  • 21. Data: 2020-09-09 09:10:11
    Temat: Re: elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Proponuje zapoznac sie ile kosztuje zarejestrowanie pojazdu na
    >paliwo
    kopalne w Danii albo w Hong Kongu. Polska tez do tego tredu dolaczy.

    >niewatpliwie, znaffcy typuja rok 2050 :-)

    Co by nie mowic - Dania ma ok 200% podatku rejestracyjnego na
    samochody.
    Ale ma od dawna, i widac tak Dunczykom dobrze - chwala sobie rowery
    :-)

    Kiedy wprowadzą taki sam na elektryczne ? Pewnie szybko, bo budzet
    tego nie wytrzyma :-)

    Rzad dunski sie broni, ze ta oplata to podobna jak w innych krajach
    podatek drogowy placony przez wiele lat.

    A u nas ... dziura w budzecie w tym roku wielka, reaktywuja podatek
    drogowy w przyszlym roku ?

    J.

  • 22. Data: 2020-09-09 09:47:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Co by nie mowic - Dania ma ok 200% podatku rejestracyjnego na samochody.

    to watpliwy przyklad, VAT 25% reszta podatkow i obciazen tez z gornej polki ale
    zarobki w niektorych branzach koszerne, znajomy Niemiec sie tam przeniosl i jako
    inzynier zaczal zarabiac 1,5 tyle co w DE wiec go stac :-)

    --Kiedy wprowadzą taki sam na elektryczne ? Pewnie szybko, bo budzet
    tego nie wytrzyma :-)

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/d
    lug-publiczny-dania-morawiecki-budzet,62,0,2403902.h
    tml

    tak to prawda sa juz na krawedzi :-)

  • 23. Data: 2020-09-09 10:42:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >polki ale zarobki w niektorych branzach koszerne, znajomy Niemiec sie
    >tam przeniosl i jako inzynier zaczal zarabiac 1,5 tyle co w DE wiec

    A samochod juz kupil ?

> [...]
    tego nie wytrzyma :-)

    >https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/
    dlug-publiczny-dania-morawiecki-budzet,62,0,2403902.

    Ciekawe. w 2017 mieli zadluzenie na poziomie 35% GDP
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/geos/da.html
    Jak na kraje UE to faktycznie dosc malo

    Albo to z emerytami zadluzenie, albo wyjatkowe dobre lata i splacili,
    albo chwilowa nadwyzka - obligacje wczesniej sprzedane na wiele lat i
    ciagle sa.

    Ale ze im siechce placic te odsetki ... wyplacic w gotowce i do
    skarbca :-)

    Ciekawe jak wyjda na brexicie.

    Zaraz zaraz - to artykul sprzed 2 lat. Wiec na pewno nie splacili
    calego zadluzenia, a w tym roku problem rzadu sie rozwiaze
    https://www.statista.com/statistics/318649/denmark-b
    udget-balance-in-relation-to-gdp/

    Tak czy inaczej - w kraju, gdzie rzad ma duze i stabilne zrodlo
    dochodu, to je wydaje.
    A jak potem zrodlo zniknie, to rzad ma klopot :-)

    Chyba, ze zarobia na wiatrakach ...

    J.

  • 24. Data: 2020-09-09 12:01:59
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    sprobujmy moze bardziej ogolnego przekazu ... bogatsi probowali i nie pyklo wiec
    Pinokio predzej na Marsie wyladuje niz 1 000 000 elektrykow w Polsce zobaczy :-) na
    przykrecanie srubki i wqrwienie suwerena PiS tez nie moze sobie pozwolic wiec skonczy
    sie na potrzasaniu szabelka i zdecydowanych deklaracjach co to nie my :-)

  • 25. Data: 2020-09-10 22:13:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-09-07 12:58, ToMasz wrote:
> [...]
    > wytwarzać z węgla będzie drożał, do niebotycznych wartości. co spowoduje
    > ze jazda elektrykiem będzie kosztowała podobny rząd cen do LPG, przy
    > czym koszt zakupu pojazdu z LPG będzie rząd wielkości cen niższy. W
    > sensie jeśli ktoś widzi siebie w aucie z LPG to ma mniejszą presje na to
    > aby to auto było nowe. Zanim się elektryki spopularyzują, będziemy
    > wiedzieli jak żywotne są ogniwa i co z nimi po ich śmierci robić. No i
    > będziemy mieli zajebiście dużo stacji ładowania, do których to stacji
    > będą już pociągnięte (ciekawe kto za to zapłaci) bardzo grube miedziane

    Przecież LPG z ropy jest.

  • 26. Data: 2020-09-10 22:20:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-09-07 18:28, WS wrote:

    > E tam, zmieni sie szybciej niz sie spodziewamy. Zaden eurosocjalistyczny kraj nie
    zrezygnuje z kasy pobieranej od wlascicieli samochodow. Benzyna/ropa tez droga nie
    jest, wiekszosc ceny na stacji to podatki...
    > To, ze elektryki maja preferencje to sytuacja chwilowa. jazda buspasami, darmowe
    parkowanie w strefach, darmowe ladowarki szybko znikna, jak tlko sie zwiekszy
    procentowy udzial pojazdow elektrycznych.
    > Ladowanie z wlasnego taniego pradu bedzie tak samo nielegalne jak teraz jazda na
    oleju opalowym, lub jakis podatek drogowy wprowadza... nie ma opcji, zeby tak sie nie
    stalo...

    No i od solarów ...

    .. oraz od dachówek foltowoltaicznych

    ... a także od kolektorów słonecznych

    ... no i od pedałowania

  • 27. Data: 2020-09-11 08:02:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Chyba, ze zarobia na wiatrakach ...Nie wiem o czym Wy piszecie, ale jeśli chodzi o
    Danię to podobno
    zarabiają góry złota na produkcji insuliny
    ToMasz