  • 11. Data: 2009-07-22 14:39:07
    Temat: Re: dziwny uklad
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    to se da :)
    wiec to ma zwierać układ pomiarowy czyli zwieranie jest odrębne od zasilania
    jedynie jest wspólna masa :)
    no i tak to ma działać jak poniżej ze zasilające 12 V ma sterować zwieraniem
    zupełnie czegoś innego:) Nigdzie nie pisałem ze to ma zwierać 12 V . Ma
    zwierać jak nie ma 12 V a jak jest rozewrzeć
    Wiec zadymy nie będzie :)

    > No i tu pojawia mi się pewna sprzeczność.
    > 1) Stan początkowy: jest zasilanie 12V => magiczna kostka ma "styki"
    > rozwarte.
    > 2) wyłączamy zasilanie 12V => magiczna kostka zwiera "styki" na 5min.
    > 3) włączamy ponownie zasilanie 12V przed upływem 5min => coś się dymi,
    > albo magiczna kostka robiąca zwarcie, albo źródło zasilania.
    to sa oddzielne obwody :)

  • 12. Data: 2009-07-22 15:20:21
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > zupełnie czegoś innego:) Nigdzie nie pisałem ze to ma zwierać 12 V . Ma
    > zwierać jak nie ma 12 V a jak jest rozewrzeć

    Choroba, a nie mogłoby być odwrotnie ;-)
    jak jest 12V to zwiera ? Pewnie nie, bo to by było za proste :-)
    Świta mi w głowie coś takiego:
    Linia sterująco/zasilajaca 12V poprzez diodę ładuje w naszym magicznym
    pudełku odpowiednio duży kondensator stanowiący zasilanie. Jako układ
    czasowy NE555 w CMOS-ie sterujący bramką MOSFET-a. Zanik 12V wyzwala
    timer, a układ zasilany jest z kondensatora.

    Coś w tym stylu: http://www.control.slupsk.pl/ukladczasowy.jpg
    Schemat narysowałem jako czysto teoretyczny. Nie sprawdzałem w praktyce.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 13. Data: 2009-07-22 21:32:18
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Wiesz to ma sens ..... tylko wyliczyć stale czasowe NE 555 ( wartości
    elementów ) i zapotrzebowanie mocy ...
    Myślałem czy nie można pominąć ne555 ale chyba nie bardzo :) a może jakiś
    przerzutnik na tranzystorach ?
    Marek S

  • 14. Data: 2009-07-22 21:53:12
    Od: PH <s...@w...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]

    Pewno głupotę walnę ale co tam: może mosfet z kanałem zubożanym?

    --
    PH

  • 15. Data: 2009-07-23 06:43:36
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Marek S napisał:
    > Wiesz to ma sens ..... tylko wyliczyć stale czasowe NE 555 ( wartości
    > elementów ) i zapotrzebowanie mocy ...
    > Myślałem czy nie można pominąć ne555 ale chyba nie bardzo :) a może jakiś
    > przerzutnik na tranzystorach ?

    Można zrobić coś na tranzystorach, ale obawiam się, że zajmie to więcej
    miejsca niż ośmionóżkowy scalak. Również ciężko będzie w układzie na
    elementach dyskretnych uzyskać bardzo mały pobór prądu (zasilanie z
    naładowanego kondensatora przez ponad 5min). Pewnie coś by się dało
    wykombinować, ale na LMC555 będzie chyba prościej.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2009-07-24 10:22:47
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

> [...]
    > naładowanego kondensatora przez ponad 5min). Pewnie coś by się dało
    > wykombinować, ale na LMC555 będzie chyba prościej.

    upieracie się przy kondensatorze?
    akumulator Ni-Cd 3,6v jak te podtrzymujące pamięć w autoradio jest dużo
    mniejszy niz kondensator 2200u i spokojnie udźwignie 100mA przez kwadrans

  • 17. Data: 2009-07-25 11:35:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Marek S pisze:
> [...]
    > hmm no wiesz te 5 min jest wstępnie założenie ale nic nie powinno się stać.
    > Zresztą może wystarczy 2 min ? nie wiem .
    > jak wróci 12 V powinno być rozwarte .
    > czyli:
    > - zasilanie 12 V włączone => rozwarte
    > - zasilanie 12 V wyłączone => zewrzyj na ok 5 min po czym rozewrzyj
    > -zasilanie 12 V włączone => rozwarte
    > pomyslaem tak :
    > kondensator np. 2200 uF na zasilanie przez opornik
    > BS 170 jako klucz zwierający
    > dzielnik na bramkę z kondensatorem bramka +
    > Gdyby było stale zasilanie to programie na procesorek byłby banalnie prosty

    To weź jakiegoś wolno taktowanego procka który kilka minut popracuje
    zasilany z kondensatora. Wykrywa utratę napięcia > zwiera > odlicza czas
    > rozwiera > zasypia.

    MD