  • 101. Data: 2011-04-28 06:04:31
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl>

    > Pomysł stary jak świat, opssss - przepraszam - stary, jak NASK. Nieliczni
    > pamiętają wrzawę, gdy NASK próbowała wprowadzić opłaty per ruch na łączu.

    Ale nie z powodu p2p

    > A myślisz, że komórczakom o co idzie z limitami transferu?

    Ciężko powiedzieć. Dając co miesiąc 130GB, publiczny adres IP i działające
    p2p chyba nie liczą na samoograniczanie się użytkownika.

    > W tym wątku poruszyliśmy już problem o braku przepustowości na _dosyłach_
    > do BTSów. Gdyby wszystko puścili na żywioł, zabrakłoby pasma na rozmowy!
    > Zresztą i tak brakuje.

    Aa zapomniałem ... jak pewien lokalny dostawca miał "problem z ciągnięciem
    pliku" to w totalnym zadupiu gdzie chyba tylko GRPS był ów internet
    komórkowy co to taki niby zły jest lepiej działał od tego od dostawcy.

    > Przypominam przy okazji, że Neostrada też miała limity transferowe.

    Aaa limity. To to nie jest to samo co rozliczanie za przesyłane dane. Ja o
    rozliczaniu piszę bo jak komuś ciąży p2p to niech rozlicza za bajty.

  • 102. Data: 2011-04-28 07:00:10
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-27 20:34, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > Czego ?

    cytuję:
    ">>> Że dostawcy nie świadczą usług P2P ? "

    Postawiłeś znak zapytania. Nie wspominam o "ŻE" na początku ...

    Nie kontrolujesz tego co piszesz??

    Nie wiesz co napisałeś??

    Czytasz ze ZROZUMIENIEM wypowiedzi innych, czy też Twoja myśl jest
    jedyna i dobra??

    Na moją skromną prośbę abyś rozwinął Twoją myśl Ty zadajesz pytanie!!

    > Co sugerujesz ?

    Sugeruję, przeczytać moje pytanie i spróbować odpowiedzieć na to pytanie.

    Ponawiam :

    ISP ma świadczy usługę P2P czy dostarczyć pasmo/przepustowość ??

  • 103. Data: 2011-04-28 07:29:40
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    niusy.pl wrote:

    > Aaa limity. To to nie jest to samo co rozliczanie za przesyłane dane. Ja
    > o rozliczaniu piszę bo jak komuś ciąży p2p to niech rozlicza za bajty.

    Tak, po przekroczeniu limitu trzeba było sobie dokupić transfer (zatem
    rozliczenie za przesłane dane było), bo inaczej było jak na modemie.

    --
    Ślązak

  • 104. Data: 2011-04-28 07:42:07
    Temat: Re: [ot] Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 06:56, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > No to moje jest nieco inne.

    Napisałem to z własnych i cudzych doświadczeń u kilku operatorów, co
    prawda dużych. Są dwie metody postępowania:
    - nawet jeśli jest jakaś większa awaria, każą mi odczyniać modemy,
    puszczać sygnały dymne, resetować, cokolwiek, zamiast zerknąć w swoje
    konsole i zobaczyć, że szkielet leży.
    - jeśli jest awaria, np. w połowie Warszawy, nie przyjmują żadnych
    innych zgłoszeń, np. problemów z routingiem w drugiej połowie, tej
    działającej. Bo jest awaria. I trzeba zbyć klienta - przyjdzie nowa
    zmiana i nim się zajmie, albo i nie.

    Do tego dochodzi jeszcze kompletny brak informacji (bo przecież nie
    wiedzy - interfejs białkowy wiedzy nie posiada), na przykład do modemu
    DOCSIS musi - ich zdaniem - być podłaczony komputer, a nie router. Więc
    po wielu bojach i trudach sklonowałem adres MAC karty komputera do
    routera - działa i teraz nie robią scen.

    W domu jestem w zasięgu 4 operatorów - dwóch ADSL i dwóch DOCSIS.
    Trzech już sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby. Aż się boję
    sprawdzić czwartego. Ale i tak mam wybór. A wielu moich znajomych wyboru
    nie posiada, a i tak część z nich jest szczęśliwa, że ma drut z tepsy.

  • 105. Data: 2011-04-28 08:04:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello B.Borkowski,

    > Jakie Wy ludzie pierdoły piszecie...
    > Wg. Was idąc do restauracji powinienem dostać ziemniaki, kotlet
    > schabowy, surówkę i kompot...
    > Nie obchodzi Cię to, że ja nie chcę surówki i dlatego zapłacę mniej ?
    > Jest wolny rynek, kupuję to na co mam ochotę a nie to na co pozwala mi
    > REGULATOR.

    Porównujesz nieporównywalne. Bajt jest zawsze bajtem - bez względu na
    to, na jaki port go wyślesz. Nie zmienia się cudownie w coś innego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 106. Data: 2011-04-28 08:06:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciej,

    > Przy takim gadaniu zawsze przypomina mi się ten rysunek
    > http://i700.photobucket.com/albums/ww7/imike12706/GS
    %20Post%20Pictures/net-neutrality-fail.jpg

    Genialne. Uśmiechnąłbym się ale w kontekście tego, co powyżej, to jest
    tylko smutne.

    > i dlatego jestem ZA regulacjami uniemożliwiającymi usługodawcom
    > strzyżenie owiec, a nawet i baranów.

    Bo komuś się wydaje, że sprzedając dostęp może sobie swobodnie nim
    manipulować...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 107. Data: 2011-04-28 08:07:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ziolko,

    [...]

    > Czyżbyś się czuł sfrustrowany możliwością wyboru łącza??
    > Dlaczego chcesz ograniczać "prawo wyboru" obywatela RP do takiego łącza
    > internetowego jakie chce obywatel RP??

    Co ma wspólnego wybór łącza z ograniczaniem dostępu do usług?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 108. Data: 2011-04-28 08:17:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo komuś się wydaje, że sprzedając dostęp może sobie swobodnie nim
    > manipulować...

    Czepię się znów platform TV i kablówek - sprzedają dostęp i dowolnie nim
    manipulują - czy to za pomocą kart z uprawnieniami, czy dławików zakładanych
    na kabel. Wrzawy nie ma :-)

    --
    Ślązak

  • 109. Data: 2011-04-28 08:23:50
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    > Co ma wspólnego wybór łącza z ograniczaniem dostępu do usług?

    Czy tak samo powiesz sprzedawcy w salonie Mercedesa, który każe Ci
    wybrać między samochodem z klimatyzacją a opcją bez...

    "OGRANICZENIE DOSTĘPU DO KLIMATYZACJI - REGULUJMY RYNEK"

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 110. Data: 2011-04-28 08:48:53
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-27 20:37, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > "To nie łącze tylko jego wykorzystanie"

    hmmmm pytanie brzmiało:

    > Dostęp do publicznego internetu nie może być kształtowany zwykłą umową
    > cywilnoprawną. Inaczej niż np korporacyjne intranety.

    A dlaczego??
    Co masz przeciwko??

    Co proponujesz w zamian, zamiast umowy??
    Oczywiście zgodnego z ustawodastwem??

    Co jeszcze i dlaczego nie może być kształtowane zwykłą umową??

    Czy takim wyjątkiem jest dostęp do netu??