  • 11. Data: 2024-01-22 21:17:01
    Temat: Re: czy można namierzyć telefon?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Jan 2024 16:48:41 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Satelity GNSS są jeszcze rzadziej rozlokowane...

    ale odległosci mierzą precyzyjnie.

    on

    > Kiedyś pisałeś o opóźnieniach, ale jak odróżnić opóźnienie
    > powstałe w efekcie odbić od ,,zwykłego''? Mając wiadomości
    > o mocy nadajnika (telefonu) -- można chyba uznać spore
    > odbiciowe straty...

    Prawdopodobnie najsilniejszy sygnał będzie bezposredni, reszty odbic
    BTS nawet nie zauwazy.

    > Nie każdy korzysta ze smartfonu; melduje chyba dopiero via net...

    smartfonów coraz więcej.

    > A jednak! Ponoć chłopaki też byli zdumieni...

    Nadal niedowierzam. Szczególnie po dłuższym czasie.

    > W tamtych latach namierzyli...

    Prawie na pewno nie było takich możliwosci ..

    > Ponoć odtworzyli ulice wraz z czasem przebywania na nich...
    > BTSy w miastach są gęsto rozlokowane.

    Ale czy az tak gęsto ... wtedy?
    A jak są gęsto, to dlatego, ze dużo ludzi mieszka w okolicy, czyli
    duzo ulic jest :-)

    > Na pustkowiu może być jeden w okolicy -- co on powie?!
    > Nawet odległości nie poda rozsądnie, bo opóźnienia mogą
    > wynikać z odbić... Niby te odbicia nie będą stale te
    > same, ale chyba nadal nie jest to łatwe...
    >
    > Tak czy siak -- ludzie bezskutecznie wzywają pomocy w tak zwanym polu...
    > Będąc poza Wrocławiem -- zobacz, ile BTSów mam do swej dyspozycji...

    http://beta.btsearch.pl/

    I teraz zobacz Andrychów oraz Koćmierzów k/Krakowa.

    > Bywało, że policja korygowała podawany przeze mnie adres...

    Policja, czy 112?

    akurat kolega Shrek znalazł cos ciekawego
    https://www.youtube.com/watch?v=7kgwNnRItdU&t=157s

    > Nie sprawdzałem ich -- myliłem się (i ich) niecelowo
    > a moje błędy (i ich korekty) nie były duże, więc wiem, iż
    > rozdzielczość/dokładność mają dobrą... Jakoś tak to pamię_tam:
    >
    > - jest pan teraz w tym miejscu?
    > - tak
    > - widzę to w innym miejscu niż pan podaje...
    >
    > Bywało też, że dzwoniłem z innego miejsca (bo nie chciałem
    > ewentualnej konfrontacji z ,,odpoczywającym'') niż lokacja ;)
    > ,,odpoczywającego'' -- co wywoływało kon_trolne dopytania/upewnienia...

    Ciekawe.

    > Może Ty podaj zły? ;)

    Ale ja nie mam pijaczka pod ręką :-)

    A jak pogotowie wzywam ... raczej nie chce podać złego adresu.

    > Pegasus to chyba świeża sprawa -- policja skutecznie namierzała

    Chyba niekoniecznie taka świeża.

    > mój (z którego dzwoniłem) telefon wcześniej... Wiem, że mają
    > duże (dużej skali, szczegółowe) mapy miast i nieźle sobie radzą...

    Każdy ma, w googlu, w geoportalu, w osm.
    Problemem jest dokładnosc ustalenia pozycji ...

    J.