  • 1. Data: 2009-01-30 11:43:32
    Temat: błąd stopu zaraz po uruchomieniu systemu
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Wyskoczył mi pierwszy raz w obecnym kompie błąd stopu zaraz po
    uruchomieniu systemu (Windows XP SP2). Niestety nie został zapisany plik
    minidump, więc nie mogę go zbadać. Sprawdziłem pamięć memtestem i dyski
    narzędziem systemowym - nie zostały wykryte żadne błędy. Ostatnio nie
    instalowałem żadnego oprogramowania ani sprzętu. Co mogło być przyczyną
    tego błędu?

    Przy okazji:

    Memtest pokazał mi takie informacje o pamięci:

    Settings: RAM: 290 MHz (DDR581) CAS 4-4-4-12

    I co mnie zastanowiło: pamięć powinna pracować z częstotliwością 533
    MHz, a nie 290. Skąd ta różnica. Czy ostatnia liczba 12 w CAS nie jest
    zbyt wysoka?

    Pozdrawiam,

    --
    Leszek,

    leszek47 [at] poczta.onet.pl

    "More than any other time in history, mankind faces a crossroads. One
    path leads to despair and utter hopelessness. The other, to total
    extinction. Let us pray we have the wisdom to choose correctly". Woody Allen

  • 2. Data: 2009-01-30 12:18:48
    Temat: Re: błąd stopu zaraz po uruchomieniu systemu
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Leszek pisze:
    > Cześć,
    >
    > Wyskoczył mi pierwszy raz w obecnym kompie błąd stopu zaraz po
    > uruchomieniu systemu (Windows XP SP2). Niestety nie został zapisany plik
    > minidump, więc nie mogę go zbadać.

    Zdarza sie to za każdym razem czy wypadek był jednorazowy?

  • 3. Data: 2009-01-30 12:24:37
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Nazgul pisze:

    > Zdarza sie to za każdym razem czy wypadek był jednorazowy?

    Zdarzyło się to wczoraj po raz pierwszy. Drugiego razu nie było, a koma
    uruchamiałem już z 5 razy.

  • 4. Data: 2009-01-30 16:37:05
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    Leszek pisze:

    > Zdarzyło się to wczoraj po raz pierwszy. Drugiego razu nie było, a koma
    > uruchamiałem już z 5 razy.

    To myślę, że nie masz sie czym przejmować. To wahnięcie napięcia mogło być.

    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 5. Data: 2009-01-30 17:13:34
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Nazgul pisze:

    > To myślę, że nie masz sie czym przejmować. To wahnięcie napięcia mogło być.

    Dzięki.

  • 6. Data: 2009-01-30 18:39:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 30.01.2009 12:43, Leszek pisze:
    > Settings: RAM: 290 MHz (DDR581) CAS 4-4-4-12
    >
    > I co mnie zastanowiło: pamięć powinna pracować z częstotliwością 533

    Dlaczego?

    Jaką faktycznie masz pamięć?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-01-31 19:08:39
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Dlaczego?
    >
    > Jaką faktycznie masz pamięć?

    Dlatego, że jest to pamięć DDR2 533 MHz i tak jest wyświetlana podczas
    POST-u.

  • 8. Data: 2009-01-31 22:33:41
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Leszek <l...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > Dlatego, że jest to pamięć DDR2 533 MHz i tak jest wyświetlana podczas
    > POST-u.

    Ale w Twoim BIOSie ewidentnie pamięć jest podkręcona - zegarek puszczony
    na 290 MHz, a nie 266 MHz (533 to 2x266... w przybliżeniu ;)).
    Podkręcenie jak najbardziej może spowodować błąd oraz brak minidumpa,
    często tak mam jak podkręcam.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 9. Data: 2009-02-02 08:58:29
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Leszek wrote:

    > Dlatego, że jest to pamięć DDR2 533 MHz i tak jest wyświetlana podczas
    > POST-u.

    Czyli powinna pracować z częstotliwością 266 MHz.

  • 10. Data: 2009-02-02 09:29:14
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Bernard pisze:

    > Czyli powinna pracować z częstotliwością 266 MHz.

    Mógłbyś mnie oświecić w tym temacie? Zupełnie się pogubiłem. I w takim
    razie dlaczego pokazuje 290, skoro powinno być jak piszesz 266?