eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2010-08-13 21:21:26
    Temat: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Witam,

    od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast na 3 i
    4 jest ok.
    Jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane, gdzie szukać, co rozkręcać?

    --
    Pzdr
    Duch



  • 2. Data: 2010-08-13 22:17:45
    Temat: Re: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Duch wrote:
    > Witam,
    >
    > od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast
    > na 3 i 4 jest ok.
    > Jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane, gdzie szukać, co rozkręcać?

    znajdz forum posiadaczy punto i poszukaj "szukaj" albo "Search" i na bank ktos
    taki problem juz przerabial, moze dal fotki i opis ladny?

    Na moje oko i glowe - rozwiazanie polega na odlozeniu czesci napiecia
    zasilajacego wiatrak na rezystorach mocy, zwykle sa chlodzone obiegiem
    powietrza wiec sa przy dmuchawie. Trzeba ja zdemontowac i zmienic rezystory
    (albo calosc kupic na shrocie albo na allegro albo zdemontowac tylko te
    wypalone i kupic w dobrym sklepie elektronicznym/internecie). To popularne
    rozwiazanie ale moze masz inne albo problem lezy gdzies w innym miejscu. Na 1 i
    2 biegu (slabo dmucha) musisz odlozyc najwieksze napiecie a wiec i moc -
    rezystor sie nagrzewa jak glupi ale dmuchawa chodzi slabiej (nizsze napiecie bo
    rezystor zabral wiekszosc - prawo ohma) a ze slabo dmucha to i slabo chlodzi
    wiec sie rezystory po pewnym czasie przepalaja... tak to durne rozwiazanie ale
    czesto stosowane, sa znacznie lepsze rozwiazania ale widac zal im kilka
    dolarow.


  • 3. Data: 2010-08-15 00:42:46
    Temat: Re: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Papkin pisze:
    > Duch wrote:
    >> Witam,
    >>
    >> od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast
    >> na 3 i 4 jest ok.
    >> Jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane, gdzie szukać, co rozkręcać?
    >
    > znajdz forum posiadaczy punto i poszukaj "szukaj" albo "Search" i na
    > bank ktos taki problem juz przerabial, moze dal fotki i opis ladny?
    >
    > Na moje oko i glowe - rozwiazanie polega na odlozeniu czesci napiecia
    > zasilajacego wiatrak na rezystorach mocy, zwykle sa chlodzone obiegiem
    > powietrza wiec sa przy dmuchawie. Trzeba ja zdemontowac i zmienic
    > rezystory (albo calosc kupic na shrocie albo na allegro albo zdemontowac
    > tylko te wypalone i kupic w dobrym sklepie elektronicznym/internecie).

    Zazwyczaj nie padają rezystory, a zabezpieczający je termiczny bezpiecznik.
    Tyle że wtedy zazwyczaj wysiadają wszystkie biegi poza najszybszym.

    W każdym razie widzę że na Allegro ten komponent zaczyna się od 30zł.



    > To popularne rozwiazanie ale moze masz inne albo problem lezy gdzies w
    > innym miejscu. Na 1 i 2 biegu (slabo dmucha) musisz odlozyc najwieksze
    > napiecie a wiec i moc - rezystor sie nagrzewa jak glupi ale dmuchawa
    > chodzi slabiej (nizsze napiecie bo rezystor zabral wiekszosc - prawo
    > ohma) a ze slabo dmucha to i slabo chlodzi wiec sie rezystory po pewnym
    > czasie przepalaja...

    Nie jest to takie proste z tym "odbieraniem" mocy.
    Na powolnych biegach wcale rezystor nie nagrzewa się najbardziej, bo raz
    że te opory łączone są szeregowo (a więc rośnie powierzchnia
    promieniowania) a dwa że z ograniczonego w ten sposób prądu nie będzie
    tak dużo mocy.


  • 4. Data: 2010-08-15 08:06:10
    Temat: Re: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Zazwyczaj nie padają rezystory, a zabezpieczający je termiczny bezpiecznik.
    > Tyle że wtedy zazwyczaj wysiadają wszystkie biegi poza najszybszym.
    >
    > W każdym razie widzę że na Allegro ten komponent zaczyna się od 30zł.
    >
    > Nie jest to takie proste z tym "odbieraniem" mocy.
    > Na powolnych biegach wcale rezystor nie nagrzewa się najbardziej, bo raz
    > że te opory łączone są szeregowo (a więc rośnie powierzchnia
    > promieniowania) a dwa że z ograniczonego w ten sposób prądu nie będzie
    > tak dużo mocy.

    U mnie padł włącznik rzez...stopienie się.
    Prawdopodobnie złącze się przegrzało, a ono jest w bliskim sąsiedztwie
    styków włącznika.

    Ponieważ kończę uniwersalny regulator mocy do dmuchaw, taki, coby miało
    potencjometr i dało się wpinać szeregowo w miejsce oryginalnego włącznika
    w każdym aucie pomierzyłem co nieco.

    I tak:

    Bieg Prąd Moc W tym moc_na_oporniku
    I 2.87 34 29
    II 8 96 55
    III 19.1 230 0

    ATSD to isę dziwię, że 200 W dmuchawy odśrodkowej stosunkowo tak słabo
    dmucha w porównaniu do zwykłego śmigła. Mam wentylator 30 W na 230 V
    i gdybym postawił 7 takich obok siebie to chyba miałbym o wiele większe
    tornado, jak w kabinie.

    Podsrawiam wszystkich posiadaczy włoszczyzny i aut na "F', którym od
    czasu do czasu psuje się coś zaskakującego.

    --
    Patryk


  • 5. Data: 2010-08-15 11:03:44
    Temat: Re: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Patryk pisze:

    >
    > Ponieważ kończę uniwersalny regulator mocy do dmuchaw, taki, coby miało
    > potencjometr i dało się wpinać szeregowo w miejsce oryginalnego włącznika
    > w każdym aucie pomierzyłem co nieco.
    >
    > I tak:
    >
    > Bieg Prąd Moc W tym moc_na_oporniku
    > I 2.87 34 29
    > II 8 96 55
    > III 19.1 230 0
    >
    > ATSD to isę dziwię, że 200 W dmuchawy odśrodkowej stosunkowo tak słabo
    > dmucha w porównaniu do zwykłego śmigła. Mam wentylator 30 W na 230 V
    > i gdybym postawił 7 takich obok siebie to chyba miałbym o wiele większe
    > tornado, jak w kabinie.
    >
    > Podsrawiam wszystkich posiadaczy włoszczyzny i aut na "F', którym od
    > czasu do czasu psuje się coś zaskakującego.
    >

    Sąsiedzi mają niemczyznę (golf IV + passat III) i oporniki spaliły się w
    obu autach, w golfie dwa razy :).
    Takie awarie są ponad podziałami. I obyśmy tylko takie mieli :)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: