pasuja.
    Ale moze i ambitni sa i porownuja.

    Ale jesli nie wlasciciel oszukuje, to moze pracownik dostarcza lewych
    paragonow zaprzyjaznionym biznesmenom ?
    Ja odejde, on wklepie NIP, i faktura do odliczenia jest.

    Albo ... wlasciciel zapomnial podsumowac dzienne wyplywy paliwa,
    paragonow jest na 10 tys zl, kwitkow z kart na 6 tys, gotowki 4 tys -
    wszystko sie pracownikowi zgadza :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-09-20 17:49:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.09.2021 o 17:05, J.F pisze:
    > Kasa, nawet jak jest on-line, to tez nie wysle informacji, jesli
    > paragonu nie wydrukuje :-)

    ale wpływ na konto firmowe z terminalu będzie i trzeba by go jakoś rozpisać,
    co najmniej co do dnia, a przy pierwszej kontroli wychodzi że są odstępy
    (i to nie małe) między płatnościami a paragonami

    > I dopiero jakis ambitny urzednik moglby porownywac wyciagi z platnosci
    > kart z paragonami, i zauwazyc, ze kwoty nie pasuja.
    > Ale moze i ambitni sa i porownuja.

    podczas kontroli, wyrywkowo, z pewnością

    > Ale jesli nie wlasciciel oszukuje, to moze pracownik dostarcza lewych
    > paragonow zaprzyjaznionym biznesmenom ?
    > Ja odejde, on wklepie NIP, i faktura do odliczenia jest.

    poza tym że po prostu nie urwał i nie podał paragonu to ta teoria jest
    chyba najbardziej prawdopodobna - paragon będzie wystawiony,
    na to na co powinien, ale dla kogoś innego kiedy tylko odjedziesz

    > Albo ... wlasciciel zapomnial podsumowac dzienne wyplywy paliwa,
    > paragonow jest na 10 tys zl, kwitkow z kart na 6 tys, gotowki 4 tys -
    > wszystko sie pracownikowi zgadza :-)

    za krótkie nogi - ilość która poszła z pomp nie będzie się zgadzała z
    ilością sprzedaną, teraz to wszystko jest wieloetapowo kontrolowane,
    wyjdzie przy następnej zmianie, a najpóźniej przy podsumowaniu tygodnia
    w zależności od stopnia zinformatyzowania stacji

  • 6. Data: 2021-09-20 22:29:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 17:49:24 +0200, m4rkiz wrote:

    > ale wpływ na konto firmowe z terminalu będzie i trzeba by go jakoś rozpisać,
    > co najmniej co do dnia, a przy pierwszej kontroli wychodzi że są odstępy
    > (i to nie małe) między płatnościami a paragonami

    To jest jednak stacja, wiec co pare minut ktos tankuje i placi.

    > podczas kontroli, wyrywkowo, z pewnością

    A maja w ogole takie zestawienia, czy tylko
    miesieczne/tygodniowe/dzienne podsumowania z kart ?

    > poza tym że po prostu nie urwał i nie podał paragonu

    No wlasnie ze urwal i podal ... ale nie paragon :-)

> [...]

    > wyjdzie przy następnej zmianie, a najpóźniej przy podsumowaniu tygodnia
    > w zależności od stopnia zinformatyzowania stacji

    W podsumowaniu tygodnia to za pozno - nie wiadomo kto ukradl :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-09-21 07:15:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.09.2021 o 22:29, J.F pisze:

    > To jest jednak stacja, wiec co pare minut ktos tankuje i placi.

    no tak, ale za coś zapłaciłeś, kasa trafi na konto i powinna mieć finalnie
    przypisaną jakąś fakturę bądź paragon, jeżeli nie za paliwo - skoro podejrzewasz
    że chcą tego uniknąć - to za coś innego

    > A maja w ogole takie zestawienia, czy tylko
    > miesieczne/tygodniowe/dzienne podsumowania z kart ?

    zależy od operatora, nie wiem jaki jest standard, ale pracowałem w miejscu które
    miało zestawienie dzienne - gdyby coś budziło wątpliwość to na pewno można uzyskać
    rozbicie na operacje (jak nie od stacji to od operatora płatności)

    > No wlasnie ze urwal i podal ... ale nie paragon :-)

    czasem zdarzy się że człowiek po prostu się zagapi i urwie nie to co powinien

    > W podsumowaniu tygodnia to za pozno - nie wiadomo kto ukradl :-)

    normalnie sprawdza się np. co tydzień, jeżeli trafiamy na podobne problemy to
    zmniejszamy interwał aż do uzyskania efektu - co do zasady praca pomp,
    terminala i kasy fiskalnej jest do sprawdzenia z dowolną rozdzielczością czasową

  • 8. Data: 2021-09-21 08:10:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 07:15:38 +0200, m4rkiz wrote:

    > no tak, ale za coś zapłaciłeś, kasa trafi na konto i powinna mieć finalnie
    > przypisaną jakąś fakturę bądź paragon, jeżeli nie za paliwo - skoro podejrzewasz
    > że chcą tego uniknąć - to za coś innego

    A nie robia tego jakos zbiorczo po kazdym dniu/zmianie ?

> [...]
    > rozbicie na operacje (jak nie od stacji to od operatora płatności)

    A tym szczegolowym to sie juz nie trzeba kontroli chwalic.
    Taki mamy wyciag z banku i nam wystarcza - miesiac sie zgadza :-)

    > czasem zdarzy się że człowiek po prostu się zagapi i urwie nie to co powinien

    Raz bym tak pomyslal, ale to bylo dwa razy na jednej nowej stacji,
    i trzeci raz na na starej ... ale w poblizu :-)

> [...]
    > terminala i kasy fiskalnej jest do sprawdzenia z dowolną rozdzielczością czasową

    Niby tak powinno byc, ale moze nie jest :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-09-21 13:28:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-09-17 16:23, J.F wrote:

> [...]
    > Pracownik oszukuje pracodawce?
    >
    > Oczywiscie to jakies male stacje, na markowych sie raczej nie zdarza.

    Na ,,mojej" przymarketowej stacji automatycznej potwierdzenia z karty
    wcale nie ma, a paragon jest drukowany dopiero po wciśnięciu
    odpowiedniego przycisku. Widocznie na papierze termicznym też muszą
    oszczędzać, aby mieć konkurencyjne ceny. :-)

  • 10. Data: 2021-09-21 21:37:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 21.09.2021 o 08:10, J.F pisze:
    > Niby tak powinno byc, ale moze nie jest :-)

    "W projekcie Polskiego Ładu znalazł się zapis dotyczący nowego obowiązku dla
    przedsiębiorców oferujących płatności kartą. Jeśli ich kasa fiskalna łączy się online
    Centralnym Repozytorium Kas, to od połowy 2022 roku muszą mieć zintegrowany terminal
    płatniczy."

    I po problemie ;)