  • 1. Data: 2011-01-15 16:01:30
    Temat: dysk PATA
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nurtuje mnie problem przerwania wykonywania operacji w dyskach PATA...
    chodzi o przypadek, wykonujemy wrtite sector, ale na skutek jakiegoś błędu
    po wysłaniu do dysków paru słów trzeba anulowac polecenie write sector...

    pytania-zagadnienia ;o):

    - czy, istnieje w specyfikacji PATA jakiś rozkaz anulowania komendy?
    - czy, gdybym po zapisaniu paru słów wbił do kontrolera jakąś inną komendę,
    to czy dysk wywali błąd czy wykona tą nową komendę - np. seek?
    - ogólnie jak sobie z tym poradzić?

    może Ktoś bieglejszy w assemblerze sprawdził by to dla mnie? ;o)

  • 2. Data: 2011-01-15 16:54:50
    Temat: Re: dysk PATA
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    isnieje jakaś komenda NOP w ATAPI-6... nie rozumiem do czego służy - za
    skomplikowany angielski - może Ktoś by mi przetłumaczył?

    dokument:
    http://www.t13.org/documents/UploadedDocuments/proje
    ct/d1410r3b-ATA-ATAPI-6.pdf
    strona numer 157

  • 3. Data: 2011-01-15 17:28:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 17:54:50 +0100, identifikator: 20040501 wrote:
    >isnieje jakaś komenda NOP w ATAPI-6... nie rozumiem do czego służy - za
    >skomplikowany angielski - może Ktoś by mi przetłumaczył?
> [...]

    ciekawsze masz na 158 - opis subkomend jest chyba jasny.

    Za to zwracam uwage ze:
    -to jest komenda dotyczaca PI - urzadzenia nie obslugujace PI nie
    musza jej implementowac,
    -ja tez nie bardzo wiem czy to przerywa komende wykonywana, czy tylko
    czekajace w kolejce.

    IMO to chyba nie tedy droga - chcesz cos zapisac to zapisuj, a nie
    przerywaj w polowie. A dysk i tak to moze zapisac zanim zdazysz
    przerwac wykonanie

    J.