    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: co się dzieje z cenami arduino (nano)?
    Date: Sun, 26 Dec 2021 17:36:46 +0100

    witam

    historia, mało ważna:
    dawno temu nakupiłem sobie na aliexpresie płytek arduino. Do różnych
    takich marnych projektów, które Wy zrobilibyście na 5 ranzystorach. Ale
    dla mnie (dzieci) ma to mieć funkcje edukacyjną. ja lutuję oni
    programują. do rzeczy.
    przed świętami nakupiłem innych płytek na allegro, bo były tanie,
    chciałem je poznać. robimy zegar który wymaga do ustawiania czasu wifi,
    na eps8266 - czas jest, ale brakuje nóżek, potrzebujemy 14, jest 12, ale
    arduino ide z bidą obsługuje 9. Następna płytka z wifi to stm32 - ale
    nie umiem zaprogramować jej, bo nie mam st-linka.
    ta ostatnia płytka kosztuje 12 zł i ma wifi
    arduino nano kosztuje 24zł, dodając do tego cenę samego wifi - nano
    wychodzi 3 razy drożej.
    rzuciłem okiem na aliexpres, ale tam nie sortują mi się ceny od
    najniższej i na allegro.
    meritum:
    stm8 można kupić za mniej niż 10zł
    płytkę "hw tiny", z 26 nóżkami, ale bez dokumentacji za 8zł.
    skąd więc arduino nano takie drogie?
    Jakie teraz płytki z mikrokontrolerami są "na czasie" i względnie tanie?
    24zł za nano to i tak taniocha, ale jeśli można taniej - po co przepłacać.
    ToMasz
    ps uno odpada przez wymiary. nóżek (pinów) jak najwięcej.