  • 1. Data: 2010-03-14 21:54:19
    Temat: Czy wszystkie Zafiry B maja ESP i DPF ?
    Od: Wreith <w...@w...pl>

    Witam.
    Szukam sobie takiej Zafirki z silnikiem 1,9CDTi z okolic 2005-2006
    roku.Wszyscy sprzedający piszą,że samochód posiada ASR czy ESP, ale nie
    widać żadnego przycisku odłączania systemu kontroli trakcji, takiego jak
    np.w VW Touran.
    Czy te samochody nie mają kontroli trakcji i to ściema, czy mają jakiś
    system stale włączony, "bezprzyciskowy"?
    I drugie pytanie - interesuje mnie 'ropniak' o mocy 120 lub 150 KM.Czy
    samochody te posiadają DPF i muszę się o niego martwić?
    Pozdrawiam.W

  • 2. Data: 2010-03-14 23:12:07
    Temat: Re: Czy wszystkie Zafiry B maja ESP i DPF ?
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wreith" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I drugie pytanie - interesuje mnie 'ropniak' o mocy 120 lub 150 KM.Czy samochody
    te posiadają DPF i muszę się o niego martwić?

    Odnosnie DPF to z tego co wiem to byly montowane we wszystkich oplach CDTI z moca

  • 3. Data: 2010-03-14 23:56:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Wreith wrote:

    > Czy te samochody nie mają kontroli trakcji i to ściema, czy mają jakiś
    > system stale włączony, "bezprzyciskowy"?

    U ojca w Vectrze też nie ma przycisku, a ESP jest.

    > I drugie pytanie - interesuje mnie 'ropniak' o mocy 120 lub 150 KM.Czy
    > samochody te posiadają DPF i muszę się o niego martwić?

    Ojciec w Vectrze 120 nie miał, w 150 ma. Z tego co pamiętam w 120 było z
    tym różnie, w 150 DPF jest chyba już we wszystkich.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-03-15 09:31:15
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Wreith wrote:
> [...]
    > roku.Wszyscy sprzedający piszą,że samochód posiada ASR czy ESP, ale nie
    > widać żadnego przycisku odłączania systemu kontroli trakcji, takiego jak

    Tego nie wiem na 100%, ale chyba nie widziałem przycisku wyłączania ESP
    w żadnej Zafirze B.

    > I drugie pytanie - interesuje mnie 'ropniak' o mocy 120 lub 150 KM.Czy
    > samochody te posiadają DPF i muszę się o niego martwić?

    W większości tak, o ile był sprowadzany to niemal na pewno.
    To akurat łatwo rozpoznać - na prawym słupku jest tabliczka znamionowa,
    jeżeli na niej w kwadraciku jest wartość "0.5" to jest filtr DPF.
    Inna wartość - nie ma filtra.

  • 5. Data: 2010-03-15 22:25:20
    Od: Wreith <w...@w...pl>

    omega_fan pisze:

> [...]
    > To akurat łatwo rozpoznać - na prawym słupku jest tabliczka znamionowa,
    > jeżeli na niej w kwadraciku jest wartość "0.5" to jest filtr DPF.

    Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam.W

  • 6. Data: 2010-03-16 19:35:46
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > I drugie pytanie - interesuje mnie 'ropniak' o mocy 120 lub 150 KM.Czy
    > samochody te posiadają DPF i muszę się o niego martwić?

    Weź sprawdź dobrze czy to jest ESP czy EPS. Większość fachofcufff nie
    odróżnia kolejności tych literek i wciska ESP kupującemu, bo wiadomo że
    drożej weźmie. Tak miałem przy kupnie mojej Corsy. Tekst: paaanie tu jest
    ESP, to musi kosztować. Dopiero palcem mu pokazałem w oryginalnej instrukcji
    co to jest te trzy literki i jak się je tłumaczy.

    Tłumaczę i tu:

    Electric
    Power
    Steering

    czyli elektryczne wspomaganie kierownicy.
    Najlepiej sprawdź jaka jest kontrolka, przekręć kluczyk i już widać.

    Piotr

  • 7. Data: 2010-03-18 08:31:52
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    >
    > czyli elektryczne wspomaganie kierownicy.
    > Najlepiej sprawdź jaka jest kontrolka, przekręć kluczyk i już widać.

    Akurat w Zafirach ESP bywalo. W Corsach C nie, a wielu handlarzy wciska
    kit tak jak napisales.