  • 1. Data: 2021-07-14 22:22:39
    Temat: prosze się nie śmiać :)
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Był podłączony dysk z systemem sata 2.5 cala przez adapter usb
    no i po restarcie komp zabootował z niego.

    Czyżby marzenie o własnym systemie w kieszeni właśnie sie spełnia?
    A jak wtedy z widocznością prawilnych dysków w kompie? buszujemy na
    full?

    --
    Piter

  • 2. Data: 2021-07-14 22:32:05
    Temat: Re: prosze się nie śmiać :)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.07.2021 o 22:22, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Czyżby marzenie o własnym systemie w kieszeni właśnie sie spełnia?
    > A jak wtedy z widocznością prawilnych dysków w kompie? buszujemy na

    w zasadzie nic nowego, pendrive ratunkowe istnieją od zamierzchłych
    czasów. po.... "dysku C" możesz buszować, o ile nie jest jakoś zaszyfrowany.

    jest coś takiego jak samsung dax. taka funkcjonalność, powodująca ze po
    podłączeniu do telewizora/monotra telefonu, na ekranie telewizora
    widzisz pulpit, poziomy, "komputera" z systemem operacyjnym android.
    wizualnie jest to absolutnie niepodobne do telefonu. za to telefon staje
    się gładzikiem do obsługi myszki. TO właśnie jest "system w kieszeni".
    Masz wygodny dostęp do wszystkiego co zarejestrowałeś na telefonie,
    widzisz to na dużym ekranie a po podłączeniu myski i klawiatury - masz
    pełnoprawnego kompa (bez windowsa).
    ToMasz

  • 3. Data: 2021-07-14 22:50:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-14 22:22, PiteR wrote:
    > Był podłączony dysk z systemem sata 2.5 cala przez adapter usb
    > no i po restarcie komp zabootował z niego.

    no to już od dawna jest możliwe, ale do takich zastosowań to raczej
    nvme+dobra kieszeń, na jakimś icyboxie, usb 3.1 i wystarczająco szybkim
    dysku zrobisz koło 1GB/s

  • 4. Data: 2021-07-15 11:45:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:scnimh$noh$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    pan m4rkiz pisze tak:

    > no to już od dawna jest możliwe, ale do takich zastosowań to
    > raczej nvme+dobra kieszeń, na jakimś icyboxie, usb 3.1 i
    > wystarczająco szybkim dysku zrobisz koło 1GB/s

    nvme to nie. Słyszałem, że nvme się grzeją, nawet w bezczynności ;)
    do dupy z taką modernizacją.

    no ale jak to szło? że pendrive to nie bo ntfs, bo mnóstwo odczytów i
    zapisów wykończy pendrajwa i uszkodzimy sobie system.

    tzn a teraz można? hulaj dusza piekła nie ma?

    to byłoby super przychodzę do latorośli wtykam ssd z adapterem
    do pc i mam swoje środowisko. Nic nie dzwigam ze sobą. Zabieram i znowu
    są tiktoki i fejsy nienaruszone.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2021-07-15 11:47:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:scnhk5$rb5$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > masz pełnoprawnego kompa (bez windowsa).

    :(

    nawet tym razem odkopałem w piwnicy tableta z windą
    biorę go do Anglii tuningować :)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2021-07-15 12:30:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-15 11:45, PiteR wrote:
    > nvme to nie. Słyszałem, że nvme się grzeją, nawet w bezczynności ;)
    > do dupy z taką modernizacją.

    ale jakie to ma praktyczne znaczenie? cpu też się grzeje a nie jest to
    powód żeby go nie mieć...

    > no ale jak to szło? że pendrive to nie bo ntfs, bo mnóstwo odczytów i
    > zapisów wykończy pendrajwa i uszkodzimy sobie system.
    >
    > tzn a teraz można? hulaj dusza piekła nie ma?

    istotne są zapisy, i dalej nie można - tzn. zwykłe peny zajedziesz
    szybko, trzeba by szukac czegoś markowego z kategorii endurance

    np. Transcend Jetflash 910 podaje 3000 cykli dla 256GB czyli trochę
    powinien podziałać

    nvme jest przystosowany do tego o czym piszesz a producent gwarantuje
    dwa lata albo określoną ilość zapisu - więc temperatury mnie akurat mało
    interesują, tym bardziej że taka kieszeń to spory radiator

  • 7. Data: 2021-07-15 12:33:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.07.2021 o 11:47, PiteR pisze:
    > in <news:scnhk5$rb5$1@dont-email.me>

    > :(
    >
    > nawet tym razem odkopałem w piwnicy tableta z windą
    > biorę go do Anglii tuningować :)

    tego nie rozumiem. Windows jest potrzebny do uruchamiania paru
    programów, których odpowiedniki na inne systemy są... marne. ale tych
    programów na tablecie nie odpalisz, bo do sprawnego działania potrzebują
    wielu rdzeni i bliską nieskończoności ilość ramu.
    i tu dochodzimy do sedna sprawy. dax na s10 śmiga jak na naprawdę dobrym
    PC. na serio zastanawiam się nad porzuceniem PC na korzyść daxa + jakiś
    domowy ftp.
    ToMasz

  • 8. Data: 2021-07-15 17:17:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:scp2ob$o73$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > ale jakie to ma praktyczne znaczenie? cpu też się grzeje a nie
    > jest to powód żeby go nie mieć...

    w sumie tak ale miliony dysków nic nie robiących się grzeje
    pobiera energię. cpu w bezczynności ma 29st, ssd ma 31st a ten
    odmieniec 45st. Może on kopie po cichu bitcoiny ;)

    elektronika nie lubi temperatury bo sie od niej psuje.

> [...]
    > szybko, trzeba by szukac czegoś markowego z kategorii endurance
    >
    > np. Transcend Jetflash 910 podaje 3000 cykli dla 256GB czyli

    ok

> [...]
    > gwarantuje dwa lata albo określoną ilość zapisu - więc temperatury
    > mnie akurat mało interesują, tym bardziej że taka kieszeń to spory

    ok

    myślałem ze te obudówki żebrowany to taki bajer ale widać nie
    to małe radiatorki.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2021-08-07 01:46:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > elektronika nie lubi temperatury bo sie od niej psuje.

    Krzemowa wytrzymuje (wiem to od prawie 50 lat, gdy jeszcze
    królował german) 100°C -- nierzadko są bezpieczniki...

    CPU F-S nierzadko sięgał 100°C -- OK; zasilacz F-S nierzadko
    wyłączał się w efekcie przegrzania (w gorący dzień nie można
    go ścisnąć ręką -- bo parzy) i też jest OK...

    --