  • 1. Data: 2021-12-26 17:36:46
    Temat: co się dzieje z cenami arduino (nano)?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    historia, mało ważna:
    dawno temu nakupiłem sobie na aliexpresie płytek arduino. Do różnych
    takich marnych projektów, które Wy zrobilibyście na 5 ranzystorach. Ale
    dla mnie (dzieci) ma to mieć funkcje edukacyjną. ja lutuję oni
    programują. do rzeczy.
    przed świętami nakupiłem innych płytek na allegro, bo były tanie,
    chciałem je poznać. robimy zegar który wymaga do ustawiania czasu wifi,
    na eps8266 - czas jest, ale brakuje nóżek, potrzebujemy 14, jest 12, ale
    arduino ide z bidą obsługuje 9. Następna płytka z wifi to stm32 - ale
    nie umiem zaprogramować jej, bo nie mam st-linka.
    ta ostatnia płytka kosztuje 12 zł i ma wifi
    arduino nano kosztuje 24zł, dodając do tego cenę samego wifi - nano
    wychodzi 3 razy drożej.
    rzuciłem okiem na aliexpres, ale tam nie sortują mi się ceny od
    najniższej i na allegro.
    meritum:
    stm8 można kupić za mniej niż 10zł
    płytkę "hw tiny", z 26 nóżkami, ale bez dokumentacji za 8zł.
    skąd więc arduino nano takie drogie?
    Jakie teraz płytki z mikrokontrolerami są "na czasie" i względnie tanie?
    24zł za nano to i tak taniocha, ale jeśli można taniej - po co przepłacać.
    ToMasz
    ps uno odpada przez wymiary. nóżek (pinów) jak najwięcej.

  • 2. Data: 2021-12-26 18:40:28
    Temat: Re: co się dzieje z cenami arduino (nano)?
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 26.12.2021 o 17:36, ToMasz pisze:
> [...]
    > ToMasz
    > ps uno odpada przez wymiary. nóżek (pinów) jak najwięcej.

    Jeśli było eps8266 to naturalnym wydaje się coś z ESP32
    np.
    https://allegro.pl/oferta/esp32-devkitc-esp-wroom-32
    u-arduino-11160318326

    z tego co widzę to ma około 30 GPIO i ma też pełną dokumentacje na
    stronach espressif

    P.S. Na Ali od pół roku jest z automatu doliczany VAT więc ceny
    wszystkiego poszły w górę o 1/4.

  • 3. Data: 2021-12-26 19:10:57
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    KLoSS napisał(a):

    > P.S. Na Ali od pół roku jest z automatu doliczany VAT więc ceny
    > wszystkiego poszły w górę o 1/4.

    To też. Zapasy się kończą i nano z 6 pln skoczyło do 20plnów. Chcesz
    kupujesz, nie to nie.

    Dawny atmel 5.ooo employees
    STM prawie 50.ooo employees i pewnie mają własne sprzęty, więc
    w krytycznych sytuacjach mogą se odpalić 3 zmiany + pracujące łikendy na produkcji.

    STM pi x oko 300% w górę względem lat poprzednich tj. przed kowidowych.

  • 4. Data: 2021-12-26 19:36:01
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 26.12.2021 o 19:10, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    produkcji.

    > STM pi x oko 300% w górę względem lat poprzednich tj. przed kowidowych.

    O ile Atmel/Microchip ma cokolwiek wspólnego z chińskim Arduino (tych na
    ATMEGA328P)

    https://www.youtube.com/watch?v=o0rEzcKYzGw

    --
    KLoSS