  • 1. Data: 2009-02-11 21:12:32
    Temat: myszka radiowa ale nie na 2.4GHz
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    jako, ze coraz wiecej sprzetu chodzi na 2.4GHz (wifi, bluetooth,....)
    chcialbym kupic porzadna myszke bezprzewodowa do notebooka ale poza
    tym pasmem.

    Ostatnio widzialem myszke logitchech, co majac odbiorniczek na USB
    pracowala na pasmie 2.4GHz jako bluetooth i jako non-bluetooth (
    zaleznosci od konfiguracji).

    Czy sa w sprzedarzy radiowe myszki na inne czestotliwosci?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-02-12 03:01:01
    Temat: Re: myszka radiowa ale nie na 2.4GHz
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces <a...@p...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > zaleznosci od konfiguracji).
    >
    > Czy sa w sprzedarzy radiowe myszki na inne czestotliwosci?

    Tak, na 27 MHz. Mają jednak sporo krótszy zasięg, niektórzy producenci
    podają nawet 1.5 metra.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 3. Data: 2009-02-12 06:52:35
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    > jako, ze coraz wiecej sprzetu chodzi na 2.4GHz (wifi, bluetooth,....)
    > chcialbym kupic porzadna myszke bezprzewodowa do notebooka ale poza
    > tym pasmem.

    Masz jakies realne dowody na to, iz myszka bezprzewodowa gryzie sie z
    wifi/bt? IMHO to raczej kwestia jakosci myszki/odbiornika.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-02-13 01:50:12
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    G Nowak pisze:

    > Masz jakies realne dowody na to, iz myszka bezprzewodowa gryzie sie z
    > wifi/bt? IMHO to raczej kwestia jakosci myszki/odbiornika.

    gryzie sie ale musisz miec bardzo mocno zaszumione czestotliwosci
    ja doswiedczylem tego raz
    testowalem na stole 2 platformy zbudowane na PC-tach, w kazdej linux i 4
    karty PCI WIFI w standardzie "B - 11Mbit" na 2.4GHz ustawione
    odpowiednio na kanalach 1-4-9-13
    sluzylo to do przepychania "duzego" lacza do internetu 4x5Mbit (bonding
    - na wyjsciu wychodzilo 20Mbit ze zbridgowanej karty ethernet 100Mbit)
    to bylo juz dobra chwile temu i standard BT jak i myszki na BT byly
    jeszcze raczkujace - rezultat 1sek opoznienie w ruchu wskaznika na
    monitorze... ale dalo sie pracowac

    w normalnych warunkach raczej nie do osiagniecia

    --
    Bucz
    "Ba;dz' uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokó? pomys'la;, z.e to co

  • 5. Data: 2009-02-13 06:12:53
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

> [...]
    > jeszcze raczkujace - rezultat 1sek opoznienie w ruchu wskaznika na
    > w normalnych warunkach raczej nie do osiagniecia

    tez tego doswiadczylem na pewnym modelu renomowanej firmy ale podejrzewalbym
    raczej slabe stadium rozwoju technologii (lata temu) niz zaszumione
    czestotliwosci. obecnie takie rzeczy bierze sie pod uwage tak samo
    projektujac samolot bierze sie pod uwage uzywanie komorki na pokladzie.

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2009-02-15 16:18:52
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 12 Feb 2009 06:52:35 -0000, "G Nowak"
    <g...@g...usun.kom.zostaw.com> wrote:

    >Masz jakies realne dowody na to, iz myszka bezprzewodowa gryzie sie z
    >wifi/bt? IMHO to raczej kwestia jakosci myszki/odbiornika.

    a dlaczego ma sie nie gryzc - myszka toz to gryzon.

    mam notebooka toshibe i jak startuje to przy uruchamianiu sie
    bluetooth'a jest ostrzezenie i mozliwych zakloceniach z wifi. Ot co.
    Wystarczy ze masz swoje wifi na kanale 1, sasiad na 6, a drugi sasiad
    11 i - czyli zajmuja cale pasmo na 2.4. A bluetooth to gdzie niby
    pracuje? To musi sie nawzajem zaklocac (interferowac), tylko kwestia
    odpornosci/selektywnosci/mocy/kanalow itp.

    Ja nie chce dyskutowac na ten tamat, tylko zadalem pytanie czy sa w
    sprzedazy inne rozwiazania niz na 2.4GHz. Kiedys byly.

    --
    ThinkXtra