  • 1. Data: 2012-06-10 21:39:15
    Temat: blokada z lancuchem [jaka?]
    Od: "Jordan" <a...@w...pl>

    Wybieram sie za miesiac w trase Albania/Rumunia i jestem na etapie koncowego
    kompletowania sprzetu.
    Moto zawsze trzymalem w garazu, a dotychczasowe dalsze wyjazdy to byla
    Europa zachodnia i polnocna (czyt. bezpiecznie).
    W zwiazku z tym nie mam zadnej blokady/zamkniecia. Obejrzalem mase
    propozycji, ale czuje sie jak przyslowiowe dziecko we mgle - nie wiem co
    wybrac...
    Poniewaz nie mam takze zadnego alarmu, szukam dobrego/mocnego zamkniecia z
    lancuchem (tak, wiem ze nie ma skutecznego), umozliwiajacgo przypiecie
    mojego DL-a do latarni, slupa, itd.
    Czy mozecie mi cos podpowiedziec co warto, a na co w ogole nie zwracac
    uwagi?
    Z gory dzieki.
    Jordan

  • 2. Data: 2012-06-10 21:54:44
    Temat: Re: blokada z lancuchem [jaka?]
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-06-10 21:39, Jordan pisze:
> [...]
    > mojego DL-a do latarni, slupa, itd.
    > Czy mozecie mi cos podpowiedziec co warto, a na co w ogole nie zwracac

    Oxford ma fajne lancuchy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 3. Data: 2012-06-11 08:08:19
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-10 21:39, Jordan pisze:
    > Wybieram sie za miesiac w trase Albania/Rumunia i jestem na etapie koncowego
    > kompletowania sprzetu.

    W Rumunii bylem triumphem, pare razy zdarzylo mi sie zostawic kluczyki w
    stacyjne i sobie pojsc do knajpy. Raz przyszedl wlasciciel hotelu zeby
    wstawic na noc motocykl do hallu bo w nocy widzial ze sie mlodziency
    przysiadali, ze wzgl na niskie zawieszenie i wysoki prog (z pol metra)
    motocykl zostal tam gdzie stal.
    W Albanii bylem afryka, zdarzylo mi sie zostawic otwarty kufer, a norma
    bylo ze psiworki przypiete do kufrow zostawaly bez zabezpieczen.
    IMVHO tam jest bezpieczniej niz na Mazurach.
    W Rumunii mialem magnuma, wazy chyba z 5kg. Przestalem go wozic :-)

    > Czy mozecie mi cos podpowiedziec co warto, a na co w ogole nie zwracac
    > uwagi?

    Wypas jest abus, ale cena..... ja wybralem magnuma bo cena byla dobra.
    Generalnie patrz zeby lancuch byl dluuugi :)
    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 4. Data: 2012-06-11 09:40:10
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał

    > W Rumunii mialem magnuma, wazy chyba z 5kg. Przestalem go wozic :-)

    No właśnie. Mam abusa i waży toto ponad 5 kg! Używan go, ale
    w garażu. Dodatkowe 5kg przy dalszym wyjeździe?? Bez sensu.

    Nie wiem skąd biorą się legendy o Rumunii. Kraj z pewnością
    bezpieczniejszy od naszego. Nie ma w Europie bardziej niebezpiecznego
    kraju od polski - zarówno gdy chodzi o złodziejstwo, jak i o
    bezpieczeństwo na drodze.

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2012-06-11 09:53:47
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-11 09:40, Hinek pisze:

    > Nie wiem skąd biorą się legendy o Rumunii.

    Moze z napastliwosci przygranicznych cyganow, jest ich tez troche przy
    poludniowej granicy Karpat. A moze z opowiesci podroznikow, ktorzy
    chcieli popisac sie odwaga i roztaczali wizje zasadzek przy zwalonych
    drzewach, strzelania do turystow zeby zabrac plecak z tesco itd

    > Kraj z pewnością bezpieczniejszy od naszego.

    Jesli chodzi o wsie to sie zgodze, ale w miastach juz tak rozowo nie jest.
    Mysle ze podobnie jak u nas moga napadnac, moga ryja obic, moga ukrasc.
    Wot, kurwy i zlodzieje sa wszedzie.

    > Nie ma w Europie bardziej niebezpiecznego
    > kraju od polski - zarówno gdy chodzi o złodziejstwo, jak i o
    > bezpieczeństwo na drodze.

    Chyba sobie jaja robisz :-)
    Kopnij sie przez gorskie drogi Albanii, Czarnogory, Serbii. Zobaczysz
    jak niebezpieczni potrafia byc balkanscy kierowcy (u nas sie jezdzi po
    niemiecko-emerycku w porownani z tymi, pelnymi fantazji kierowcami). W
    Albanii na gorskiej, dosc zrujnowanej drodze wyprzedzil mnie autobus -
    na slepym zakrecie, gdzie bylo osuwisko, asfalt popekal a droga zapadla
    sie o pol metra. Jak mieczak zwolnilem tam do 60km/h, a on sruuu i
    poszedl po wewnetrznej (po zewnetrznej byl dosc ostry stok) :))
    O nagrobkach, kapliczkach itd co kilkaset metrow, w miejscach gdzie
    gineli ludzie to nawet nie warto opowiadac :)
    Z drugiej strony u nich nie widzialem agresji na drodze, przynajmniej w
    polskim wydaniu :)

    pozdr
    newrom

  • 6. Data: 2012-06-11 14:43:14
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-06-10 21:39, Jordan pisze:

    > Czy mozecie mi cos podpowiedziec co warto, a na co w ogole nie zwracac
    > uwagi?

    W ostatnim ŚM podsumowali dłuższe używanie łańcuchów Abusa i Oxforda.
    Pierwszy bez zastrzeżeń (oprócz ceny), w drugim trzeba było smarować
    zamek (tak samo miałem w kłódce z alarmem na tarczę Oxforda)
    i widoczna rdza pod osłoną, ale ogólnie działa nadal - no i cena lepsza ;)
    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 7. Data: 2012-06-11 15:12:57
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

> [...]
    > niebezpieczni potrafia byc balkanscy kierowcy (u nas sie jezdzi po
    > niemiecko-emerycku w porownani z tymi, pelnymi fantazji kierowcami).

    A tam, może odrobine przesadzam:)
    W Albanii nie byłem, ale jak pojadę - to napewno bez łańcucha.
    Na Bałkanach byłem nie raz i nigdy nikt mnie nie okradł ani nie obił.
    Masz rację z dużymi miastami - ale poco tam się zapuszczać?
    Co do bałkańskiego stylu jazdy - to jakoś bardziej mi on odpowiada
    od tego co jest u nas. Jakoś nikt nie chciał mnie tam
    zabić na drodze z zimną krwią - a u nas to i owszem :|
    A najbezpieczniejszy kraj w Europie jaki znam - to Białoruś...i wcale
    jaj sobie nie robię - a nikt w to pewnie nie uwierzy.

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2012-06-11 16:30:46
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    > Jesli chodzi o wsie to sie zgodze, ale w miastach juz tak rozowo nie jest.
    > Mysle ze podobnie jak u nas moga napadnac, moga ryja obic, moga ukrasc.
    > Wot, kurwy i zlodzieje sa wszedzie.

    Znaczy - wszędzie, ale w miastach ;)

    --

    Pzdr