  • 1. Data: 2009-09-05 11:50:11
    Temat: elektrosmog :-)
    Od: "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy>

    Uszanowanie

    Jeszcze parę latek rozwoju komunikacju bezprzewodowej
    i być może doczekamy sie spełnienia wizji :
    http://www.heise-online.pl/news/Nokia-chce-wykorzyst
    ac-elektrosmog-do-ladowania-telefonow--/8996
    orginalny artykuł po angielsku
    http://www.technologyreview.com/communications/22764
    /?a=f

    --
    awiesiek

  • 2. Data: 2009-09-05 11:54:59
    Temat: Re: elektrosmog :-)
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

  • 3. Data: 2009-09-05 21:55:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Sep 2009 13:50:11 +0200, awiesiek wrote:
> [...]
    >i być może doczekamy sie spełnienia wizji :
    >http://www.heise-online.pl/news/Nokia-chce-wykorzys
    tac-elektrosmog-do-ladowania-telefonow--/8996

    Wlasnie to sobie wyobrazam - pare komorek w domu, sluchawki BT, i
    wszystko to sie laduje z fal ktore samo generuje :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-09-06 10:52:14
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > i być może doczekamy sie spełnienia wizji :
    > http://www.heise-online.pl/news/Nokia-chce-wykorzyst
    ac-elektrosmog-do-ladowania-telefonow--/8996

    Już dawno temu rolnicy z okolic radiostacji oświetlali swoje obejścia
    korzystając z emitowanej energii.
    Kilka(naście) lat temu jakiś Austriak zrobił urządzenie do osuszania
    budynków zasilane elektrosmogiem.
    Nie wiem co na to właściciele radiostacji - rolnikom np. zabroniono tego
    procederu.
    Chociaż tutaj moc pobierana będzie dużo mniejsza.
    pzdr,
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-09-06 12:19:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

> [...]
    > do osuszania budynków zasilane elektrosmogiem.
    > Nie wiem co na to właściciele radiostacji - rolnikom

    W jaki sposób i na jakiej podstawie zabronili? I dlaczego zabronili?

    Nie znam przypadków, by ktoś świecił na gumnie korzystając z energi
    pobliskiego nadajnika. Ale pamiętam, że maszt nadajnika PR1 nie został
    odbudowany, bo okoliczna ludność zaprotestowała. Właściciel nadajnika
    długo starał się przekonać mieszkańców, ale jednak okazało się, że
    są normy na natężenie pola i że są one we wsi przekoroczone. Ale tam
    faktycznie było tak, że świetlówka powieszona u powały potrafiła sama
    z siebie świecić. A radia można było słuchać na przykład z wiadra
    z zaśniedziałą rączką. Ciekawe czy dzisiaj, gdy prąd znacząco zdrożał,
    dałoby się ludzi przekonać do zgody na ponowne uruchomienie nadajnika.
    Używając w dyskusji argumentu o darmowej energii.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-09-07 11:38:45
    Od: Darek Pełka <d...@g...POLSKA>

    [...]
> [...]
    > procederu.
    > Chociaż tutaj moc pobierana będzie dużo mniejsza.

    A jaki wpływ na propagację fal i ich skuteczny zasięg ma takie
    korzystanie z ich energii? Domyślam się, że skoro część energii fal
    zamieniana jest na prąd to ich energia (zasięg?) spada, ale jaka jest
    relacja? I czy naprawdę to że rolnik ma świetlówkę koło nadajnika wpływa
    na odbiór radia w Krośnie, pińcet km dalej?

    Darek

  • 7. Data: 2009-09-07 14:36:57
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > W jaki sposób i na jakiej podstawie zabronili? I dlaczego zabronili?
    >
    > Nie znam przypadków, by ktoś świecił na gumnie korzystając z energi
    > pobliskiego nadajnika.
    > Jarek
    Dokładnie nie pamiętam jaka wieś (lata 70-te) i jak to dokłądnie było. Mówił
    mi wtedy człowiek z Instytutu Łączności,
    że to się tam rozpowszechniło i oni dostali zlecenie od właściciela
    nadajnika, żeby wykryć, kto to robi.
    Mówił, że robili pomiary natężenia pola w terenie i dosyć dokładnie udawało
    się określić, gdzie ta moc jest pobierana i wtedy sprawcę odwiedzała milicja
    i coś mu tam robiła. Wtedy świetlówek nie używano, więc pobór energii mógł
    być chyba zauważony. To były inne lata, więc jak był sprawca łatwo było
    znaleźć na niego paragraf. Nie ręczę za prawdziwość tej historii.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-09-07 14:56:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

    > Dokładnie nie pamiętam jaka wieś (lata 70-te) i jak to dokłądnie było.

    Koło Gąbina, w pobliżu masztu Warszawy I to musiało być, nie inaczej.

> [...]
    > w terenie i dosyć dokładnie udawało się określić, gdzie ta moc jest
    > pobierana i wtedy sprawcę odwiedzała milicja i coś mu tam robiła.

    Jeździłem niedawno z kierowcą, co wcześniej pracował w Instytucie
    Łączności. Jeżdżenia dużo było, a kierowca (też Andrzej zresztą)
    miły i gadatliwy. O tym jak jeździli mierzyć do Gąbina też opowiadał.
    Ale o milicji nie wspominał. Oczywiście to o niczym nie świadczy.

    > Wtedy świetlówek nie używano, więc pobór energii mógł być chyba
    > zauważony. To były inne lata, więc jak był sprawca łatwo było
    > znaleźć na niego paragraf. Nie ręczę za prawdziwość tej historii.

    Jak to świetlówek nie używano? To przecież nie za Mieszka czy Jagiełły
    było, tylko za Gierka. O świetlówki trudno nie było, nawet uszkodzone,
    które w polu elektromagnetycznym świecą równie dobrze. Z jednym się
    zgodzę -- paragraf znaleźć było łatwo. Łatwiej niż ubytek mocy -- bo
    czym różni się kawał drutu zasilający żarówkę od kawałka drutu nie
    zasilającego niczego? No i wciąż nie wiem dlaczego mieli szukać tego
    paragrafu.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-09-07 16:28:45
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Jak to świetlówek nie używano?

    Skrót myslowy. Człowiek mówił, że w tej wsi nie używano świetlówek, tylko
    normalne żarówki.

    > No i wciąż nie wiem dlaczego mieli szukać tego paragrafu.

    Chyba chodziło o kradzież energii.

    > --
    > Jarek

    Andrzej

  • 10. Data: 2009-09-07 17:21:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

    > Skrót myslowy. Człowiek mówił, że w tej wsi nie używano świetlówek,
    > tylko normalne żarówki.

    To mnie trochę dziwi. Bo ze świetlówkami łatwiej. Ale może numer
    z żarówką też był tam wykonalny.

    > Chyba chodziło o kradzież energii.

    Komu? Każdy kto słucha radia, w ten sam sposób kradnie energię.

    --
    Jarek