  • 1. Data: 2010-08-13 20:58:17
    Temat: ćwierkanie centralnego zamka - zakazane?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Witam, swego czasu krążyła legenda(?) jakoby to Unia(?) zakazała funkcji
    chirp w centralnych zamkach. Nawet miejscowy "alarmownik" wszystkim klientom
    wyłączał ćwierkanie alarmu podczas otwierania i zamykania.
    Ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć źródeł takich rewelacji, mam pytanie: czy
    to prawda i gdzie tak napisano?

    --
    Azarien

  • 2. Data: 2010-08-13 21:11:59
    Temat: Re: ćwierkanie centralnego zamka - zakazane?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Wiktor S. pisze:
> [...]
    > klientom wyłączał ćwierkanie alarmu podczas otwierania i zamykania.
    > Ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć źródeł takich rewelacji, mam pytanie:

    Moim zdaniem chociażby rozporządzenie w sprawie warunków technicznych
    pojazdów które ogranicza odgórnie poziom hałasu przez nie generowany.
    Dla samochodów to 93db, a "ćwierknięcie" to zazwyczaj około 120db z
    syreny alarmowej na pełny regulator (tyle że impuls jest krótki).

    Są też alarmy ćwierkające cicho i takie się zdarzają nadal nawet w
    nowych samochodach. Raczej nic takiego ćwierkania nie zakazuje.

    Inna sprawa po co to ćwierkanie? Naparzanie syreną tak że wieczorem czy
    w nocy cała dzielnica wie że ktoś otworzył albo zamknął samochód to
    słaby pomysł :)

  • 3. Data: 2010-08-13 21:17:03
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć źródeł takich rewelacji, mam pytanie: czy to

    Nie wiem czy to jest przepis unijny ale w Niemczech
    od paru lat obowiazuje zakaz uzywania "cwierkajacych" alarmow.

  • 4. Data: 2010-08-13 21:23:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-13 21:11, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Dla samochodów to 93db, a "ćwierknięcie" to zazwyczaj około 120db z
    > syreny alarmowej na pełny regulator (tyle że impuls jest krótki).

    Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale ćwierkanie bardzo wielu
    alarmów do zwyczajne buractwo. W wielu krajach, w których tak podobno
    lubimy jeździć i przepisy są dla ludzi, za takie ćwierkanie (w
    szczególności porą wieczorno/nocną) można słono zapłacić za zakłócanie
    spokoju.

    > Są też alarmy ćwierkające cicho i takie się zdarzają nadal nawet w
    > nowych samochodach. Raczej nic takiego ćwierkania nie zakazuje.

    Każdy szanujący się autoalarm ma funkcję cichego załączania - reszta
    jak wyżej.

    Powszechne - niech wszyscy wiedzą, ze przyjechałem i mam taki z*****
    samochód z z**** alarmem.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 5. Data: 2010-08-13 21:25:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-13 21:17, Bastion pisze:
    (...)
    > Nie wiem czy to jest przepis unijny ale w Niemczech
    > od paru lat obowiazuje zakaz uzywania "cwierkajacych" alarmow.

    Mówisz, ze już wprowadzili taki zakaz explicite?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 6. Data: 2010-08-13 21:58:58
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    >W dniu 2010-08-13 21:17, Bastion pisze:
    > (...)
    >
    > Mówisz, ze już wprowadzili taki zakaz explicite?

    Wlasnie ciezko powiedziec, w czasach kiedy czesto bywalem
    w Niemczech 1996- 2002 obowiazywal rowniez np. nakaz
    jazdy w ciagu dnia na swiatlach mijania. Obecnie nakaz
    jest zlikwidowany.

    Zdaje sie, ze oba nakazy/zakazy nie sa regulowane przez przepisy unijne.
    Oczywiscie, tylko tak sobie gdybam przy browczyku;)

  • 7. Data: 2010-08-14 04:16:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Inna sprawa po co to ćwierkanie? Naparzanie syreną tak że wieczorem czy
    > w nocy cała dzielnica wie że ktoś otworzył albo zamknął samochód to
    > słaby pomysł :)

    Żeby było wiadomo, że alarm się uzbroił a drzwi zamknęły. Inna sprawa, ze
    robienie tego przy pomocy syreny to nonsens. Tyle, że tak było pewnie
    taniej.

    --
    ignorance is bliss

  • 8. Data: 2010-08-14 17:15:40
    Od: Grzegorz <g...@g...com>

    On 14 Sie, 04:16, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin Tomasz Pyra

    > Żeby było wiadomo, że alarm się uzbroił a drzwi zamknęły. Inna sprawa, ze
    > robienie tego przy pomocy syreny to nonsens. Tyle, że tak było pewnie
    > taniej.

    Jak nie masz słuchu zniszczonego "umcykami" to usłyszysz "strzał"
    centralnego zamka. Zresztą druga opcja to szarpnięcie za klamkę...

  • 9. Data: 2010-08-14 17:36:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Grzegorz

    > Jak nie masz słuchu zniszczonego "umcykami" to usłyszysz "strzał"
    > centralnego zamka.

    Chyba w jakimś szrocie który cały rezonuje albo na polanie w środku lasu.

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2010-08-14 17:54:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-14 04:16, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    > Żeby było wiadomo, że alarm się uzbroił a drzwi zamknęły. Inna sprawa, ze
    > robienie tego przy pomocy syreny to nonsens. Tyle, że tak było pewnie
    > taniej.

    'Żeby było wiadomo, że alarm się uzbroił a drzwi zamknęły' to w
    zupełności wystarczy delikatny sygnał optyczny - jakieś mrugnięcie
    światłami(wybór dowolny). Oczywiście istnieje opcja, że kierowca jest
    niewidomy, ale taki usłyszy bez problemu dźwięk zamykanych zamków...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.