  • 1. Data: 2009-12-15 10:32:11
    Temat: co wybrać NIKON D60 czy Canon 1000D ?
    Od: " " <s...@g...pl>

    Cześć,

    Do tej pory miałem zwykłego fuji 3000s - już kilka lat, ale trochę mi brakuje
    co do szybkości zdjęć i zooma a że lubię popstrykać przyrodę to zastanawiam
    się w ty kierunku.
    A jeżeli taki zestaw:
    http://www.allegro.pl/item849190370_canon_1000d_18_5
    5_75_300_4gb_torba.html
    co czy obiektyw ze stabilizacją 75-300 jest wart dodatkowe 1100pln?

    Dzięki za opinie i linki :) (inne sugestie?)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-15 10:56:12
    Temat: Re: co wybrać NIKON D60 czy Canon 1000D ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    s...@g...pl pisze:
> [...]
    > co do szybkości zdjęć i zooma a że lubię popstrykać przyrodę to zastanawiam

    Lustrzanki nie mają zooma. Co więcej - nie mają obiektywu. Trzeba go
    dokupić, albo kupić w zestawie z imponującym 18-55(najczęstszy) o zoomie
    3x. Tzw. długi kit, czyli 50-200 to zoom 4x. Ale to zupełnie inne
    zakresy ogniskowych, inne kąty widzenia.

    > A jeżeli taki zestaw:
    > http://www.allegro.pl/item849190370_canon_1000d_18_5
    5_75_300_4gb_torba.html
    > co czy obiektyw ze stabilizacją 75-300 jest wart dodatkowe 1100pln?

    To zależy, na jakich ogniskowych ci zależy. Jeśli na czymś pomiędzy 50 a
    200, to pewnie nie, ale jeśli na maksymalnych, to pewnie jest to
    najlepsze tanie 300mm do Canona (mówimy o obiektywie Canona, nie Sigmy).

    A który aparat lepszy?
    Popatrz sobie na opcje, na których ci zależy. Na D60 nie będziesz miał
    podglądu na tylnym ekranie LCD (kadrowanie tylko przez wizjer), w
    Canonie będziesz miał, ale autofokus w lustrzankach działa bardzo słabo,
    a w niektórych wypadkach jedynie dość blado na tle kompaktów ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-12-15 10:58:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > A który aparat lepszy?
    > Popatrz sobie na opcje, na których ci zależy.

    Po chwili zastanowienia wydaje mi się, że jednak spośród tych dwóch, to
    Canon będzie lepszy - dużo mniejsze szumy na wysokich ISO, których
    będziesz bardzo potrzebował z ogniskowymi 200-300mm i tanimi, czyli
    ciemnymi, obiektywami.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-12-15 10:59:13
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):
    > autofokus w lustrzankach działa bardzo słabo,
    > a w niektórych wypadkach jedynie dość blado na tle kompaktów ;)

    Dość śmiała teza. Masz coś na wsparcie?
    Czy to tylko niefortunne uogólnienie, bo chodziło Ci o AF w trybie
    kontrastu?

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2009-12-15 11:01:48
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 15 Gru, 11:32, " " <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    0d_18_55_75_300_4gb_torb...
    > co czy obiektyw ze stabilizacją 75-300 jest wart dodatkowe 1100pln?

    Z jaka stabilizacja?

    D60 to CCD (d3000 tez) wiec lepiej D5000 jesli nikon.

  • 6. Data: 2009-12-15 11:02:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:

    > Dość śmiała teza. Masz coś na wsparcie?
    > Czy to tylko niefortunne uogólnienie, bo chodziło Ci o AF w trybie
    > kontrastu?

    W trybie LV, czyli detekcja kontrastu. Zapomniałem sprecyzować, teraz
    jak czytam, to widzę, że mimo wszystko nie jest to wystarczająco jasne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-12-15 11:13:33
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    5_75_300_4gb_torba.html
    > co czy obiektyw ze stabilizacją 75-300 jest wart dodatkowe 1100pln?

    D60 + Nikor 18-105 - masz zestaw z świetnym obiektywem jeśli chodzi o
    stosunek cena/jakość/uniwersalność.

  • 8. Data: 2009-12-15 11:41:13
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > D60 + Nikor 18-105 - masz zestaw z świetnym obiektywem jeśli chodzi o
    > stosunek cena/jakość/uniwersalność.

    Mam ten obiektyw, jest naprawdę rewelacyjny.
    Daje fotki wyraźnie wyższej jakości niż wszystkie kity 18-55.

  • 9. Data: 2009-12-15 12:12:34
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    slaweks <s...@s...cz> napisał(a):

    > =EA mi brakuje
    > =EA to zastanawiam
    > _55_75_300_4gb_torb...
    >
    > Z jaka stabilizacja?
    >
    > D60 to CCD (d3000 tez) wiec lepiej D5000 jesli nikon.

    75-300 IS

    właśnie ze względu na matrycę to raczej nikon wchodzi w grę

  • 10. Data: 2009-12-15 12:13:51
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > 75-300 IS
    >
    > właśnie ze względu na matrycę to raczej nikon wchodzi w grę

    pomyłka - to przemawia za canon